Gå til innhold

Tips kjapp vintershine av BMW


stroker

Recommended Posts

Hei, folkens!

Har fått lånt en vaskehall i helga, så tenkte å gå på bimmern min (E39 530 DAT) og ta en kjapp vintershine

Bilen har en del swirls, men i denne omgang tror jeg ikke jeg får tid til korrigering av dette, så det får bli en kosejobb på en fin maidag i 2009

Det jeg ønsker er å få gjort unna er en skikkelig shining utvendig , og ønsker litt tips fra dere på hva jeg bør benytte av produkter for å komme i mål i løpet av en 12-timersdag

Produktene jeg har til rådighet

-Meguiars GA220

-SFX pads fra Sonus (gul, hvit, rød)

-Menzerna SIP

-Menzerna PO106FA

-Menzerna PO85RD

-Menzerna Top inspection

-Chemical Guys Jetseal

-Meguiar's #16 wax

Ser for meg følgende:

Grundig vask av bilen + claying til slutt

Hvilken kombo av Menzerna og sonuspads bør jeg kjøre på??

Til slutt blir det å legge på et lag Chemical Guys Jetseal samt 2 x Meguiar's #16 til slutt

Blir ikke noe fokus på hjul, sitter per idag kun 15" stålfelger på bilen, og de er ikke verdt en boks med Turtlewax en gang, så gidder ikke legge noe jobb i felgene annet enn standard vask

Kjekt om dere har noen tips å komme med før jeg går igang, dette er min første detailingjobb (fikk produktene fra CYC igår), så er litt usikker på hvilke kombinasjoner som er bra å benytte...

Takk for hjelpen folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Kan ikke hjelpe deg med hvilken kombo av menzerna produkter du skal bruke, da jeg ikke har brukt dem selv! Men regner egentlig med du kan få bort en del swirls med en runde med maskina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SIP med med polishpad for 1-stegs korrigering. Blir blankt da :)

Ok, så SIP + hvit Sonus er det jeg bør prøve...

Er bilen klar for LSP da?

Eller bør jeg kjøre på med PO85RD på rød Sonus etter denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får å få bilen blankest mulig ja :) Men siden du skrev at det skulle bli en kjapp jobb, anbefalte jeg SIP med polishpad. Husk at det tar mye lengre tid med G220-en å korrigere tyskerlakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får å få bilen blankest mulig ja :) Men siden du skrev at det skulle bli en kjapp jobb, anbefalte jeg SIP med polishpad. Husk at det tar mye lengre tid med G220-en å korrigere tyskerlakk.

Ok, takk for tipset bjorke!

Da får vi prøve på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, folkens, da er jeg hjemme igjen etter en lang dag i en vaskehall

kort fortalt ble dagens kjøreplan slik

avfetting + vask

clay

SIP + hvit Sonus

Menzerna Top Inspection

2 x Chemical Guys Jetseal

1 x Chemical Guys Pete's (2 x Pete's på panser og bakluke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Beklager folkens, men bildene ble alt for dårlig, skikkelig mørke, så ikke noen vits i å poste dem. Skal heller se om jeg får tatt noen bilder av resultatet i dagslys i morgen...

Var min første runde med halvproff detailing dette her, før har det gått i diverse massemarkedprodukter...

Et par aha-opplevelser ble det, blant annet at Cobra Guzzler var helt konge å tørke bilen med. Jetseal var forresten helt nydelig å legge på/ta av, veldig lettjobba produkt. Brukte dessuten henda til å fordele voks, har alltid bruk applicator før, men synes henda funka veldig bra... Fikk tynn og fin hinne på bilen.

Får da tro dette holder gjennom vinteren nå da... Noen som har erfaring med hvor holdbar Jetseal er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får da tro dette holder gjennom vinteren nå da... Noen som har erfaring med hvor holdbar Jetseal er?

Synes 2xjetseal + voks har grei holdbarhet uten at jeg kan komme med noe konkret antall mnd, legger alltid ny LSP før den gamle er helt borte.

Men med skånsom vask + QD burde den vel holde kanskje 3-4-5 mnd?....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Hans Marius

Får for guds skyld håpe den varer litt lengre enn det, hvis ikke får jeg legge på tre lag med Meguiar's#16 på Volvoen jeg tok sist.. hehe..

"hallo, jeg må legge på litt mer beskyttelse på bilen din jeg.. kremt.. hehe"

Neida, tre måneder er jo greit det, hvertfall med tanke på hvor enkel den er

"Its a 10 week product, bathed in release hype, enough said. "

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...