LarsØ 85 Skrevet 21 Februar, 2013 Rapporter Share Skrevet 21 Februar, 2013 Hei! Har noen her erfaringer på hvordan man går frem på en bil som har glassfiberkarroseri? Bilen er en Corvette Stingray, og lakken er ikke original, men usikker på når den er omlakkert. Det jeg lurer mest på, er hva det tåler av varme, mtp roterende, kontra DA. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hogstad 283 Skrevet 21 Februar, 2013 Rapporter Share Skrevet 21 Februar, 2013 Jeg ville nok brukt samme varsomhet som på f.eks plastikkfangere osv. Har selv polert en del V70'er som har bakluke av glassfiber, og har ikke merket så mye forskjell. Jeg vil nok tro at glassfiberen tåler det bedre enn plasten, men for og "safe" litt så pleier jeg igrunn og 'late' som det er lakkert plast .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meringdal 2 086 Skrevet 21 Februar, 2013 Rapporter Share Skrevet 21 Februar, 2013 Som Hogstad sier.. Det skal tåle litt mer enn plast har jeg erfart, men jeg ville nok safet ganske mye på en slik bil. Test deg frem med forskjellige komboer. Det er ikke alltid det skal så mye varme til for at du får bort ripene Siter Liste over Show N´ Shines Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 21 Februar, 2013 Rapporter Share Skrevet 21 Februar, 2013 Var ikke så erfaren her, men kanskje det er noen tips fra andre detailere i denne tråden http://www.detailersclub.no/forum/topic/9584-ss38-roed-80-mod-corvette/ Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern 1 740 Skrevet 21 Februar, 2013 Rapporter Share Skrevet 21 Februar, 2013 Tåler en del varme. Men ikke samme som på stål. fordelen er at det ikke slipper ut like mye oljer og smelter slik som plast gjør. Har du vert å sett på bilen? sort solid med MYE å ta i... ??? Siter Mvh Torgeir Thorud "just looking for that perfect shine"Min S&S "samletråd" noen av mine jobber ||| Porsche 964RS 100t Detail ||| Porsche 996 GT3 MKII ||| TAS on Facebook ||| Mine biler BMW E24 635CSi og fler ||| TAS Instagram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsØ 85 Skrevet 22 Februar, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2013 Tåler en del varme. Men ikke samme som på stål. fordelen er at det ikke slipper ut like mye oljer og smelter slik som plast gjør. Har du vert å sett på bilen? sort solid med MYE å ta i... ??? Ja, var å så på den. MYE, å ta i ja! Så et tilfelle av ¨krakkelering¨i lakken, og flere tilfeller av bobler, så ble litt skeptisk. Fet bil, men er mye jobb før den er bra i lakken igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern 1 740 Skrevet 22 Februar, 2013 Rapporter Share Skrevet 22 Februar, 2013 Hvem er siste man han har spurt? Snakket med han her om dagen sa han hadde spurt to andre også.. Verste er vel hakkene bak på bilen. .. Siter Mvh Torgeir Thorud "just looking for that perfect shine"Min S&S "samletråd" noen av mine jobber ||| Porsche 964RS 100t Detail ||| Porsche 996 GT3 MKII ||| TAS on Facebook ||| Mine biler BMW E24 635CSi og fler ||| TAS Instagram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.