Gå til innhold

Audi A8


Peavey

Recommended Posts

Har fått flere gode råd her på forumet og har underveis lovet at jeg skulle legge ut bilder av resultatet.

Grunnet dårlig tid har det latt vente på seg å få lagt ut, men her kommer de endelig :)

Først må jeg bare si at jeg er rookie i dette opplegget. Har jo polert mine biler før, men ikke alle disse stega og alt dette nye "greierne".

Men for all del, det er meget interessant og tror dette kan bli en ny hobby :)

Når det gjelder fotograferingen har jeg ikke noen kunnskaper der heller. Har tatt lite bilder underveis og slikt. Får huske mer på dette neste gang.

Når det gjelder bilen så var utgangspunktet veldig bra, bilen er ny for meg ganske nylig, men den er velholdt og pen.

Produktene jeg brukte var 3 stegs pakken til Meguiar med Deep Crystal Paint Cleaner, Deep Crystal Polish og Deep Crystal Carnauba Wax.

I tillegg har jeg kjøpt MEGUIARS Mirror Glaze Professional Synthetic Sealant #21

Påføringen: DC1, DC2, #21 så DC3

Før:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Etter:

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

mvh

Arve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jo kjempebra dette da :) Hva brukte du for å vaske, redskaper og produkter?

Takk for det! Brukte Meguiars Microfiber Wash Mitt og såpen Soft Wash Gel fra Meguiar's den også.

Som avfetting brukte jeg noe jeg bruker å kjøpe på Shell, husker ikke navnet men den er meget sterk og fin før polering.

Meguiar's pads og mikrofiber kluter ble brukt til påføring og tørking.

Ellers brukte jeg vanlig hageslange da bilen var forholdsvis ren fra før.

Ser det at jeg kanskje bør investere i en poleringsmaskin, det var myyye arbeid å ta denne bilen for hånd i 4 steg... Det er store overflater.

Endret av Peavey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

JA store biler er en del jobb, men større flater som glinser er bonusen etterpå...

så bra ut denne her, DC serien til Meguiars er bra saker det.. samt grom bil også..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Kjempeflott bil du har der B)

Ang tidsforbruk på polering kan eg bare si at du heldigvis normalt sett ikke trenger mer enn ett eller to steg til vanlig på bilen :) Men maskin er absolutt en god investering om du kjøper en kvalitetsmaskin.

Og sist men ikke minst: Bilen ble kjempebra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
  • 2 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...