Gå til innhold

Polering av kanalen


AudiQ4etron

Recommended Posts

AudiQ4etron

Kanalene på de fleste nye biler blir ganske matte og slitte siden dekkene spruter mye her. Er det noen som har en god oppskrift på å polere og beskytte dette partiet? Det gjelder forsåvidt nedre del på bakfanger ved bakhjul også. Har en BMW 320d Xdrive Touring i Le Mans blå og den fargen er ikke enkel å holde strøken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal legge 3M folie på kanal skjørtene for å beskytte for spruten.

Skal også prøve og legge 3M folie nederst på døra, på den lille knekken helt nederst. Blir det ikke pent er det jo bare og ta vekk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roy Inge

Bare pass så ikke lakken følger med dersom du velger å ta det bort igjen da. Det gjorde det på den siste bilen jeg hadde ;)

<--- Stasjonsvogna på profilbildet der

MVH
Roy Inge Helland
SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass så ikke lakken følger med dersom du velger å ta det bort igjen da. Det gjorde det på den siste bilen jeg hadde ;)

<--- Stasjonsvogna på profilbildet der

Lakk kan ofte følge med, hvis området har blitt omlakkert tidligere, eller det er f.eks litt rust o.l på baksiden av lakken. Skal MYE til for å dra av original-lakk med folie.

Et tips er forsåvidt varmepistol når du skal fjerne folien.. Trenger ikke varme så fryktelig mye, men folien blir mye lettere å dra av, samt. mesteparten av limet pleier å følge med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uoriginal lakk kan sitte dårlig der nede. Dro av maskeringstape på en V70 jeg polerte en gang, og ble ganske varm i toppen når jeg så at lakken satt igjen i teipen istedenfor på bilen.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...