Gå til innhold

Oppfriskning av garasje


Meringdal

Recommended Posts

Meringdal

Heisann! Har begynt å friske opp en garasje da jeg ikke lenger kan holde på der jeg har vært.

Kan slenge ut noen bilder

Før vi fikk begynne med isolering måtte vi rive et par vegger og en hems som var her tidligerer.

image-3.jpg

Her var det isolert fra før. Ett lite hobbyrom.

image-4.jpg

image-5.jpg

Varmepumpe

image-6.jpg

image-7.jpg

image-8.jpg

image-9.jpg

Har ikke kommet lenger men kan legge ut flere bilder etterhvert som det jobbes om ønskelig :)

(Skrevet på ipad, kan komme med mer info når jeg kommer meg på laptoppen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Herlig! Liker garasjeprosjekter:)

Hvor stor er garasjen?

Bra! :P den er ca 45kvm så det blir bra plass! :)

Dette blir morro å følge med på! :)

Skal straks avgårde å fortsette. Idag er planen å få begynt å legge gips i tak, samt plassert alle lamper i taket. Mye arbeid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R. Molnes

Bra! :P den er ca 45kvm så det blir bra plass! :)

Skal straks avgårde å fortsette. Idag er planen å få begynt å legge gips i tak, samt plassert alle lamper i taket. Mye arbeid! :)

Hehe, alternativ påskeferie ;) Mye arbeid, helt sikkert. Men når det der er i boks, så tror jeg du ser tilbake og synes det var verdt strevet (for å si det mildt) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Dagens arbeid:

Kledd ferdig ene veggen (utenom der hvor sikringsskapet blir)

image-10.jpg

Plast i tak (ene siden)

image-11.jpg

image-12.jpg

Og satt opp gipsplater på den delen. Blir ferdig med denne delen i kveld så kanskje vi rekker å henge opp taklamper også.

Er også 14 grader temp der, med kuldegrader ute! Fint med varmepumpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

dette blir bra :) mye arbeid men de lønner seg :) Av egen er faring så angret eg på at eg ikke malte gipsplatene kvite med en gang, før eg monterte div i taket for i etterkant blir det bare mye ekstra arbeid, dette for å få det litt lysere i rommet :) gleder meg til å se mer her :)

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

dette blir bra :) mye arbeid men de lønner seg :) Av egen er faring så angret eg på at eg ikke malte gipsplatene kvite med en gang, før eg monterte div i taket for i etterkant blir det bare mye ekstra arbeid, dette for å få det litt lysere i rommet :) gleder meg til å se mer her :)

Takk for tips! :)

Platene skal males, og det er mulig vi må skru ned armaturene når dettre gjøres! Det var mest for testene skyld å få lyset på i går :)

Tenkte også å sparkle over skøyter og skruhull både i tak og vegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jensenjr

Ser ut som vi driver med akkurat det samme i påsken! :)

Har en 49kvm garasje jeg har brukt ei uke på å isolere, plaste og nå lagt spon overalt. Driver med elektrisk nå og skal male hele dritten hvit. Blir dieselvamer/Byggtørker her, men gleder meg mest til ny innredning, lyse lokaler og varme! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Meringdal

Har ikke fått oppdatert på en liten stund nå, men garasjen er så og si ferdig. Ikke fått hengt opp høytrykkspyleren enda, og det mangler noen lamper rundt om - samt halve taket er ikke ferdigmalt.


Litt bilder av innflyttning! :D

IMG_0607.jpg

IMG_0608.jpg

IMG_0609.jpg

IMG_0610.jpg

IMG_0611.jpg

IMG_0612.jpg

IMG_0613.jpg

IMG_0615.jpg

IMG_0618.jpg

IMG_0619.jpg

IMG_0620.jpg

IMG_0621.jpg

IMG_0622.jpg



God plass både fremfor og bak bilen. I tillegg så får jeg mulighet til å parkere midt på gulvet når det blir ryddet plass! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å ha blitt et særs hyggelig sted Meringdal!

Likte de skråvinduene dine, blir fort litt mer åpent og trivelig da =)

Blir spennende å se S&Ser herfra etterhvert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

hehe ja huset er tegnet av arkitekt, og garasjen likeså. Vi tenkte å ha en hems på ene siden, men det ville ødelagt litt "utsikt" så vi droppa det enn så lenge! :)

Kommer en splitter ny V50 som blir prøvekanin i nye lokaler om 1.5 uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
Meringdal

Blåser støv av denne tråden igjen for de som følger med :)

Neste steg blir flislegging nå før sesongen begynner for fult.

Ujevnt underlag, så er litt usikker på hva som blir best av avrettingsmasse eller å slipe ned gulvet. Noen som har noe erfaringer her?

Koster vel en snart 100kr for 20-25 kg med masse, vet ikke helt hvor mye man trenger på 45kvm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christer R

Blåser støv av denne tråden igjen for de som følger med :)

Neste steg blir flislegging nå før sesongen begynner for fult.

Ujevnt underlag, så er litt usikker på hva som blir best av avrettingsmasse eller å slipe ned gulvet. Noen som har noe erfaringer her?

Koster vel en snart 100kr for 20-25 kg med masse, vet ikke helt hvor mye man trenger på 45kvm?

Med den avrettingen vi bruker på jobb så er det 17kg for 1 cm på 1kvm,ser ikke vekk fra att det er ganske likt med alt av avretting.

Så med dine 45kvm så blir det 765kg med avretting viss det går 1cm i snitt,og ville brukt avretting med fiber i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...