Gå til innhold

Tynn lakk- japse


Stian911

Recommended Posts

Stian911

Tok en Nissan Pathfinder i dag. Bilen er en 2010/11 modell. Så relativt bra ut, men en del vaskeriper og noen overfladiske riper. Jeg begynte med å måle lakken. Min erfaring så langt innenfor korrigering strekker seg til BMW, Porsche og Audi. I dag stod altså en Nissan Pathfinder for tur. Jeg fikk en real overraskelse under måling av lakken:

post-3990-1368905891,93_thumb.jpg

post-3990-1368905954,3_thumb.jpg

Postet bilde

post-3990-1368906013,19_thumb.jpg

Dette er bilder fra skjermer og dører. Panser og tak var noe tykkere lakk på.

Er dette virkelig normalt på så nye biler?

Jeg oppdaget at korrigeringen var en Royal PITA! Riper som jeg normalt ville klare å korrigere gikk ikke. Sikkert fordi de allerede er gjennom den tynne lakken.

Resultatet ble bra til slutt, men Tyske biler er nok favoritten for oss kidsa som er i startgropen

post-3990-1368906190,68_thumb.jpg

post-3990-1368906200,34_thumb.jpg

post-3990-1368906209,19_thumb.jpg

post-3990-1368906222,79_thumb.jpg

post-3990-1368906233,29_thumb.jpg

post-3990-1368906246,87_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stian911

Ta en måling på nyere transportere f.eks. der er lakken enda tynnere... Ikke noe unormalt med lakk på rundt 100um

Dårlig nytt for oss:-)

Jeg måtte måle på fattern's Mitsubishi ASX- den var tynnere enn Pathfinder'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

Dårlig nytt for oss:-)

Vet ikke om jeg er helt enig i det. Lakken er samtidig ofte hardere, og hard lakk er oftere tynnere enn myk lakk. Jeg har ikke sett noen begrensninger i min polering grunnet tynn lakk hittil iaff... Er sjelden noe særlig til um som fjernes uansett om man våtsliper ripa t.o.m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roy Inge

http://www.detailersclub.no/forum/topic/14912-nissan-navara-2010/ tynt og fint på denne Navaraen også. Det er jo strengt tatt samme bil som Parhfinder bare uten påbygg bak.

Tror ikke jeg la ut noen SS av den sorte Pathfinderen jeg tok for et år siden, men lakken var tynn der også..

MVH
Roy Inge Helland
SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

http://www.detailersclub.no/forum/topic/14912-nissan-navara-2010/ tynt og fint på denne Navaraen også. Det er jo strengt tatt samme bil som Parhfinder bare uten påbygg bak.

Tror ikke jeg la ut noen SS av den sorte Pathfinderen jeg tok for et år siden, men lakken var tynn der også..

Njaa... Navara og Pathfinder er identiske bak til B-stolpen, og så er Navara ganske annerledes med bladfjærer og lengre ramme, kortere hytte og ikke minst planet bak... fjæring og oppheng bak er helt forskjellig fra Pathfinder, som er ment å være comfy personbil mens Navara skal være røff arbeidsbil. Det skal visst være mulig å montere bakoppheng fra Pathfinder på Navara og gjøre den mer personbilaktig, men da ødelegger man lastevekten bak. Og det var dagens off topic fra meg. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...