Gå til innhold

EKSTREM NOOB innen bilpleie


Cab318i

Recommended Posts

Hei alle sammen :D

Etter at jeg solgte bilen min (BMW E36 CAB) for noen uker siden måtte det bli ny bil :D

Denne gangen falt valget på en BMW e46 320 2002 (2.2 170hk) farge Sølv. Jeg har lovet meg selv at jeg skal gi den bedre pleie enn den forrige bilen jeg hadde :ph34r:

Så kommer problemet :

Jeg har ikke peiling på hvor jeg skal starte :( og hva jeg trenger av utstyr/produkter.

Noen som kan gi litt tips og produktanbefalinger ? :blush:

vet heller ikke hvordan man behandler/ renser interiør :unsure:

Er fattig student så kan ikke satse altfor mye på dyre produkter :rolleyes:

Har heller ingen erfaring med poleringsmaskiner heller så tror jeg må ta det meste for hånd :)

Beklager skitten bil :blush: er ikke så rart da , har jo ikke peiling på bilpleie. :fun:

post-4911-0-43371300-1362865482_thumb.jp

Endret av Cab318i
Lenke til kommentar
Del på andre sider

R. Molnes

Hei og velkommen til forumet! Ta deg litt tid til å lese gjennom de ulike kategoriene som er her. Du vil finne tråder som omfatter akkurat de temaene du spør om.

Endret av R. Molnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet! Ta deg litt tid til å lese gjennom de ulike kategoriene som er her. Du vil finne tråder som omfatter akkurat de temaene du spør om.

This.

Start med nybegynner/guide trådene og se litt på s&s trådene så lærer du masse. Samarbeidspartnerene pleier også å være behjelpelige med å sette sammen fine pakker for nybegynnere som trenger litt hjelp. Jeg bruker vanligvis bilnerden.no og exint.no

Men et par ting du absolutt trenger er Prickbort, Surfex, GG Bøtte, Såpe, Felgrens, Voks og MF Håndkle :)

Endret av shiznit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Les litt gjennom guidene og se på S&S så klarer du å finne ut mer om hvilke produkter folk bruker osv, så er det bare å gi beskjed når du lurer på noe igjen!

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Det viktigste vil jeg si er og begynne med en skånsom bilvask. Les deg opp på det først. uten og kunne det kan du bli så flink du bare vil på poleringbiten, men etter en sesong uten polering ser bilen like jævlig ut igjen.

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg startet som deg for to uker siden.

La meg gi deg noen tips slik at du unngår feilene jeg gjorde SELV om jeg leste masse her på forumet.

Les disse:

http://ohndetail.blogg.no/1358805839_forvask.html

Kjøp denne, det vil spare deg for en del bomkjøp:

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=46&products_id=94

Alternativt kjøp alt i pakken, men i mindre kvanta hvis den blir for dyr.

(En bøtte etc)

Fikk akkurat en kamerat til å kjøpe den store pakken nå.

Jeg har ikke høytrykkspyler og det er neste på min liste. Polering får bli for hånd en stund, for mange produkter å sette seg inn i, og litt for mye penger som må investeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen :D Har nå lest flere guider og S&S her inne så skal nok gå bra :)

Tror man må bare hoppe uti det på en måte , antar at det er meget bratt læringskurve ? :D

Har foresten fått en super pakkepris fra Bilnerden.no (Kristian) som skal bli kjøpt ved neste lønning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk litt vondt inni meg... skitten bil! Æsk :S

Ikke meninga å rakke ned, men ja begynn å vask min gode mann :D

Jeg startet selv som deg og har drevet med "perfeksjonisme" som mine venner sier, i rundt 3-4 år, starta me å vaske bila til far! Å det ble ikke mye dyre produkter til å starte med, det må man bare regne med, man jobber seg oppover i læringskurva og med tia så får du mer penger å rutte med og kan kjøpe dyrere og evt bedre produkter ;)

Du må gjerne sende meg pm med evt linker eller spørsmål du har så kan jeg rådgive deg så godt jeg kan, jeg har prøvd de fleste produkter mildt sagt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...