Dette er et populært innlegg Hans Marius 1 267 Skrevet 22 Mai, 2013 Dette er et populært innlegg Rapporter Share Skrevet 22 Mai, 2013 Mitsubishi 3000 GT Da var sesongen for min del endelig startet også. Jeg er egentlig inne i en hektisk eksamensperiode, men fant ut at jeg ville ta meg tid til en jobb innimellom for å koble av. Hadde egentlig avtalt en annen bil, men den ble avbestilt i siste liten. Da passet det bra at jeg møtte på eieren av denne bilen ute på byen på lørdag. Jobben ble halvt avtalt i fylla, og senere bekreftet dagen etter. Bilen som skulle under lupen er en Mitsubishi 3000 GT 1993 mod som har rullet beskjedne 130 000 km. Motoren har i hele vinter vært under oppbygging, og skal nå ha rundt 550 hk til disposisjon. Jeg var så heldig å få kjøre den litt også, og kan bekrefte at 550 hk og 4WD fungerer helt greit Eier var ute etter å få lakken blankere og fjerne så mye riper som mulig vha en 2 stegs polering. Dette skulle kun være en utvendig jobb, så interiøret skulle få stå urørt. Eier skulle også være med på jobben for å korte ned tiden. Så da var det bare å starte mandagsmorgen med friskt mot på en kul bil Dette var hva som møtte meg ved start: Startet med den vanlige runden med Prickbort på nedre delen av panelene og Surfex 1:3 på resten av bilen. Felgene fikk Bilberry 1:3, og dekksider surfex også i 1:3. Motorrommet ble ikke rørt, da jeg ikke hadde lyst til å risikere at noe av den japanske elektronikken skulle knele etter motorvask... Etter ca 8 min ble bilen skummet ned med en sterk blanding av autofoam, surfex, Megs APC og vann i skumkanon. Dette fikk så ligge i rundt 10 min til det meste av skummet hadde rent av. Så ble hele bilen spylt nøye med 70 graders HT. Etter noen minutter fikk nedre del av bilen samt felger IronX, mens hjulbuer fikk både Prickbort og surfex 1:3. Eksosstussen ble sauset inn med Ferrobet Rustvask, som ble godt børstet inn med SV detail brush. Etter 7-8 min ble hele bilen skummet ned igjen med den samme skumblandingen. Etter skummet hadde nesten rent av ble bilen igjen spylt av igjen med HT. Så ble bilen vasket med 2BM med Optimum Car Wash i bøtta og Supernatural yeti mitt. Dørhengslene ble også rengjort med surfex og detail brush. Etter vask ble den tørket og kjørt ut i sola for inspeksjon. Ikke det verste jeg hadde sett, men noe vaskeriper, RDS og litt oljete fingermerker kunne skimtes rundt om. Gikk så en runde med PTG for å kontrollere lakkdybden. Kunne da konstatere at tak og bagasjelokk var de eneste panelene med original lakk som lå på rundt 110-120 my, mens resten av lakken lå på rundt 250 my. Så var det klart for combotesting: Første combo denne gangen var Scholl S17+ på svart waffle pad. Fortsatt litt RDS igjen, men ingen hologrammer. Neste S17+ på orange uber. Så faktisk ut som dette tok dårligere, så gikk videre til Megs MG#105 på orange uber. Fortsatt en del RDS igjen. Videre til Scholl S03 gold på orange uber. Der ja Et pass spre på laveste rpm, så rett opp på rundt 2000 rpm 3-4 runder med en god del press, så rett av. Litt hologrammer var å finne, men dette regnet jeg med at steg 2 skulle klare å fjerne. De aller fleste RDSene og alle vaskeripene var i alle fall borte. Så litt div 50/50 bilder og diverse korrigeringsbilder. Vingen ble demontert så jeg kom til litt bedre på bagasjeluka. Når det kom til originallakken, så var dette en annen historie. Med den samme comboen som jeg hadde brukt på resten av lakken ble det bare spytting og hopping med padden. F%¤#... Dette var faktisk første gang jeg hadde opplevd lakk der spytting og hopping hadde vært et problem. Sjekket poleringsmidlene mine og tok en råsjangs. Gtechniq P1 på tilhørende orange Gtechniq pad. BINGO. Siden denne polishen ikke skal kjøres på så høyt turtall kunne jeg kjøre mye lengre uten at det ble for tørt og padden begynte å spytte polish. Denne comboen ble dermed kjørt på tak og bagasjelokk. 1 pass på laveste rpm spre, så rett opp på 1200 rpm 4-5 pass med mye press, så rett av. Lykter og plast ble også polert med S03 gold med orange uber, men med litt mindre press. Som dere så har det vært noen som ikke klarer å holde fingrene unna med en nøkkel på vingen og laget en lang langsgående ripe. Fikk dempet denne noe, men den gikk ned til grunningen så det var umulig å fjerne den. Etter det jeg forstod skulle eieren etter hvert få den lakkert. Det var som sagt litt hologrammer igjen etter runde 1. Så det ble en runde med DA maskin for holofjerning samt å få lakken enda litt blankere. Det ble en runde med Swissvax CFP på hvit sonus som pleier å være en vinner. Mens jeg polerte lakken, tok eier for seg plast, eksos, ruter og felger. Felgene ble polert for hånd med Duragloss 101, dekk fikk SV Pneu Glossy, plast CG New Trim Look, ruter Nanolotus ruterens og forsegling. Eksosen var rimelig ille, så der ble det startet med 0# stålull og Brilliant Metall Polish for å få bort det groveste. Så samme polish med skumpadd, så mf og til slutt Megs Metall polish og mf. LSP denne gangen ble SV Insignis V2. En litt spesiell voks til en litt spesiell bil Selvfølgelig kunne det ikke være sol ute når jeg var ferdig med bilen, så ferdigbildene ble dessverre tatt når det var overskyet... Det kom til og med en liten regnskur mens jeg skulle ta etterbildene. Så da fikk jeg i det minste mulighet til å ta noen beadingbilder Takk for meg 53 Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy 6 673 Skrevet 22 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 22 Mai, 2013 Flott jobb, på en lekker klassiker. Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogersolmyr 3 151 Skrevet 22 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 22 Mai, 2013 Bra jobb! Morsom bil. Grønn knapp trykket Siter Swissvax Certified Detailer Certified Bigfoot System Secialist Modesta Installer CarPro Certified Installer Min bloggMine produkter Solmyr AutoDetailings samlede verker. Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger 219 Skrevet 22 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 22 Mai, 2013 Trivelig å lese S&S på denne. Med godt resultat Siter Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oluf 328 Skrevet 22 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 22 Mai, 2013 Fin jobb på en kul bil, cred gitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar 2 446 Skrevet 22 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 22 Mai, 2013 Godt dokumentert og utført jobb Siter Daglig leder Automotive Detailing AS Håndverksvegen 15 3917 Porsgrunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 22 Mai, 2013 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 22 Mai, 2013 Frekk liten sak det der. Skjønt, med sine 4,6 meter og rundt 1600kg er den ikke akkurat liten... Flott jobb på noe av det råeste Mitsubishi har produsert! Cred er høyst fortjent! Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RongA4B6 1 Skrevet 22 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 22 Mai, 2013 Solid SS! Cred er gitt.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ColdFusion 11 Skrevet 22 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 22 Mai, 2013 Flott jobb på en nydelig farge! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi S8 4 829 Skrevet 22 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 22 Mai, 2013 Meget bra utført jobb det her Cred! Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trudi 1 Skrevet 22 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 22 Mai, 2013 Kjempebra cred cred , nydelig bil med flott farge.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JH86 113 Skrevet 22 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 22 Mai, 2013 Flott S&S! Kred er på sin plass her! Hadde denne vært svart, så ville dette vært drømmebilen fra den gang jeg var guttunge med GranTurismo 1... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 22 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 22 Mai, 2013 Godt utført jobb. Cred gitt! Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 23 Mai, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23 Mai, 2013 Flott jobb, på en lekker klassiker. Takk takk! Absolutt en lekker klassiker Bra jobb! Morsom bil. Grønn knapp trykket Takk Trivelig å lese S&S på denne. Med godt resultat Hyggelig å høre Fin jobb på en kul bil, cred gitt Thanks Godt dokumentert og utført jobb Takk Frekk liten sak det der. Skjønt, med sine 4,6 meter og rundt 1600kg er den ikke akkurat liten... Flott jobb på noe av det råeste Mitsubishi har produsert! Cred er høyst fortjent! Hehe, nei den er ikke verken liten eller lett, men flott er den helt klart Solid SS! Cred er gitt.... Takk for det Flott jobb på en nydelig farge! Takk, ja syntes også fargen er meget pen. I alle fall når jeg var ferdig med den Meget bra utført jobb det her Cred! Takker Kjempebra cred cred , nydelig bil med flott farge.. Takk takk Flott S&S! Kred er på sin plass her! Hadde denne vært svart, så ville dette vært drømmebilen fra den gang jeg var guttunge med GranTurismo 1... Takker Godt utført jobb. Cred gitt! Takk Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oluf 328 Skrevet 23 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 23 Mai, 2013 Hadde denne vært svart, så ville dette vært drømmebilen fra den gang jeg var guttunge med GranTurismo 1... GT1 var saker ja, spilte faktisk det i påska. Det var tiden da bilspill handlet om BIL, og ikke allt annet bullsh*it Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Victor 92 Skrevet 23 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 23 Mai, 2013 Stilig bil, flott arbeid. Siter Never a failure, always a lesson Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R3m0 4 Skrevet 23 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 23 Mai, 2013 Super jobb på en av de beste bilen laget (min mening har 2stk ) Orginal lakken synes jeg også er et helvete hehe Motorvask har jeg aldri hatt problem med.. Men har aldri hatt full fyring på ht spyler heller.. Ellers kjempe jobb.. Cred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 23 Mai, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23 Mai, 2013 Stilig bil, flott arbeid. Takk Super jobb på en av de beste bilen laget (min mening har 2stk ) Orginal lakken synes jeg også er et helvete hehe Motorvask har jeg aldri hatt problem med.. Men har aldri hatt full fyring på ht spyler heller.. Ellers kjempe jobb.. Cred Hehe, flotte biler ja Hadde nok ikke vært noe problem med motorvask på den, men siden det var litt diverse ekstramontert elektronikk i motorrommet pga trimminga så ville jeg være på den sikre siden Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.