Gå til innhold

Oppshining av innteriørlister? (Sort Høyglans)


Søreng

Recommended Posts

Har nettop handlet meg nye interiørlister som trenger en liten shinings før de skal monteres i bilen.. Disse er i sort høyglans/(pianolakk?) og det er litt skraper etc i dem. (Fikk dem grisebillig fra en delebil, derfor litt slitasje)

Noen som har noen kloke råd å komme med i denne annledningen?

Legger ved et par bilder av listene om det skulle hjelpe.

_MG_0115PS.jpg

_MG_0113PS.jpg

Endret av Søreng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Ketil,Meguiars scrach-X funker fjell.

Testet på mine lister som jeg byttet i sommer.

Gikk over to ganger og avsluttet med to strøk med Pinnacle Souveran Paste Wax,så bedre ut enn nye :P

Ville prøvd en mild polering for hånd, gjerne med litt fyllere.

Hehe,har vi funnet noe som Glare kan brukes til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kæssegittærrens plekterbrett vs. kris "soft buff" beach

Menzerna 106fa

Meguiars Meguiar's #105

Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner (step 1)

Alle på Meguiars applicator med hastighet type denne;

P1010202.jpg

Soft buff rigger seg til:

P1010192.jpg

P1010193.jpg

P1010196.jpg

P1010197.jpg

Her er det "vaskeriper" så det holder...

P1010196.jpg

ferdig..

P1010198.jpg

P1010199.jpg

Tja, DC1 med fillere hjelper bittelitt..

Min konklusjon:

Scratch X er kansje bra eller jobbe med litt polish med en DA-maskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nxt Techwax 2.0 fyller bra ihvertfall, la et lag på den bærbare pc`n til kona og alle ripene "forsvant".

Men det burde vel være mulig å fjerne ripene med fin pute/polish og maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Når det er ulevelig kaldt utendørs tyr vi til reserveløsninger som feks et piano, et bord, ipod, en telysholder eller en klokke som en ikke har brukt på 3 mnd. Nytter ikke jobbe i garasjen i minusgrader vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Når det er ulevelig kaldt utendørs tyr vi til reserveløsninger som feks et piano, et bord, ipod, en telysholder eller en klokke som en ikke har brukt på 3 mnd. Nytter ikke jobbe i garasjen i minusgrader vettu ;)

Med mindre du har oppvarmet garage da å klart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede satt klart kameraet på stativet.. Må bare få orken til å gjøre det med de midlene jeg har, eller handle inn andre saker i morgen så jeg kan gjøre det i helgen!

EDIT: Da er mesteparten av listene snart ferdig.. Tok det som et eksperiment og bruke Meguiar's sitt 1-2-3 system. Lurte egentlig på å bruke Autoglym sin Ultra Deep Shine tilslutt da jeg har god erfaring med den selv. Men valgte å prøve Meguiar's sin isteden. Vasket først med Microfiberklut og tørket med pusseskinn, tok så nr 1 Paint Cleaner og så nr 2 Deep Crystal Polish og har nå lagt på nr 3, Carnauna WAX som står å godgjør seg. Så kommer bilder senere i kveld eller i morgen en gang..

Men kan allerede si FY for en forskjell! Bare etter vasken var det jo merkbar forskjell, men etter 1'n og 2'n ble det jo perverst mye bedre.. Viste seg at det var blåskjær i lakken.. Meget pent!

Endret av Søreng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Holder på å laste bildene inn på pcen nå.. Var ikke enkelt å få fram forskjellen på bilder gitt.. Men får se hvordan det ble..

Ok, her er et nærbilde etter kun å ha blitt vasket.. Ser det er en del riper å drit..

_MG_0035.jpg

Her ligger 3'eren fra Meguiar's på og godgjør seg.. Lot denne ligge på i ca 30 minutter før jeg tørket av

_MG_0015.jpg

Og fikk dette speilblanke resultatet:

_MG_0032.jpg

Som sagt, ikke så lett å få fram forskjellen på bildene, men dere ser forhåpentligvis forskjellen fra kun vask til full polering.

_MG_0029.jpg

Gidder ikke legge ut bildene av alle de tre voksene og slikt, men prosessen var som sagt tidligere..

1. Vask med microfiberklut og tørk med pusseskinn.

2. Nr 1 Paint Cleaner. Tørket denne av omtrendt umiddelbart.

3. Nr 2. Deep Crystal Polish. Tørket også denne av omtrendt umiddelbart.

4. Nr 3. Carnauna WAX. Lot denne stå ca 30 minutter før jeg tørket av.

Brukte Turtle Wax sin polerduk til arbeidet. Og tørket av med Autoglym sin perfect polishing cloth etter alt var ferdig.

Så, et vel gjennomført eksperiment for min del, som jeg trygt kan anbefale andre :D

Endret av Søreng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...