Gå til innhold

Kombo på 1991 Porsche 911


Geir

Recommended Posts

Hei!

Er blitt forespurt om å ta en rød 91-mod Porsche 911 denne sommeren. Bilen har SS-lakk.

Har noen vært borti en slik bil før? Hva anbefaler dere av komboer? Jeg har Scholl tilgjengelig. Tenkte å spørre her for å se om jeg kunne få spart litt tid. Enkelte ganger bruker man laaaang tid på å finne riktig kombo, synes jeg :)

Den er så og si dønn lik denne:

1991_porsche_911_2_door_coupe_m.jpg

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er slik at lakken varrierer på Porsche som f.eks på Audi så vet jeg ikke, men jeg tok en Porsche med S17 og gul Uber med hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Her er en 993 som jeg tok, i samme røde SS lakk. Denne ble tatt med MG#85 diamond cut, og SV CFP regular. Du kan bytte ut MG#85 med f.eks SV CFP strong, eller scholl S3. Men uansett bør du prøve deg litt frem, men nå har du iallefall en pekepinn

http://www.detailersclub.no/forum/topic/13364-porsche-993-turbo-sportec-detailed-by-tcs/

Endret av Tommy

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, folkens. Nesten så jeg vurderer å kjøpe inn noen av de merkene jeg har sett Tommy og Tyggern har brukt, for å sikre meg. Har noen uker på meg før den kommer.

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Start pent, og vær forsiktig. Er lett å lage mye ugang som er tidkrevende å rette opp.

Om du ser på de to RS som egentlig skal være "like" samme år og samme farge oppførte lakken seg noe ulikt.

Tror tidligere pleie og lakken tilstand spiller stor rolle på eldre biler med ss.

Kan være mye oksidert lakk selv om den ser rød og fin ut.

  • DCN Poeng 2

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den tatt godt vare på så skulle det ikke være noe problem med noen av de ovenfor stående komboene.
Selv har jeg brukt CFP Strong og medium på SS-lakk med suksess.

Er det lenge siden den har blitt gjort noe med kan det være at pad'n bli litt rød av "død" lakk, men det vet du sikkert alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er inneforstått med at padene sannsynligvis vil bli "omlakkert", hehe.

Og ja, Tyggern, jeg skjønte kjapt at jeg sikkert må teste litt selv også etter at jeg leste trådene dine. Tror jeg får kjøpe meg CFP Regular og Strong som backup. Har lenge vurdert å kjøpe dem uansett.

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...