Gå til innhold

Noen mekanikere her?


Gremlin

Recommended Posts

Hei,

Er det noen mekanikere her som kan ta en titt på bakstillingen i min BMW 3-serie stasjonsvogn (06mod)?

Tror det er noen foringer som må byttes, da det knirker og bilen er veldig "løs" fra side til side.

Bilen har bilstein understell, så merker tydlig når ting ikke er som det skal.

Noen som kan gi bilen en diagnose og helst utføre jobben? Holder forøvrig til i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Flyttet den hit jeg Gremlin :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Siden du ikke har fått svar enda så kanskje du kan legge ut et oppdrag på dette på mittanbud.no for å få pris på sjekk? Og hvis du får noen som kan se på det her kan du evt matche prisene deres opp mot de du får på mittanbud? :)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Hadde knirkelyder fra foringene mine bak på samme bil etter jeg bytta til sportsunderstell.

Slet med det en stund, men smørte med litt WD40 (som ikke tåler noe særlig vann) som ikke hjalp, og greasa dem inn etterhvert. Slet aldri med knirkinga lengre. Men dersom du føler bilen er litt løs i ræva må du nok få sjekket det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw er jo generelt kjent for å slite på foringer i understell, kanskje det kan være noen store foringer som er slakke? Bør likevel sjekke det ut ja:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal legge om til sommerhjul idag, så da tar jeg å kjenner litt på de foringene jeg kommer til.

Kan forhåpentligvis være litt mer spesifikk etter det.

Takk for anbefallingene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minne Auto Bilpleiesenter

Det er helt vanlig på nyere BMW. Det er noe som heter knirkeforinger. Har du tilgang til bukk?, hvis ikke så bruker du garasje jekken. Sprut på med fett, noe som er vannavisende. Sprut på alt av foringer du klarer å se og har tilgang til. Ta deg en kjøretur, og knirk knirk lydene er borte. Foringene blir rett og slett tørre pga all salt og vann. De trenger bare litt kjærlighet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt at dette er en varig rep. Dog fikser det ikke at de er "løs" fra side til side heller..

BMW bytter vel også en del slike foringer også pga slitasje/slakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal få byttet de løse foringene om 2 uker, men skal kjøre til et bryllup i helgen og kunne tenkt meg en bil som ikke knirket :).

En midlertidig fix på knirkingen hadde vært greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Lithium fett fra feks crc funker bra til slikt og holder en stund også :)

Det er helt vanlig på nyere BMW. Det er noe som heter knirkeforinger. Har du tilgang til bukk?, hvis ikke så bruker du garasje jekken. Sprut på med fett, noe som er vannavisende. Sprut på alt av foringer du klarer å se og har tilgang til. Ta deg en kjøretur, og knirk knirk lydene er borte. Foringene blir rett og slett tørre pga all salt og vann. De trenger bare litt kjærlighet ;)

Problemet er vel neppe det at salt og vann tørker ut foringer, da hadde alle bilene hatt det problemet ;) Er nok heller det at de har brukt foringer av for dårlig kvalitet eller design feil som gjør at de sliter ut foringer alt for fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...