Gå til innhold

Hvordan fjerne gyldenbrun misfarging?


chrsag

Recommended Posts

Hei, snart er tiden kommet for å sette bort vinterfelgene. Mine er blitt helt gyldenbrun enkelte plasser som jeg ikke fikk bort med selv sterkt blanding av surfex hd.

Noen som har noe tips til produkt jeg kan handle til sommerdekkene skal på som tar denne fine gyllenbrune gull aktige fargen de har fått? Eller noen som vet hva det kommer av? Har desverre ikke bilde her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • Admins
truhaa

Biltema sin felgrens fjerner det gule belegget fort..

Sterk sak, så bruk hansker og sjekk for skader på felgen..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Får bestille meg noe godsaker. Fra SW. Har forresten ikke prøvd med prick bort, det tenkte eg ikke på i forbi farten. Tror dere det kan gjøre susen?

Hvis det er asfaltrester så tar PB det. Jeg tipper dette er en jobb for IX eller lignende produkter. Man vet liksom ikke helt hva det er før man har prøvet seg frem. Ville kjøpt begge deler.

Her finner du også andre produkter som fjerner det samme som IX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gule belegget er vanlig og ikke vanskelig å bli kvitt, men det er ofte den store svakheten til syrefri felgrens. Alle bør ha noe syrebasert i samlingen sin til sånt. Selv med meguiars wheel brightener utblandet i 1:20 renner det av med en gang det sprayes på, selv om denne ikke er så god på mange ting som f.eks iron-x er god på.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Dette gule belegget er vanlig og ikke vanskelig å bli kvitt, men det er ofte den store svakheten til syrefri felgrens. Alle bør ha noe syrebasert i samlingen sin til sånt. Selv med meguiars wheel brightener utblandet i 1:20 renner det av med en gang det sprayes på, selv om denne ikke er så god på mange ting som f.eks iron-x er god på.

Jeg har ikke brukt så mye syrebaserte produkter, men jeg skjønner at det kanskje er tingen noen ganger.

Jeg har en flaske med Ferrobet alurens og 1l med Valetpro blue gel wheel stående. Sistnevnte er nok ikke det sprekeste man får mtp. at den ikke har noen ubehagelig sprek lukt slig som alurensen har. VPB har jeg ikke hatt så lenge så jeg kan ikke uttale meg noe serlig om den enda.

Skal teste litt nesten gang jeg er borti gule felger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega av meg hadde fire gulbrune, riktignok hjulkapsler , men nå har han bare tre:-) der var det to runder med ix som gjorde susen etter at surfex og autowheel ga opp ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

En kollega av meg hadde fire gulbrune, riktignok hjulkapsler , men nå har han bare tre:-) der var det to runder med ix som gjorde susen etter at surfex og autowheel ga opp ;-)

Når du sier det så kom jeg på at denne V70 hadde noen gule felter på hjulkapslene. Her ble det brukt PB først og IX etterpå. Jeg tror at IX gjorde mesteparten av jobben her. Som bildene viser så fant hvertfal IX endel og jobbe med og resultatet ble meget bra. Mener å huske at Martin gikk over en kjapp runde med børsten før avspyling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å spore litt av her; Hva er dette gule belegget? Har aldri sett noe slik, jeg! :P

Altså, hva består dette av?

Endret av JH86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

P21s power gel er en ren felgrens, IronX er en form for avfetting, så det er egentlig ikke enten eller, men mer både og ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser iron-x mer som en kraftigere p21s. De inneholder jo samme virkestoff når det gjelder effekten på jern. Dog blir iron-x litt dyr og unødvendig kraftig som eneste felgrens i lengden.

Jeg ser iron-x ofte ligger under avfetting kategorien, men den har vel egentlig ingenting til felles med en typisk avfetting da den kun fjerner jernpartikler og ikke fett.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja, ordenet avfetting er nok ikke riktig på IronX, Prewash er nok bedre

Bra saker begge to i allefall :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å spore litt av her; Hva er dette gule belegget? Har aldri sett noe slik, jeg! :P

Altså, hva består dette av?

Metallisk støv fra bremseklossene som får ligge å kose seg og så "ruster" det og blir gult.

Antar jeg...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Metallisk støv fra bremseklossene som får ligge å kose seg og så "ruster" det og blir gult.

Antar jeg...

:)

...iblandet asfaltstøv og gummirester.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...