Gå til innhold

nybil lukt.


325i

Recommended Posts

Har vært å sett på div bruktbiler i det siste, og alle lukter som nytt.

Hva er det forhandlerene bruker å spraye med??

Har kjøpt Chemica guys new car, men kan ikke si annet at den lukter bare tyggegummi :) Hvertfall ikke nybil, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kanskje noen av renseproduktene de bruker. Da jeg jobbet som klargjører gikk det en del i AutoGlym interior shampoo og supersheen.

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvertfall veldig god lukt....å tviler på at alle biler er renser opp og ned i alle rettninger.....

Alle bruktbiler og nybiler vi fikk inn ble vasket innvendig, og noen ganger renset, alt etter hvor skitten de var.

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er skinnseter i bilen, så vil jeg sterkt anbefale Chemical Guys Pure Leather Conditioner (eller Smartwax SmartLeather som er det samme). Denne lukter himmelsk likt nytt skinn og ordentlig nybilukt. Har du ikke skinnseter, så i alle fall ratt/girkule/håndbrekk eller hva enn som er skinn i bilen.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker denne tråden, men er samtidig litt redd. Hvis vi alltid har nybillukt, blir det som å spise julemiddag hele året?

Kunne glatt spist pinnekjøtt, medisterpølse, ribbe og kalkun på daglig basis <3

  • DCN Poeng 2

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

CG New Car lukter brent plast mener jeg :) Og CG Leather Conditioner gir glatte seter så den styrer jeg enkelt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og CG Leather Conditioner gir glatte seter så den styrer jeg enkelt unna.

Ikke ved riktig bruk ;) Ved riktig bruk av CG Leather Conditioner, så blir skinnet tvert imot glatt. Og blir matt og ser ut som nytt. Men de aller fleste smører den på setene i håp om at det holder, og da blir det fort rutsjebane for små insekter ja.

Hva det gjelder New Car Scent, så har du prøvd å vanne den ut?

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støvsuger alle bilene her 1 gang i uka, og når sola varmer nå så lukter de nytt, hvertfall 2 av 3. Så tror nok renslighet har utrolig mye å si på hvor lenge nybillukta varer ;) Aldri påført noe midler heller. Så tipset er; renslighet og sett den i sterkt lys/varme en kort periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Ikke ved riktig bruk ;) Ved riktig bruk av CG Leather Conditioner, så blir skinnet tvert imot glatt. Og blir matt og ser ut som nytt. Men de aller fleste smører den på setene i håp om at det holder, og da blir det fort rutsjebane for små insekter ja.

Hva det gjelder New Car Scent, så har du prøvd å vanne den ut?

Da er jeg spent på hva som er riktig bruk..

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg spent på hva som er riktig bruk..

Det burde du da vite (og regner jeg med du gjør)... nr 1 er å passe på at skinnet er ordentlig rent først. Jeg pleier også å "skylle" skinnet ved å tørke over med ren klut og lunka vann. Så la skinnet tørke før man har på Leather Conditioner. Ha på tynt et tynt tynt, men jevnt lag på skinnet. La stå å herde... Buffe deretter av med en litt grov (gjerne vaffel) klut. Har aldri hatt noe problem med at CG Leather Conditioner blir glattere enn noe annet, og i alle fall ikke noe mer enn Swissvax-kittet jeg fikk av deg for 100 år siden ;)

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Synes færre og færre nye biler lukter "ny bil" jeg - ironisk nok.
Jobber hos forhandler og tar ukentlig inn biler som er helt nye for teknisk sjekk, men sjeldent lukter de annet enn bare luft. Muligens litt plastikklukt, men det kan være all plastfolien som er i en ny bil når den ankommer :)

Det eneste merket vi har som virkelig lukter "ny bil" er Jeep. Det selges desverre ikke i hopetall, så går en del uker mellom hver gang jeg får gleden av å lukte "ny bil".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...