Gå til innhold

Test: Nanolex WashCoat


smurf

Recommended Posts

Test av Nanolex Washcoat


Fikk endelig tid og anledning til å teste denne. Mottok en vareprøve for en god stund siden nå, men grunnet tull med skumkanon og for lav temperatur har dette desverre blitt utsatt. Men nå ordnet Kristian hos Bilnerden ny skumkanon til meg, og værgudene gav meg en del plussgrader, så da var det bare til å sette igang.

Bilen jeg skulle teste det på, er i nesten daglig bruk, og står alltid ute. Den fikk en kjapp omgang med DA med UC, etterfulgt av et lag med Collinite 845 i fjord sensommer. Lakken viste lite tegn til beskyttelse, så passet egentlig fint med litt beskyttelse nå.



Startet først med en grundig vask;
Prickbort
Spyling med HT
Surfex HD
Spyling med HT
2BM med Chenille mitt og CG glossworks



Oppmåling

Målte så opp 500ml i skumkanon beholderen min.
Tilsatte så halvparten av innholdet i sampleflasken.

IMG_9858_zps516de836.jpg
IMG_9859_zps5988b00b.jpg

Bilder av påføring

IMG_9860_zps0bbddb26.jpg

IMG_9861_zps845e6382.jpg
IMG_9862_zps2bacd457.jpg
IMG_9863_zps21b9a577.jpg
IMG_9864_zpse2d0ecdf.jpg
IMG_9865_zpseb467a9a.jpg
IMG_9866_zps3191068a.jpg
IMG_9867_zps2d034bab.jpg

Video etter avspyling

Etter avspyling ser man tydlig at det er ett nytt lag med beskyttelse. Vannet sheedet fint, og spesielt bra var det på vinduene. Etter jeg var ferdig å spyle av og ta bilder, gikk jeg over med rennende vann fra HT. Så gikk jeg og tørket de siste dråpene med et tørkehåndkle.





Beadingbilder
IMG_9869_zps5f07c517.jpg
IMG_9870_zps15a775d1.jpg
IMG_9871_zps41279657.jpg
IMG_9872_zps287440d9.jpg

Etter behandling ble bilen også veldig blank

IMG_9874_zps951d0d17.jpg
IMG_9875_zpsf5bc40c5.jpg
IMG_9876_zps811ba2a0.jpg

Konklusjon

Alt i alt virker dette som et helt topp produkt. Nå vet jeg jo ikke noe om holdbarhet endå, men for å bare smelle på et lite lag med beskyttelse er denne genial. Den er og genial om en skal ha litt tørkehjelp, for de siste gangene jeg har vasket denne bilen, har jeg måttet brukt minst to tørkehåndklær, og da har det egentlig ikke vert godt nok tørket. Men nå var det bare et par dråper som måtte tørkes opp.


Kommer med oppdatering på holdbarhet, neste gang bilen vaskes.

Oppdatering 3.mars , Kjapp avspyling med Autofoam;


Bilen ble kjørt en liten tur igår, og på den turen rakk den å bli grævskitten. Så skitten at jeg tok en liten skummings med Autofoam idag. Filmet også hvordan det oppførte seg idag, etter en skumming. På lakken er det ikke samme gode sheetingen, men på rutene er den fortsatt like god. All beskyttelse er ikke vekke fra lakken, men den er litt redusert fra rett etter påføring.

Video av hvordan lakken oppførte seg.



Video av hvordan vinuene oppførte seg.


Takk for titten.


Oppdatering 25.mars.

Vasket bilen igjenn forrige uke, og washcoat var veldig svekket, men så antydning til beskyttelse. Bestemte meg da for å smelle på et vedlikeholdslag på bilen og blandet da 500ml vann med ca25ml washcoat i såpebeholderen. Sprayet på, lot virke, og spylte av. Fikk da samme effekt som første gang jeg la denne.

Vasket så bilen igjenn igår, og beskyttelsen lå der den. Fin glid med svampen, og tørket bilen med åpen hageslange. Veldig imponert av dette produktet!


Endret av smurf

Min bilpleielogg
Min samling av bilpleieprodukter


- 1999 Volkswagen Lupo 1,0 
- 1995 Saab 900 2,0 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Fin test, smurf! Jeg er spent på hvordan holdbarheten blir på bilen din! :)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...