Gå til innhold

Fjerning av skismørning


oddavie

Recommended Posts

Er tom for skirens og tenkte eg skulle fjerne skismørning fra skia i dag. Er det mulig å bruke avfettingsprodukt for bil?

Har Surfex og prickbort, (sitrusspray, men trur den er tom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke white-spirit hvis du har det. Da må du isåfall la skien tørke godt etterpå, og helst vask over med vann før du legger ny glider og festesmøring. Hvis det er rester av white-spirit på skien så får du ikke smøring og glider til å sitte.

Skal du absolutt bruke bilpleieprodukter, så ville jeg satset på Prickbort da den er ganske lik white-spirit i virkemåte.

White-spirit er vel å foretrekke men :)

Swix sin sitrusrens synes jeg funker veldig bra, og bruker den til vanlig.

Ikke vet jeg hvor mye utstyr du har ellers, men hvis du bruker smørejern og varmer opp sålen, så vil du klare å skrape bort det meste av festesmøring uten noen form for rens. Men det lønner seg, samler seg mye drit i porene i sålen som bare rensen tar.

Endret av Krisfje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Hvorfor ikke sitrusspray? (om den ikke er tom:))

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg har ikke noe greie på skismøring, men jeg vet at whitespirit blir sykt glatt sammen med vann. Rent vann vil heller ikke fjerne WS.

Hvis sitrussprayen er tom, så kan du kanskje prøve med wipedown?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe greie på skismøring, men jeg vet at whitespirit blir sykt glatt sammen med vann. Rent vann vil heller ikke fjerne WS.

Hvis sitrussprayen er tom, så kan du kanskje prøve med wipedown?

Funker fint å tørke bort white-spirit med vann, men først når white-spiriten har tørket. Da legger den igjen en hvit hinne, denne går bort med papir og vann for meg hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...