Gå til innhold

Iron X utgår fra vårt sortiment


Bilnerden.no

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bilnerden.no

Hei alle sammen,

Grunnet erstattere i Bilt-Hamber Korrosol og Auto Finesse Iron Out har vi valgt å fjerne Iron X fra vårt sortiment.

Førstnevnte har en bedre literpris og gir, etter vår samt andres erfaringer, samme resultater som Iron X med noe lenger virketid.

I den forbindelse har vi 20% rabatt på begge "erstatningsproduktene". Dette er en kampanje vi kjører for å vise at det finnes fullverdige erstattere. Helt frem til vi ser at disse produktene blir anbefalt oftere her og andre steder så kjører vi denne kampanjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Bilnerden.no

    5

  • oseb

    5

  • Mighty

    4

  • Core2Duo

    3

Mest aktive i dette emnet

Øyvind G

Dette synes jeg er synd. Har ikke testet Korrosol og IX skikkelig opp mot hverandre, men har altid hatt følelsen av at IX er en god del sprekere samtidig som jeg tror at de gir likt resultat hvis man gir Korrosol litt tid. :)

Korrosol har riktignok en veldig hyggelig pris og den lukter faktisk ikke så verst. (Det skal sies at jeg har blitt imun mot IX lukten nå etter en stund).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Core2Duo

Jeg som akkurat kjøpte en flaske med Iron-X.

Får vel kanskje kjøpe Korrosol eller Iron Out og se hvordan disse er i forhold til Iron-X da.

Om vi kun tenker på Korrosol og Iron Out, hvem kommer best ut av disse?

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Jeg tror også jeg kommer til å savne Iron-X, men jeg har ikke hatt mulighet til å teste AF Iron Out enda.. står fremdeles på loftet her :(

Korrosol har jeg sett i aksjon og det er vel så enkelt som at det er den ekstra ventetiden man sparer ved å betale mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deironizer ble jo også påstått å ha samme effekt som iron-x bare med lenger virketid. Men min erfaring et at den ikke hadde samme effekt uansett hvor lenge man ventet. Auto-wheel har derimot imponert meg stort, selv i forhold til iron-x så jeg har trua på korrosol også.

Det er desverre mye "liiiike bra, bare billigere" når det gjelder konkurrerende produkter og mange går i fella, inkl meg selv. Jeg må bare lære å teste selv før jeg kjøper 5 liter pga at all hypen. Da hadde jeg sluppet å sitte med flere titalls liter med "ubrukelige" produkter :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ustrucks

Er også veldig fornøyd med Korrosol! Den tørker ikke like fort inn som Iron X. Så du har tid til å ta runden rundt bilen. og ikke stresse! Samtidig føler jeg de tar likt. Så jeg fortsetter med korrosol!

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Jeg er utrolig fornøyd med Korrosol og har ikke kjøpt IX på lenge. Har en 5-liters dunk med Korrosol som skal brukes opp. Prisen synes jeg heller ikke er så ille. Wolf's deironizer er jeg også veldig fornøyd med :)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd AutoFinesse sin IronOut? Ser jo at prisen ligger en del høyere enn Korrosol. Selv holder jeg en knapp på IronX, men jeg skjønner jo at jeg må gi Korrosol noen sjanser til..brukte den faktisk i dag, "cherry" lukta er ikke til å vaske ut av hendene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Core2Duo

Hvordan blir det forresten med å bruke Korrosol på bilen med tanke på voks og sånne ting?

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Hvordan blir det forresten med å bruke Korrosol på bilen med tanke på voks og sånne ting?

Blir vel sikkert noe av det samme som IX, at det ikke stripper bilen for voks, men samtidig at det kan påvirke noe. Er litt frem og tilbake med IX på forumet, men Korrosol har jo samme nytten. Har ikke fått testet det selv, desverre.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe fan av små flasker til produkter som dette. Kommer det større enn 500 ml av Iron Out i nærmeste fremtid? 4/5 liter er fine greier. Korrosol vet jeg kommer i 5l.

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bilnerden.no

Hvordan er Korrosol opp mot Auto Wheel ?

Hovedforskjellen er at Auto Wheel er tykkere i konsistensen og inneholder mer "avfetting" for at den skal fjerne generell smuss i tillegg til metallpartikler. Korrosol er mer konsentrert med tanke på fjerning av metallpartikler, da den er laget kun for den oppgaven :)

Jeg er ikke noe fan av små flasker til produkter som dette. Kommer det større enn 500 ml av Iron Out i nærmeste fremtid? 4/5 liter er fine greier. Korrosol vet jeg kommer i 5l.

Iron Out kommer på lager i 5 liter :) Dessverre litt forsinket så jeg tror ikke den er tilgjengelig før etter påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dette hadde ikke jeg fått med meg. Skulle bestille Iron-X nå, men kom ikke så langt. Er BH Korrosol det samme som BH Auto-wheel?

Endret av MBarne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Dette hadde ikke jeg fått med meg. Skulle bestille Iron-X nå, men kom ikke så langt. Er BH Korrosol det samme som BH Auto-wheel?

Fant ut at dere selger begge så det kan ikke være det samme. Men Auto-wheel ser mer lik ut som Iron-X, men får vell prøve Korrosol :)

Det du spør om står egentlig i innlegg #16 ;)

AW er en felgrens. Denne tar også litt generell skitt samtidig som den tar litt metallpartikkler. AW er også litt tykkere, så den kan ligge lenger uten å renne av. Skal du sammenligne AW med noe så er den mer lik Rim7 enn den er lik IX.

Korrosol er laget for en jobb slik som IX nemlig for å ta metallpartikkler. Som Kristian skriver over her så er Korrosol sprekere på metallpartikkler enn det AW er, men den rører ikke annen generell skitt.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du spør om står egentlig i innlegg #16 ;)

AW er en felgrens. Denne tar også litt generell skitt samtidig som den tar litt metallpartikkler. AW er også litt tykkere, så den kan ligge lenger uten å renne av. Skal du sammenligne AW med noe så er den mer lik Rim7 enn den er lik IX.

Korrosol er laget for en jobb slik som IX nemlig for å ta metallpartikkler. Som Kristian skriver over her så er Korrosol sprekere på metallpartikkler enn det AW er, men den rører ikke annen generell skitt.

Jeg fatter ikke at jeg ikke så det :blush: Men takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...