Gå til innhold

Døråpning og innside dør


tr86

Recommended Posts

Vel, for å få litt input om bedre og enklere måter å gjøre dette på spør jeg om hvordan medlemmer her inne går frem for å:

Rengjøring av skit som kommer seg inn i døråpningen og rundt kanter på innside av dører?

Er ute etter tips på hvordan andre gjør dette uten å grise altfor mye i områder rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min er ikke helt tett rundt dørene uansett, så etter en runde høyttrykk eller tre etter resten av vaskeprossesen er området der fuktet og jeg går lett over med vaskeredskapen for å få av støvet. Som regel forsvinner såpa når jeg spyler resten av bilen med høyttrykk.

Har jeg ikke høyttrykk må jeg gå over med enten hageslangen strupet godt ned eller en spruteflaske med reint vann. Jeg har ikke fått dreisen på å spyle i døråpningene med høyttrykk..

Er det snakk om skikkelig storvask og avfetting rundt inngrodde hengsler og skitne lister så er det igjen spruteflaske, kost og hageslange som er foretrukne redskaper.

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Hageslange er ganske "safe", dog er det mest tenkikk det går på om du bruker høytrykk.. Starte spyler før du fører den mot døren f.eks.

Synes det var "risky" i starten, men det går som regel meget greit. Kommer litt vann inn, men er du stødig burde det ikke være noe problem:)

Jeg pleier å legge på prickbort og f.eks surfex, spørs litt på hva slags "møkk" som er lagret..

Om du synes dette er litt "volsomt", ville jeg gått for forslaget til Gry, nemilig vann på flaske til skyling:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

JEg har brukt HTen og lavtrykkskanne for å bare generelt få vekk litt. Legger surfex først. Syns det går veldig greit :)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avfetting og høyttrykk på full guffe her. Bare å begynne så blir du mer og mer treffsikker etterhvert, øvelse gjør mester vettu. Jeg synes dette er bedre og ikke minst mer skånsomt enn å koste møkka løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen har helt rett altså, det blir ikke mye inn i bilen (uansett er det bare snakk om en lett overdusjing av vann, ikke søle og grus.. har ikke så mye grus i døråpningene på eneren min til at jeg egentlig skal uttale meg riktignok).

Jeg får forsåvidt til å spyle i døra uten å dynke bilen innvendig i samme slengen, men om vinteren liker jeg ikke prøve for mye med den superhøyttrykken som er på Rud. Jeg gjør det når sesongen tilsier at jeg står på jobb med vanlig konsummaskin.

Og så går det heller ikke så bra om gårdsplassen er gruset.. så jeg gjør ikke dette hjemme. Teknikk og atter teknikk, mistenker jeg;)

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mye olje etter smøring av dørhengsler o.l er det prickbort først, og deretter HT. Er det bare støv/smuss så tar jeg gjerne No rinse i bøtta og tørker av med en MF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Går fint å bruke HT inn i døråpninger osv. Med litt trening så.. Til å begynne med kommer man sikkert til å tørke litt vann her og der :)

Simen på jobb? :fun:

Endret av _Makki_
  • DCN Poeng 1

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe jeg har lurt på angående dette er at man tar vel mye smøring av hengslene som skal være der?

jeg har brukt litt fettspray på hengslene etter å ha tatt dem å vasket dem. men vet ikke om dette er bra nok?

noen andre som smører opp igjen?

Fremgangsmåten er som dem andre sier her, prickbort og surfex med pensel i tillegg til såpevann tilslutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv både PB, Surfex og CG GC på dusjeflasker, og kjærlig omgang med børste... Og dusjeflaske med reint vann, som Gry over nevnte! :thumbup:

Synes det er greit, særlig på V50'n, takket være svenske ingeniører som har vært "smarte" med dørkontakta... :mad:

Tynn olje synes jeg er greit å smøre dørhengslene med, trenger bare noen dråper, og det søler mindre enn masse annet på sprayboks... :)

Denne koreaneren på videoen dro forøvrig med seg HT slangen langs førerdøra... Ha, så det så! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Han glemte underside bakluke ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Legger et håndkle på innsiden av dørlisten for å fange opp evt søl med vann.

Bruker godt med Surfex HD og kost, skyller med HT stilt på lavere trykk med lansen så jeg har litt kontroll, trenger ikke 160 bar på et så lite område :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...