Gå til innhold

Vannløs vask av bil ??!


Salten

Recommended Posts

Kom over noen litt sprø klipp fra Chemical Guys. Greie ar at man skal kunne vase en møkkete bil uten å bruke noe vann i det hele tatt. Det første jeg tenker på når jeg ser det, er at det kan ikke være mulig å ikke få stein/sand som sitter på lakken til å skrape. Driver de rett og slett bare å fyller disse ripene med voks som er i blandingen? Greit nok at jeg tror det er en god løsning for utstillingsbiler, men biler som kjører på veiene? selv har jeg lite tro på dette inntil jeg ser en godt møkkete bil bli vasket med dette et par ganger før man fjerner voksbellegget, og lakken ikke har noen form for beskyttelse eller glansfremkallende produkt på seg.

Videoene som de har lagt ut som jeg tenker på:

og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenker på når jeg ser det, er at det kan ikke være mulig å ikke få stein/sand som sitter på lakken til å skrape.

Hmmm... Må si jeg fikk litt vondt i meg da han sprøyta på og tørket den svarte bilen i første videoen... Kan ikke forestille meg annet enn såpevann og 60-korning sandpapir... :P

Driver de rett og slett bare å fyller disse ripene med voks som er i blandingen?

Dette var tanken min også... Som du skriver, kan være spennende å se en bil etter et par "vask" hvor en har ren lakk etterpå...

Kan umulig være særlig pent?

Kan det være noe i det? Ja, kanskje på lett støvete bil (som en slags QD)?

Selv holder jeg meg til effektiv forvask, få av mest mulig grums før berøring... Her i Norge er det strengt tatt vann nok å ta av... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Jeg har tørket av litt mildere vei støv på bilen min før utstilling med en QD uten at det ble noen skader på lakken, så til dette formålet er det nok sikkert greit. Men vel drøyt når har såpass guffen møkk på bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker du finner du masse info rundt slike produkter. Disse er strengt tatt ikke laget for norske vinterskitne biler, men støvete amerikanske biler. De har faktisk restriksjoner på vannbruken i enkelte land, og det er gjerne derfor slike produkter får se dagens lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dj john

Har vel hørt at man ikke får lov til å vaske bilen på egen gårdsplass flere steder i Sveits. Husker ikke hvor jeg får det fra men ;)

Vet at de nevnte det på BBC med jeremy clarkson som reiste rundt for å se på en fyr som byggde sine egene fremtidsbiler i sveits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker du finner du masse info rundt slike produkter. Disse er strengt tatt ikke laget for norske vinterskitne biler, men støvete amerikanske biler. De har faktisk restriksjoner på vannbruken i enkelte land, og det er gjerne derfor slike produkter får se dagens lys.

Kan godt forstå at disse produktene dukker opp når det ikke er lov til å bruke vann til vask av bilen, da det bruker mye rant vann. Tror dette funker fint på biler som er støvete, som utstillingsbiler må det være helt supert. Om norsk sommerføre vil kunne være noe i nærheten av det amerikanske vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...