Gå til innhold

Hvordan makinpolere lakk på glasfiberkarroseri?


LarsØ

Recommended Posts

Hei!

Har noen her erfaringer på hvordan man går frem på en bil som har glassfiberkarroseri? Bilen er en Corvette Stingray, og lakken er ikke original, men usikker på når den er omlakkert. Det jeg lurer mest på, er hva det tåler av varme, mtp roterende, kontra DA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok brukt samme varsomhet som på f.eks plastikkfangere osv.

Har selv polert en del V70'er som har bakluke av glassfiber, og har ikke merket så mye forskjell. Jeg vil nok tro at glassfiberen tåler det bedre enn plasten, men for og "safe" litt så pleier jeg igrunn og 'late' som det er lakkert plast ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Var ikke så erfaren her, men kanskje det er noen tips fra andre detailere i denne tråden :)

http://www.detailersclub.no/forum/topic/9584-ss38-roed-80-mod-corvette/

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Tåler en del varme. Men ikke samme som på stål. fordelen er at det ikke slipper ut like mye oljer og smelter slik som plast gjør.

Har du vert å sett på bilen? sort solid ;) med MYE å ta i... ???

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler en del varme. Men ikke samme som på stål. fordelen er at det ikke slipper ut like mye oljer og smelter slik som plast gjør.

Har du vert å sett på bilen? sort solid ;) med MYE å ta i... ???

Ja, var å så på den. MYE, å ta i ja! Så et tilfelle av ¨krakkelering¨i lakken, og flere tilfeller av bobler, så ble litt skeptisk. Fet bil, men er mye jobb før den er bra i lakken igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Hvem er siste man han har spurt?

Snakket med han her om dagen sa han hadde spurt to andre også..

Verste er vel hakkene bak på bilen. ..

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...