Gå til innhold

Tips til valg av pads (Kestrel) DAS 6 Pro


BullFire

Recommended Posts

Jeg har en Kestrel DAS 6 Pro som jeg benytter sammen med Meguiars da microfiber correction system.

I tillegg har jeg Meguiars Ultimate Compound og i bestilling 205 også fra Meguiars.

Jeg har kun brukt UC sammen med Sonax spot pad på et par sett felger, men ble overasket fornøyd med resultatet de ble veldig blanke og fine.

Har polert med da microfiber systemet et par ganger på mine egne biler en Volvo V50 flamenco red og en svart corsa c. Jeg har hvert plaget med at jeg ikke får lagt Finish kare 1000p voks/sealer over 301 finishing wax. Trodde løsemiddelene i finish kare 100p ville fjerne finish waxen. Prøvde også og bruke 3M kontrollspray på panseret for å fjerne 301 finish wax, men det fungerte ikke veldig bra finish kare 1000p ville ikke feste seg. På grunn av dette har jeg bestilt 205 og collinite 845. Burde vel kanskje også ha IPA tilgjengelig for å fjerne oljer fra 205 eller vil 3M kontrollspray fungere?

Jeg har lest litt rundt for å finne ut om jeg bør kjøpe noen skumgummi padder for å avslutte med i tillegg til microfiber finishing disc. Hva vil dere anbefale med det jeg har av polish/compunds?

Tenkte kanskje to stykk blå Uber.

Da ser jeg for meg at jeg har disse comboene og jobbe med

300 correction compound + medfølgende microfiber pad- til å fjerne riper

205 + microfiber finishing pad- avsluttende steg på hard lakk

205 + uber blå- avsluttende steg på myk eller omlakerte paneler

Vil dette være gode alternativer eller ville dere anbefalt noe annet når det gjelder pads?

Endret av BullFire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
hmsilset

Ville valgt uber pads.Alle untatt sort.Og ett par meguiars soft buff pads fordi de er så sterke og gode på middels og hard lakk :) Jeg ville bestilt hos bilnerden.no og bedt de sende med eller si hva slags menzerna produkter du bør bruke til padsene.Bytt pads ofte med kestrel DA, ellers blir de ikke gamle.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...