Gå til innhold

Er Kestrel DAS-6 Pro en grei oppgradering?


Espein

Recommended Posts

Hei!

Har pr. dags dato en Clas Ohlson DA-maskin. Veldig grei den, men må jobbe så sykt mye for å få ett greit resultat synest jeg. Blir ikke 100%

Etter hva jeg har skjønt er også Kestrel DAS-6 Pro DA maskin, men etter og hva jeg har lest er det en veldig god maskin.
Tenkte å slenge med Meguiars Buff 2.0, i gul, burgunder og sort.

Blir dette "ett steg videre"?

Har en VW Passat 2004 mod. med mørk blå som er sykt stygg i lakk, vaskeriper +++++++

Tenkte å bruke Meguirs #105 og #205.. (#105 blir visst veldig fort "tørr"?




Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Ja dette er en oppgradering! Og ja 105 blir ganske fort tørr, 101 er (etter min mening) bedre å bruke..


Endret av cocos

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal litt til for å gjøre ugagn med Das6-pro, eller DA generelt :P men ja, er en god oppgradering fra CO maskinen :) tror ikke du blir å angre :)

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk for svar :-)

Angående meguiars pads.
I hvilke tilfeller anbefales det å bruke den groveste padn? Trenger jeg å bestile den i det hele tatt? Lest flere steder der de kun bruket medium og soft.

EDIT:

Anbefaler dere Das-6 pro + 3 stk meguiars pads eller:

Bundle-kit pakken med:

Polisher 1 x Kestrel DAS6 PRO - EU £114.95

Polish #1 1 x Scholl Concepts S3 GOLD 1-Step Rubbing Compound (250g)£12.95
Polish #2 1 x Scholl Concepts S40+ Anti-Swirl Compound (250g) £12.95
Pads 1 x Scholl Concepts Blue Foam Polishing Pad (M) £8.95
1 x Scholl Concepts Orange Foam Polishing Pad (M) £8.95

Endret av Espein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke testet megs padsene selv enda(har soft buff burgunder(cut) og gul(polish) liggende :-P er godt fornøyd med uber pads da :-) men scholl pads skal også være veldig gode :-)

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere brukt Clas DA-maskin og Sonax pads. Polerte en Audi S4 som ble veldig bra, men fikk ikke bort så mye som jeg ønsket. Så lurte kanskje på om en kraftigere maskin med andre pads kunne hjelpe litt :-)

Det ser jo bra ut på bildet, men ripene som er som sirkler (vaskeriper antar jeg) gikk ikke bort.

406865_10152202907340551_142377365_n.jpg

Endret av Espein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Ja du bør ha en grov pad til rubbing.. Jeg ville personlig gått for scholl, men kanskje vurdert en annen schollpad, orange wafle f.eks

Blå er grei nok, men finnes bedre.

Vil påstå at du bør klare å korrigere en del mer med det du vurderer å kjøpe, kontra det du har..

Ville også kanskje vurdert s30, den er litt grovere enn s40 men avslutter like fint:)

Greit å ha minimum to pads av hver, slik at du kan bytte, når de blir varme og trenger en pause.

Hvit spiderpad er også meget god på cut..

Du brenner ikke lakken med da-maskin om du ikke lar maskinen stå på full guffe på samme sted over laang tid..Selv da tror jeg det er vanskelig, men sikkert mulig. (da har du ikke annlegg for dette, og bør sette bort jobben:))

Bruker das-6pro som du har brukt den gamle.

Viktig med gode rolige bevegelser, og så må du passe på at baklplate ikke stopper opp.

Dette blir sikkert bra, lykke til:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bør vurdere en roterende maskin hvis du ikke får ønsket resultat med DA maskinen du allerede har.

X2

DAS-6 maskinen er enklere å bruke fordi den bare har ett hode, men skal du ha mer effektiv korrigering er roterende veien å gå, evt. flex sin DA som har tvungen rotasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Roterende er nok mest effektivt ja. Flex sin Da kommer da rett etter med sin "hybrid" som da er en mellomting av roterende og DA. En av disse er nok egentlig riktig vei å gå, men hvis dette ikke passer for kunskapen din eller lommeboken din så tror jeg fortsatt at DAS6-P er et lite hakk råere enn maskinen til CO da DAS6-P er sterkere. Dette gjør at du han ha hardere press uten at rotasjonen stopper.

Som fler her sier, så må du passe på putene ved så har jobbing med DAS6. Bortsett fra dette kan du nok ikke gjøre noe feil med denne maskinen.

