Gå til innhold

Fjerne grunningsflekker i lakken


Kvalvik

Recommended Posts

Hei :)
Har en Bmw jeg har planer om å shine til sommern.

Og nå har det seg slik at den sto visst litt for nærme da jeg grunna ramma på en atv i vinter(med primer på boks).

Det la seg litt flekker her og der på bakskjermen og på baklokket.

Bilder:
961990_10151375765456512_935379761_n_zps

962789_10151375765461512_1110187682_n_zp

Det sitter ganske godt i lakken.

Er dette noe jeg greier å rubbe bort?
Evt. bruke andre vidunderstoff på? :)


Mvh
Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Bruk av Clay vil ta det, litt arbeid, men det funker. Godt mulig du kan bruke noe kjemi, men ikke som jeg kommer på i farta.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i landet holder du til?

Er du i nærheten av stavanger, kan du komme innom meg, så skal du få en bit clay av meg.

Ellers er clay og få kjøpt f.eks. her:

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_36&products_id=151

Bor i Ålesund, så det vil da muligens bli litt i lengste laget :/

Jaa får vel handle litt å se om jeg får det til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får clay både på Biltema og Bilextra i Breivika. På Bilxtra får du også gode råd om hvordan det brukes. Jeg tviler litt på om du får bort alt med clay, men det er lurt å prøve det først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får clay både på Biltema og Bilextra i Breivika. På Bilxtra får du også gode råd om hvordan det brukes. Jeg tviler litt på om du får bort alt med clay, men det er lurt å prøve det først.

Åja, jammen da fyker jeg innom bilxtra senere idag tror jeg :) Takk for hjelpen, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Du får nok bort det meste med clay, bruker du prikkbort e.l etter å ha brukt clay på bilen så kan det være med på å løsne evt rester som ligger i porer og striper i lakken. Men du må nok beregne å polere opp bilen etter å ha brukt clay på alt det "der". Clayen lager bittesmåe slipemerker i lakken. Om du leser litt rundt omkring på forumet her (sitter på jobb så orker ikke linke :P ) så finner du gode tips og triks ved bruk av clay. BilXtra har vel en kar eller fler som kan endel og kan gi deg litt input face2face.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt meg en slik:

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=71_76&product_id=498

Har clayet masse biler med maling på, men har stort sett endt opp med å våtslipe. Nanoskrubben liker jeg veldig godt og den brukes med fordel på en DA-maskin og gjør virkelig vei i vellingen uten at det riper panelene for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...