Gå til innhold

Ny høytrykksspyler - Kärcher


ADR

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheBadger

Du kommer vel til å bli rar av den stive slangen. Kärcher til forbrukersegmentet er og blir noen plasticfantastic maskiner. Mye penger for simpel plastikk. Greit den har vannavkjølt motor (i følge hjemmesiden er den oppgitt 500l/t, det er helt greit, men ikke noe mer).

Skaff deg en bedre Foma eller Kränzle maskin om du har råd. Absolutt verdt pengene!

Kan du importere og ikke er avhengig av den lokale forhandleren, behøver ikke det bli noe dyrere heller. Ei heller å velge en bra Foma maskin her i landet.

Endret av TheBadger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slangen blir du gal av ja! synes den var grei i starten fordi jeg tro det eller ei hadde en enda stivere og mer kranglete fØr, men nÅ Ønsker jeg meg bare en skikkelig stÅlarmert en. har K6 med 9m slange og det er pÅ grensa lengdemessig.

arg problemer med ÅØÆÄÖ pÅ tlf.....

[b]2006 Volvo V70 2.0T[/b]
[s]2001 Volvo S60 2.4[/s]
[s]2003 Volvo V40 1.6[/s]
[s]1988 Nissan Sunny 1.3[/s]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysholm

Har denne selv. Maskinen er det ikke noe å si på og heller ikke kvaliteten, men den slangen er noe herk. Hadde jeg kjøpt i dag så hadde det nok blitt en med stålarmert slange, muligens en Nilfisk.

Er litt enig med Bernhard når det gjelder l/t. Jeg hadde K7 tidligere med 140 bar. Den ga mer vann enn denne. K5 gir nok vann, men den er på grensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å kjøpe ny slange også da :) Jeg kjøpte 20 meter med god kranzle slange fra tyskland for en billig penge :) Var ikke så dyrt å få pressa på koblinger heller.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysholm

Man må vel nesten vurdere ht'ene opp i mot hverandre med bakgrunn i pris. Man får jo 2xK5 for den rimeligste Kranzle. Da er vel vurdering mot Nilfisk på tretti.no mer riktig. Usikker på om denne har stålarmert slange, men tror det.

Hvis man er ute etter slange så finner man dette bl.a her:

http://www.proffia.no/Rengjoringsutstyr/Hoytrykk-Slanger-Slangetromler/Slanger-Swantech

Jeg ser selv på muligheten for å bytte slange, men synes 1000 kr for slange er mye hvis man kan få ny ht til under 3000 med stålarmert slange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager for litt off topic hær nå, men hadde tidligere en gammel pulserende? Karcher, denne hadde ettermontert lengere slange. Er det mulig og bare få presset på nye koblinger på denne slik att den passer på k5.700? Og hva blir evt kostnaden på noe slikt?

Saab 9-3, 2004 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysholm

Jeg har fått tips om å ta en prat med Tess om dette. Alternativt er muligens Albert E. Olsen et godt tips. De foretar iallefall service på Karcher.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheBadger

Man må vel nesten vurdere ht'ene opp i mot hverandre med bakgrunn i pris. Man får jo 2xK5 for den rimeligste Kranzle. Da er vel vurdering mot Nilfisk på tretti.no mer riktig. Usikker på om denne har stålarmert slange, men tror det.

Hvis man er ute etter slange så finner man dette bl.a her:

http://www.proffia.no/Rengjoringsutstyr/Hoytrykk-Slanger-Slangetromler/Slanger-Swantech

Jeg ser selv på muligheten for å bytte slange, men synes 1000 kr for slange er mye hvis man kan få ny ht til under 3000 med stålarmert slange.

Man får selvsagt hva man betaler for. Man kan fint få Känzle, og helt sikkert Kärcher billigere. Kjøper man i Tyskland koster de mye mindre. Jeg for min del importerte heller en Kränzle og betalte bare litt mer enn en kjip K7 fra Kärcher koster her. Da slipper man også å bruke ekstra penger og styre med det å bytte ut den håpløse slangen.

Kärcher er overprisa. For 6000kr burde man fått iallefall 10m med stålarmert slange. Dessuten kunne de spandert på noe bedre plast. Man får fint en foma eller nilfisk billigere som er bedre på disse områdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tips om å ta en prat med Tess om dette. Alternativt er muligens Albert E. Olsen et godt tips. De foretar iallefall service på Karcher.

Har nå vært i kontakt med tess, aeo og nordic lift ingen av de kunne hjelpe. Ble isåfall dyrt.

Saab 9-3, 2004 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...