Vurderer du denne maskinen så vil jeg anbefale deg å kjøpe Pro utgaven (som du nevner). Jeg har testet begge maskinene og det Pro er vanvittig mye sprekere enn den vanlige DAS6. Pro er absolutt verdt de ekstra 100 lappene.

Det kommer jo ann på lakken, men på denne bilen (V70) gikk jeg over store deler av bilen med DAS6-P, gul Scholl og S3G som korrigeringssteg og ble positivt overasket over resultatet jeg fikk med dette.

Det ser kanskje litt rart ut at jeg bruker DA på det grove steget og roterende på finnishsteget. Grunnen til at det ble slik er at denne lakken ikke var noe serlig glad i varme. Dermed var det lettere å kjøre med DA. Jeg tok siste steget med roterende pga det ikke var noe problem med denne komboen og jeg trives med med roterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Takker for hjelpen :-) får man en roterende da til ca 1000-1500 fra utlandet?:-)

Hos Elite får du Makita for ca 2000kr.

For en liten stund siden kjørte Bilnerden et gruppekjøp på Metabo til 2090. Hvis du hører med Kristian (Bilnerden) så kan det hende at du kan få en god pris hos han. :)

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, men tror jeg vil holde meg til DA en stund til jeg, så kan jeg forske litt mere :-)

Men takk for tipset til denne siden, har handla hos han på ebay før, men var gode priser på nettsiden også (sammenlignet med shinearama) ..Bra fraktpris og.

Hva tror dere om dette? De Elite pad'sa var visstnok bedre enn Meguiars sine. Får med 2 stk med cut på maskina og så har de 3 pack med finish pads. Hva tror dere? :-)

Ellers har jeg prickbort, ironx, clay. Vil Dodo Juice Blue Velvet være god voks etter scholl s3 og s30+? :-)

delete.gifschollS3GOLD1.jpg Scholl Concepts S3 GOLD High Performance Compound 250g £11.63 £11.63 delete.gifSchollS301KG1.jpg Scholl Concepts S30+ Fine Cut Finishing Nano Compound 250g £10.79 £10.79 delete.gifDAS6pplusf1.jpg Kestrel DAS-6 PRO Power Plus DA Polisher & FREE Pads - EU £116.66 £116.66 delete.gifCoolfoam150Red1.jpg Elite Coolfoam 150mm (6") Red Waffle Finishing Pad (3 pack) £16.66 £16.66 pixel_trans.gifTotal: £155.74


Edit: Link gjerne til padsa dere anbefaler!

Endret av Espein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Har aldri testet Elite sine puter, men ang. Scholl så kan du ta en titt her.

Utifra det jeg har lest og erfart hittil, så er det gul og orange som passer best til S3G og S30+ (av Scholl sine puter).

Du kan selvfølgelig også bruke andre puter, men da må noen andre komme med tips rundt det.

Vil tro at Elite putene fungerer sammen med Scholl sine produkter. Her må du nesten bare prøve deg frem.

DJ Blue velvet er absolutt en god voks ja.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Hvor i landet holder du til? Kan være mulig og låne roterende og teste før man kjøper om ønskelig.

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet tips kan være å ta en titt på das6 og menzerna/Uber "pakke" hos bilnerden.

Når du legger på frakt og moms, så vil prisen bli ca det samme.

Har brukt menzerna og uber pads på noen biler nå, og synes det er strålende produkter.

Testet scholl S3 siden mange bruker det her inne, og kan ikke skjønne at menzerna sin FG400 gjør noen dårligere jobb med gul eller orange uber.

PF2500 på orange pute synes jeg funker fint som 1-steg (FF3000 er vel også riktig til det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer nord for Oslo sååå det blir vanskelig, ellers takk for forslaget :-)

Estereo, skal sjekke pakken hos de..


Kan jeg få fikset bakre hjulbua på Passaten min? Forrige eier..... Er det klarlakken som er borte her?
Legger ved bilder av hvor stygg lakken er..

image11_zps190374ac.jpeg
image10_zps0edffbd4.jpeg

image13_zps9f5202c6.jpeg
image12_zps71f6ed19.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vsbilpleie

tror du fint skal klare å få lakken din finere med det utstyret du tenker på.

tok en bmw 118 med krauss DA 500w for en stund siden. den er nok svakere en das-6 pro. brukte scholl s03 på lilla pad og s17 på orange pad. ble helt ok resultat,

post-4659-0-00838400-1361659956_thumb.jp

post-4659-0-02731500-1361659987_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...