Gå til innhold

e30 tic's BMW 325IX


e30 tic

Recommended Posts

e30 tic

Tenkte å prøve meg på en liten show and shine tråd, etter at impulskjøpet har fått stå i garasjen et par uker siden den andre bilen min er på lakkering.

Bilen var ganske ryddig når jeg fikk den, men hdde masse polish rester rundt om og en del riper. med bare 99500km på telleren så er den nok en av di bedre E30 bilene som fortsatt ruller på norske veier.

Ix'en har fungert greitt som bruks bil noen uker, og fått vist at den fungere feilfritt teknisk sett, så da tenkte jeg å gi den en litt seriøs shining, vertfall så gått som den utålmodige sjelen min klarer å få til.
Vask
-Concept Delta Force
-Prickbort
-Iron-x
Lakk korrigering
-Meguiars clay
-3M grønn 3M gul 3M blå
- AG super resin shine
Voks:
-Meguiars all metal shine
Svisswax opacue til list verk
Smartvax concourso til lakk
Plastikk og lister
- Perl
-Owatrol polytrol
Alle bilder er tatt rett ut av kamera på godt og vondt.
0t1gygk4ryatm7vif5cv.jpg
nvxpb8h5g9fufweunv4p.jpg
En litt irriterende stripe på den sorte fangeren, ikke er den listen helt rimelig ny heller så vi får prøve å ordne den litt :)
ak9f7m84qksgsokirzzr.jpg
En tur i garasjen for å fjerne litt list verk
Tok av vingen for å få rengjort ( og sjekke for rust)
knz7dt0o2n9qzsp66a57.jpg
8ptun0rk3d3ou1zms3vu.jpg
20qp29ia7q4kmvzw2g6s.jpg
yulc9h3a2ru3pg8fwtlb.jpg
a1daw2l4wye6blvhkuvx.jpg
l472tt65m1in90fmwni2.jpg
0rrn5pmxwpl5imwwdqzx.jpg
vd2m0l5etjy8sqnfbpn5.jpg
Tid for vasking, brukte god tid på det, 1.5t ca har ingen bilder av vaskingen men det er jo begrenset hvor spennede det er :wink:
9hcg2mvihqdof0xyo9gq.jpg
Slik så den ut etter vasking
v105niadqdfvegt6j2jc.jpg
culcc5klz32zx8yr5kbe.jpg
Tid for å inspisere lakk, som dere sikkert allerede har oppdaget er jeg dårlig til å ta bilder, så å fange riper på bilde på grå lakk sleit jeg med...
rr6sjpqvv0n8m556406d.jpg
29a0hnnzi6678tog9457.jpg
Det ble to uklare bilder fra der baklysa sitter, kamera sto i Manuell fokus :oops: Penger er at et ikke er rust der
8fxvelvi27w8fco0u9qa.jpg
7ta5k8oyp1u0dml9l27r.jpg
50/50 bilde av et baklys om fikk smake gul 3M, rart hvor lite som skal til. men jeg tok like gått grønn 3M på ullpad og gul til slutt så ble det bra
4z5fth2tx0pruva30rj6.jpg
hg4qbguxj0t5m0jsi159.jpg
Syns jeg tok mye bilder, men det viser seg å ikke være noen mens jeg polerte hehe...
Jaja får "hoppe" til slutten da
Alle paneler gås over med 3M kontrollspray
v89y05ij4z39wnqfulkl.jpg
Avfetting og vask for å fjerne støv og rester etter polish etc
fi29w9ymspvkmghbpzy6.jpg
Så var det inn i garasjen for å legge på voks, og resultatet er som på bildet under.
an6bfaz1mn74mvhvvwhe.jpg
evl85wy73bu65brg7d4y.jpg
gpxj7zo3sgpl7t10ekoe.jpg
Om ikke blankt så mye bedre enn det var
Så var det tid for alt det sorte, selv om bilen ser bra ut tross alder er all plast og gummi begunt å vise at 1987 ikke var i fjor..
Dørlistene hadde noen stygge merker
rr3fmfdjctwxclevu57g.jpg
t7mppyxelop6skxo3ee7.jpg
Hakk og riper matter jeg ned med 1500 pusse rondeller før alle listene fikk noen runder med Owatrol Polytrol, sjef stoff (så lenge det ikke får tørke inn)
p548bi2nkp6htqs27myn.jpg
kpjuhrjdf44jxgst0unf.jpg
Påføring på fangere
nt77xndg895cyauzpagj.jpg
ferdig
zydzo597hdci3e62j3xt.jpg
Sprell nye dørhåndtak ferdig vokset og montert.
2zleflhwxghfb5uwhcpc.jpg
All listverket ble også polert, har dessverre ingen bilder av det..
Resultatet ble uansett slik som på bildet under, nå var jeg litt ivrig etter å få den ut i solen så vinduene er faktisk ikke rengjort på bildene men la gå, noe skal søndagen også brukes til...
Ser nå at motor rom bilde mangler også :lol:
kwoei6miewogowu2sgh1.jpg
jppql3nqer9vud1gy28s.jpg
8laxnopy7h85i75zf6mr.jpg
ltfx6kuifkb9ghsjm7jn.jpg
Her er det bare å kritisere vei, har oppdaget at jeg har tatt alt for lite bilder underveis..

  • DCN Poeng 15

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovdahl

Fint løft på en ellers flott E30! Misunner deg en så velholdt iX :) Dette er den bilen jeg håper å få tak i etterhvert, da budsjettet mitt aldri kommer til å tillate en E30 M3 dessverre..:/

Skal følge nøye med her :)

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 tic

Takk for det.

Jeg var faktisk i Bergen å hentet denne, hadde helt glemt ut hvor bra urørte E30'er var å kjøre.. Dette er vel den enste bilen jeg har blitt positivt overrasket over når jeg dro for å hente den.

Du får kjøpe denne i sommer om du vil, slik det har sett ut siste årene stiger jo verdien på både vanlige E30'er og M3 raskere enn folk flest sin sparekonto

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

BMWe30 325IX er en klassiker av en bil, den i st.vogn har jeg titta etter på nettet en stund :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovdahl

BMWe30 325IX er en klassiker av en bil, den i st.vogn har jeg titta etter på nettet en stund :)

Det ligger en på finn i disse dager, en grønn en. Den lå der for et par dager siden ihvertfall :)

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Flotte felger som passer E30en perfekt. Tenker tilbake på de 325 og 320ene jeg hadde for mange år siden. Mimre, mimre. Morsomme biler. Hadde aldri IX selv av E30, men det hadde vært morsomt å eid en IX som er så flott som din. Hadde riktignok en 330XI (E46) for noen år siden og selv om den var morsom så hadde den aldri den samme sjarmen som de gode gamle E30ene.

Artig at du tar så godt vare på IXen. Fortsett med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine tilbakemeldinger.

Nå har jeg endelig fått tak i en ny stol også slik at jeg kan få reparert førerstolen min, den har et lite hull i trekket.

E30 vekker mange gode minner, helt herlig å kjøre std e30.. Er få igjen som gir den følelsen

Vis denne kommer på finn blir prisen ca 100

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...