Gå til innhold

Kjøp av DA maskin- trenger hjelp


Stian911

Recommended Posts

Stian911

Jeg vet at valg av poleringsmaskin har vært diskutert mye her fra før.

Jeg trenger imidlertid litt hjelp (igjen) :-)

Av roterende maskin har jeg Flex 3401, men skal gå til innkjøp av DA maskin. Jeg har tidligere lånt en MG DA maskin av en kamerat. Denne har forsåvidt gitt meg ønsket resultat, men jeg synes den bråket for mye.

Jeg har lest på forumet her til øyet har blitt stort og vått, men har problemer med å bestemme meg. Jeg tror jeg ønsker meg Flex 3401 VRG eller Kestrel DAS-6 PRO. Hva hadde dere valgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stian911

Skulle jeg kun hatt en maskin og den skulle være DA hafde jeg gått for Flex siden den har tvungen rotasjon.

Siden jeg kjører roterende først har jeg brukt DA siste runde for å fjerne kjørespor og holo. Vil dette ha noe å si for valget mitt av maskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flex'n har jo tvungen rotasjon, som kan gi litt problemer med holos på myk/trøblete lakk.. Så hvis du har roterende fra før av, så hadde jeg valgt dAS6 PRO. Har denne maskinen selv og er meget fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt off topic, men meg sin DA har vel nesten tvungen rotasjon, den stopper i hvertfall ikke uten tung vold. men som du sier, den bråker nok litt.

Alfa Romeo Crosswagon Q4
Alfa Romeo 155 Q4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt off topic, men meg sin DA har vel nesten tvungen rotasjon, den stopper i hvertfall ikke uten tung vold. men som du sier, den bråker nok litt.

Vil ikke påstå at Meg sin maskin har tvungen rotasjon nei. Synes den ligner en del på das6 jeg egentlig.

Men stor prisavvik fra Flex til das6, kunne kanskje stått mellom Flex og Rupes her, litt mer sammenlignbart hvertfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellerså ville jeg kanskje klinka til med Bilnerden sitt introtilbud på Rupes om dagen. Bra pris for en bra maskin! :D

Noen som vet hvordan denne er som nybegynnermaskin? Har ikke polert med maskin før, men har lyst til å kjøpe maskin nå.

For min del står det nå mellom Kestrel Das 6 Pro, Rupes LHR 15ES eller Flex XC 3401 VRG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stefan R

Jeg kjøpte 3401 som første maskin og jeg ble fort fortrolig med den. Skulle jeg kjøpt idag så ville nok gruppetilbudet til bilnerden blitt anvendt. Både polish og pads får skryt her inne og forkleet som følger med gjør det hele komplett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius1

das 6 pro har 2,5k-6,8k opm, er dette problematisk med tanke på å spre produkt, og generelt jobbe med den med tanke på varme og tørt produkt? syntes hastigheten var høy på denne!

edit: menzerna fg f500, tilsvarer s03 på cut? ser på pakken bilnerden har og er usikker på hvor mye cut det er på de forskjellige

Endret av Marius1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mighty

Das 6 pro er en helt vanlig DA.. Den utvikler mye mindre friksjon og varme enn kraftigere maskiner som f.eks 3401 vrg. Du må ikke sammenligne opm og rpm.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Noen som vet hvordan denne er som nybegynnermaskin? Har ikke polert med maskin før, men har lyst til å kjøpe maskin nå.

For min del står det nå mellom Kestrel Das 6 Pro, Rupes LHR 15ES eller Flex XC 3401 VRG.

Har ikke prøvd Rupesmaskinen selv. Men har hatt lyst på en veldig lenge. Og med de tilbakemeldingene som har kommet på Rupes maskin, puter og polish i det siste er jeg ikke så tvilende lenger på hva jeg kommer til å kjøpe meg senere i sommer, må bare få gjort unna et bryllup først. hehe:)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første maskin var rupes bigfoot 21' og jeg ble utrolig fort fortrolig med denne. Enkel i bruk.

Både rupes og flex er jo dyrere enn das6, men også bedre maskiner etter min oppfatning.

Flex har jo noen fordeler rupes ikke har og vica verca, jeg likte dog rupes best :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knutis

edit: menzerna fg f500, tilsvarer s03 på cut? ser på pakken bilnerden har og er usikker på hvor mye cut det er på de forskjellige

Nei, 500 er nærmere s17. 400 derimot cutter omtrent som s3gold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...