Gå til innhold

Stygg rust eller bare noe overflategreier?


phantomblot

Recommended Posts

phantomblot

Jeg har noe stygge krokanflekker på sidene på min snart ett år gamle volvo. Hva er dette for noe a?

Det er jo på plastdelene også, så jeg regner ikke med at det er rust fra dypet heller.

15wnm8g.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er typisk støv som kommer fra blant annet bremser. Varme metallpartikler setter seg fast i lakken og begynner å ruste. Som nevnt over får du nok bukt med dem ved hjelp av Iron X.

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

phantomblot

Det var det jeg tenkte, men måtte høre først. Var en liten tur ute før jeg la ut bildet for å skaffe noe IronX, men det var jo ingen som hadde hørt om noe sted.

Noen som vet hvor dette selges over disk i Østfold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilt Hambers Korrosol vil også gjøre samme nytten (og er billigere pr. liter). :)

Bor i trøndelag selv, men holder ikke Parts & Retards til i området nært deg? Samt Exint/Swissvax?

Uansett, nettbutikkene DCN samarbeider med er utrolig raske til å levere så det går an å ta det den veien også, om det ikke er såpass med hastverk. :)

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

phantomblot

Husker jeg ble pissenervøs av slike for halvannet år siden. Sprayet på iron x, og alt forsvant :D

Sånn trøst er hele grunnen til at jeg laget innlegget :-)

Dette er vel sånn en nesten må regne med hvis en ikke har gitt bilen berøringsvask siden juli. Jeg har bare berøringsvasket bilen to ganger siden mars :-)

Kanskje timelapse-funksjonen på GoPro kameraet kan komme til nytte. Skal jammen se om jeg får satt opp en liten fotoshoot av IronX i full vigør :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iron X stripper LSP, må du huske. Men er vel ikke noe fare for at det er LSP på bilen om den ikke har fått pleie/vask siden juli.

Og kan være lurt å vaske bilen før du bruker IX. :)

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp det er vel avkreftet av flere her inne så vidt jeg husker!?

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

phantomblot

Tynt med LSP på bilen nå ja, hadde tenkt å leie proff til å legge på før vinteren, men det kokte bort i kålen. Det får bli på ettårsdagen isteden. Men før det må krokan bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynt med LSP på bilen nå ja, hadde tenkt å leie proff til å legge på før vinteren, men det kokte bort i kålen. Det får bli på ettårsdagen isteden. Men før det må krokan bort.

Legger vel LSP på selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iron X stripper LSP, må du huske. Men er vel ikke noe fare for at det er LSP på bilen om den ikke har fått pleie/vask siden juli.

Og kan være lurt å vaske bilen før du bruker IX. :)

Den er tøff mot LSP, men stripper den ikke på noen som helst måte, flere her som har brukt den nærmest regelmessig ved vanlig vask uten problem. Produsenten sier at den stripper ca.halve vokslaget, med mange variabler inkludert, ser det ut som nylagt LSP vil tåle langt mer enn 2 runder med iron-x. Dog blir det dyrt og meningsløst å bruke den ved hver vask ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...