Gå til innhold

Polering med maskin?


Nassoho

Recommended Posts

Hallo!

Er helt grønn når det gjelder polering med DA maskin! Har sett rundt på filmer og lenker, men blir ikke helt klok på hvordan jeg skal gå frem!

Ser i mange filmer at de teiper av små områder! Prøvde dette selv, og syntes dette var en smule tungvindt :-/ Men er dette noe dere her på forum anbefaler?

Og så lurte jeg på om dere bruker maskin også på kanter og plasser som er en smule vanskelig å komme til, eller om dere her polerer for hånd ? :-)

Og når jeg først er i gang! har en del hologrammer på bilen og har kjøpt scholl S3 gold, s17, s30+, og s40 :-) Om jeg bruker s3 gold, trenger jeg da bruke s17 etterpå, eller kan jeg hoppe rett til s30+ ?

Og om noen har erfaring med scholl, hvilke voks bruker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G
  • Er helt grønn når det gjelder polering med DA maskin! Har sett rundt på filmer og lenker, men blir ikke helt klok på hvordan jeg skal gå frem!

Har du sett denne?

  • Ser i mange filmer at de teiper av små områder! Prøvde dette selv, og syntes dette var en smule tungvindt :-/ Men er dette noe dere her på forum anbefaler?

Du må tape plast og gummisilster så ikke de blir skadet hvis du er uheldig og kjører puten inntil. Dette vil ødelegge plast/gummilisten. Dette er også for å unngå produktrester på listene da det som regel er vanskelig å få bort igjen.

Grunnen til at et område er tapet opp er som regel hvis man prøver forskjellige komboer eller hvis man skal lage et 50/50 bilde.

  • Og så lurte jeg på om dere bruker maskin også på kanter og plasser som er en smule vanskelig å komme til, eller om dere her polerer for hånd ? :-)

Man kjører maskinen der man kommer til går du over for hånd. Det blir ikke like bra for hånd, men det er bedre enn ingenting.

  • Og når jeg først er i gang! har en del hologrammer på bilen og har kjøpt scholl S3 gold, s17, s30+, og s40 :-) Om jeg bruker s3 gold, trenger jeg da bruke s17 etterpå, eller kan jeg hoppe rett til s30+ ?

Det kommer ann på hardheten på lakken din. Prøv deg frem med begge komboene, ta wipedown og sammellign side om side og se hva som fungerer best.

  • Og om noen har erfaring med scholl, hvilke voks bruker dere?

Hvilken voks du bruker har ingenting å si med hvilke produkter du bruker så her kan du velge akkurat hva du vil. Her er det smak, behag og lommebok som bestemmer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt svar!

Så det du mente er at du kan få ett finere resultat ved å bruke både s3 gold og s17 før jeg går på s30+ ? Så det er ikke enten eller s3 gold eller s17?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Om det er enten eller, eller både og kommer ann på lakken på bilen din.

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...