Gå til innhold

Is-skraping og snøbørsting..


tommy_sn

Recommended Posts

Hei

Hva slags is-skraper og snøkoster til bilen om vintern er best å bruke? Vanlige "reklame-plastskraper", eller finnes det mer hi-tech saker der ute? Og hva med snøkoster? De fleste av de har jo så stiv bust at de kan brukes som stålbørste...

Den mest skånsomme måten å fjerne isen på er vel antageligvis å la bilen gå på tomgang til den er smeltet..men det tar for lang tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bruker en flat reklame skrape selv,koster sjelden bilen, men er den skikkelig ille tar jeg den i selvvasken når det har sluttet å snø, så fremt det ikke er 15 kalde ute da

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg børster av snø bruker jeg en kost som lå i bilen da jeg kjøpte den. Veldig myk og fin kost og ikke stiv som mange andre er. Av is skrape bruker jeg bare en billig skrape fra esso. Synes nesten den er best.

Irriterte meg godt da jeg kom til bilen i dag og noen hadde tatt av all snøen på den. Ser ut som de har brukt is skrape. Fikk ikke tid til å se etter riper, men regner med det er noen stygge der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg børster av snø bruker jeg en kost som lå i bilen da jeg kjøpte den. Veldig myk og fin kost og ikke stiv som mange andre er. Av is skrape bruker jeg bare en billig skrape fra esso. Synes nesten den er best.

Irriterte meg godt da jeg kom til bilen i dag og noen hadde tatt av all snøen på den. Ser ut som de har brukt is skrape. Fikk ikke tid til å se etter riper, men regner med det er noen stygge der.

Har de tatt feil bil? som reklamen...hehe, håper det ikke er noen riper da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda tilgode å finne en kost som er myk nok til å ferdes på lakken, men litt må man koste for å unngå bøter...

Dr_s: Du bruker den vel kun på vinduer....om den skader lakken vet jeg ikke (ikke prøvd), men den spiser ihvertfall LSP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å fjerne is på vinduer bruker jeg en plastpose fyllt med lunket vann, da smelter isen fort og du slipper å fryse på henda :) Dette fungerer vertfall bra her på Sunnmøre der det ikke bruker å bli så fryktelig kaldt på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å fjerne is på vinduer bruker jeg en plastpose fyllt med lunket vann, da smelter isen fort og du slipper å fryse på henda :) Dette fungerer vertfall bra her på Sunnmøre der det ikke bruker å bli så fryktelig kaldt på vinteren.

Hørtes veldig tungvint ut, ihvertfall for de/oss som bruker bilen hele dagen :mellow:

Selv brukte jeg(før jeg fikk garasje) en avisingsspray som nevnt her.

Fungerer veldig bra. Isen smelter med engang.

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke tungvindt for meg vertfall, på morgenen før jeg går ut i bilen fyller jeg en plastpose opp med vann og drar den over vinduet et par ganger til isen er vekk. Men her jeg bor er det nok så mildt på vinteren så jeg tror at denne metoden har sine klare svakheter der det blir 10-15 minus grader :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja og da har du ikke problemer med is resten av vinteren heller ettersom ruta muligens smeller også og du må kjøre bil med hjelm og visir etterpå ;):)

kan jo legge et lett klede/trekk over frontruta også så blir det ikke is...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Angående isskraping. For min del holder det med varmeapparatet på fullt i to minutter og et par drag med vindusviskerne, takket være Nanolotus sin proff ruteforsegling. Men så har vi jo ikke skikkelige vintre på vestlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min Nanolotus proff ruteforsegling i dag, gleder med til å få brukt den.. Noe spesielt å tenke på ved rens/påføring av denne??

Fikk med ett par svamper i pakka også, trens disse til ruteforseglingen? eller var det bare "reklame" fra leverandøren.. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...