Gå til innhold

Fikse opp lakkskade på plastskjerm, hvordan?


Kluten

Recommended Posts

Hei.

Samboeren min har påført bilen vår en grei lakkskade på frontfangeren, og lurer egentlig på hvordan jeg bør fikse dette?

1430407.jpeg

Bilen ble skrapt inntil en murvegg da hun skulle parkere. På bildet har jeg prøvd å vaske bort malinga, uten hell.

Noen tips til framgangsmåte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte at det måtte lakkes opp ja. Vet om en som kan ta selve lakkjobben for meg, men det må vel pusses ned og kanskje "sparkles" med noe? Må vel prøve å få jevna ut der du ser lakken er helt brutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ nok sparkel til der for å få det slett mellom plasten og det som er igjen av lakk, må vel kanskje pusses et lite stykke rundt selve skaden også tror jeg. sure greier :(

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen behov for å sparkle . bare å begynne med 240 så videre på 320 og 500 papir (på maskin) . Og så bruke fyller ( slipegrunning ) . blir mye jobb og forklare hele slipe prosessen men lakkeren kan vel slipe og gjøre den klar ? tar like lang tid og teipe ( maskere) og lakke halve støt fangeren som det tar å slipe ann :)

viss du skal gjøre grunnarbeidet selv og må ty til sprayboks grunning . anbefaler eg kent ultrafil . den går på plast , metall osv . tørker fort og er fin og slipe :)

Endret av erik-a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Minne Auto Bilpleiesenter

Jeg anbefaler at du bruker tynner på skaden og ca 15-30 cm rundt skaden.Tørk opp all tynner med en klut, som ikke har vært i kontakt med silicon.Deretter spruter du på plastgrunning på skaden og 15-30 cm ut fra skaden.La den tørke og bruk en varmepistol over skaden (legg første lag tynt.Så tar du litt mer og mer totalt 4 ganger med tørk mellom hvert lag)Etter det tar du en lett rundt med tynner over der igjen.Så drar du frem våtpusse papir.Bruk 2000 papir med f.eks 3M kloss.Puss til du ser at det har blitt glatt og fint og skadene er nesten borte.Ta igjen en runde med plastfyller og la den tørke naturlig uten varme.Etter tørsk pusser du igjen med 2500 våtpapirer og så 3000 våtpapir.Tørk vekk alt med en fin og rein klut.Varm så opp skade områdene igjen med varmepistol på ca 15 cm avstand.Da er skadene borte.Og er du flink til å bruke sprayboks så fikser du det der selv.Jeg har jobbet sammen med billakkerer i 5 år, så kan knepene der.Synd du bor så langt unna, eller så skulle jeg ha fikset det for deg;)

Ehm, jeg veit ikke hvor du bor engang, hehe

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...