Gå til innhold

Dette betyr alle knirke- og knarkelydene i bilen


Hasse

Recommended Posts

Kom over en litt artig eldre sak på VG nett.

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10017320

Jeg har nylig dratt på meg det VG definerer som Gnærk Gnærk i forstillingen tror jeg :D

Er litt utydelig lyd men høres ut som gummignissing i mine ører.

Hører den kun i lav fart 1-10km/ når jeg slipper bremsen skal begynne å kjøre eller triller sakte.

Hører lyden gjennom dæsjen, usikker på om det ligger i dempertårnet eller nede i forstillingen.

Hadde satt pris på innspill og tiltak fra de mange kloke hodene her på forumet!

Edit: Del gjerne dine lyder i tråden også :)


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være mye :)

Utslitte motor/girkassefester, fjærbeinslager, støtdemperputer..

Typisk GNÆRK-GNÆRK right there ;)

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KawaZ750

Hadde satt pris på innspill og tiltak fra de mange kloke hodene her på forumet!

Pyttpytt, svarer for det jeg..

Jeg har en knirkebil. Er vist foringer til stabbstag i begge ender som er syka sier nærmeste merkeforhandler. Men første eier brukte mange tusen på bærebruer pga han ville bli kvitt knirkelyden. Nå knirket det bare om jeg kjørte sånn at jeg brukte mye av fjeringsveien, og det klarer jeg meg som oftest uten.

Men så blei det noen turer med altfor tung tilhenger på humpete vei nå i våres, og til min store skrekk startet det å knirke og pipe helt sykt i bilen, folk snudde seg og glante etter de helt j...lige lydene. Bare folk satte seg inn i bilen peip det. Kunne bare glemme å kjøre med vinduet nede. Og med de regningene som lå i mappa når jeg kjøpte bilen... Grøss..

Så når jeg byttet til sommerdekk nå tok jeg en boks med Fluid Film og sprayet på alle steder med foring som jeg kunne se når jeg først hadde dekkene av. Hjalp vell litt med en gang men blei ikke bra.. Men nå etter noen dager/mil hørte jeg ikke noe. Har tom prøvd å kjøre med vinduer nede uten musikk og lytte. Ikke en knirke/pipe-lyd å høre:-)

Og at det har blitt rustbeskyttet der jeg smørte er jo bare pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et peltor headset. sett det på max surround lyd og kjør en tur med bilen... da hører man ofte litt mer en det som er sundt for en bilsjel, da hører man de minste lydene fra hvor som helst på bilen.

er nesten så man kan høre de forskjellige bevegelige delene i motoren ;p

Alfa Romeo Crosswagon Q4
Alfa Romeo 155 Q4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde knirking i bakstillingen på min Peugeot 406 for en tid siden.. kjørte på med PTFE grease i overgangene mellom foring og metall alle steder jeg kom til... som over, litt knirk like etter også, men etter noen mil og litt bevegelse osv er ALT av knirking GNÆRK GNÆRK bortevekk :)

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...