Gå til innhold

skumblanding


trudi

Recommended Posts

Hei,

Blandingsforhold 50/50. Ble ikke imponert over tykkelsen på skummet.

produkt bilthammer autofoam med nxt shampoo.

Hvorfor det?

Torbjørn

Endret av trudi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

NXT-shampoen er en bøtteshampoo, ikke skumkanonshampoo. Auto-foam gjør bedre rent fra kanonen enn NXT-shampooen gjør, så jeg lurer også litt på hvorfor de ble blandet. Tykkelsen på skummet har heller ikke noe med rengjøringseffekten å gjøre sånn direkte.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NXT-shampoen er en bøtteshampoo, ikke skumkanonshampoo. Auto-foam gjør bedre rent fra kanonen enn NXT-shampooen gjør, så jeg lurer også litt på hvorfor de ble blandet. Tykkelsen på skummet har heller ikke noe med rengjøringseffekten å gjøre sånn direkte.

Hei.

Tenkte kanskje at det hadde en viss effekt siden nxt skummer bra for å være såpe.

I tillegg i ettekant har jeg lest litt på forumet, det er jo andre her som mikser denne blandingen også.

De får tydelgvis bra skumeffekt.

Ellers takk for svar.

Prøvde atoglym hd wax idag, storfornøyd :):wub:

Ble blank og flytt dybde og wet look.

Torbjørn

Endret av trudi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Er du ute etter tykt skum så kan jeg anbefale SG Kokosnöt. Da får du et lysegult tykt skum som rengjør bra, renner av bilen selv om det er tykt. Den er også snill mot LSP utifra det jeg har erfart når jeg har brukt den.

Hvilken kanon har du forresten?

Autofoam er min favoritt innen forvask katogorien. Det blir ikke noe tykt skum med den, men det bryr jeg meg ikke noe om så lenge bilen blir så ren som mulig ved forvasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Bruker en skumkanon som jeg bestilte hos

ScandicShine

Måtte kjøpe en overgang hos kærcher. Funget bra tidligere, men ville ha litt tykkere skum.

Torbjørn



Er du ute etter tykt skum så kan jeg anbefale SG Kokosnöt. Da får du et lysegult tykt skum som rengjør bra, renner av bilen selv om det er tykt. Den er også snill mot LSP utifra det jeg har erfart når jeg har brukt den.

Hvilken kanon har du forresten?

Autofoam er min favoritt innen forvask katogorien. Det blir ikke noe tykt skum med den, men det bryr jeg meg ikke noe om så lenge bilen blir så ren som mulig ved forvasken.

Hei.

Takker for svar :) dette skal jeg sjekke. :rolleyes:



Hvilken skumkanon bruker du?

Hei.

Skumkanon fra scandicshane, med en overgang fra kærcher.

Torbjørn



Hm ser ut som jeg må bestille denne SG kokosnøtt.

Sammenlignet med bilthammer, noen som har testet.

Torbjørn

Endret av trudi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Hei.

Bruker en skumkanon som jeg bestilte hos

ScandicShine

Måtte kjøpe en overgang hos kærcher. Funget bra tidligere, men ville ha litt tykkere skum.

Torbjørn

Hei.

Takker for svar :) dette skal jeg sjekke. :rolleyes:

Hei.

Skumkanon fra scandicshane, med en overgang fra kærcher.

Torbjørn

Det ligger noen bilder her. Bruker du den ren i beholderen så blir det veldig tykt skum.

Jeg har i senere tid spurt de som selger produktet og anbefalt blandingsforhold er fra ren i beholderen til 1:1 i beholderen. Da ender du opp med blandingsforhold 1:13 - 1-25 ca. ut av kanonen når skruen står på maks. :)

Skriver dette pga. i testen jeg linker til var jeg litt usikker på blandingsforholdet.

Et skum som er tørt rengjør dårlig. Derfor sier de fleste at det ikke er bra med tykt skum. Dette produktet virker ikke tørt mtp. at det renner av bilen selv om det er meget tykt. Tørt og tykt skum ville blitt på bilen i lang tid.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger noen bilder her. Bruker du den ren i beholderen så blir det veldig tykt skum.

Jeg har i senere tid spurt de som selger produktet og anbefalt blandingsforhold er fra ren i beholderen til 1:1 i beholderen. Da ender du opp med blandingsforhold 1:13 - 1-25 ca. ut av kanonen når skruen står på maks. :)

Skriver dette pga. i testen jeg linker til var jeg litt usikker på blandingsforholdet.

Et skum som er tørt rengjør dårlig. Derfor sier de fleste at det ikke er bra med tykt skum. Dette produktet virker ikke tørt mtp. at det renner av bilen selv om det er meget tykt. Tørt og tykt skum ville blitt på bilen i lang tid.

Hei.

Tusen takk for svar og et veldig opplysende ett cred cred.

Tror jeg fant løsningen på problemet mitt, ved forrige vask hadde jeg stilt inn trykket på maks. Når jeg gikk for å kontrollere, hva

trykket var stilt inn på viser det seg nesten minimum til min store forskrekkelse og jeg som bukte en hel flaske.

Må nesten le, det slo ,meg ikke at jeg hadde kommet borti justeringsbryter for trykk. Var bare opptatt av skummet .haha.

Ellers må jeg takke alle for svar og informative svar evt løsninger, jeg har jo også blitt en del klokere når det gjelder

andre produkter, som jeg garantert kommer til å bestille. Ante ikke at SG kokosnøtt eksisterte engang.

:) :)

Torbjørn

Endret av trudi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...