Gå til innhold

YouTube video opplasting - widescreen bredde?


Simen

Recommended Posts

God kveld.

Har mekka sammen en timelapse i Adobe Premiere Pro CS5.5, og prøvde nå å laste opp filmen på YouTube, men bildet ble pressa inn på sidene. Avi-fila som jeg lastet opp har egentlig bildet i bredden 720 x 576, som skulle passe ganske perfekt i YouTube-ramma. Men når jeg laster den opp blir den sånn som f.eks. denne filmen:


http://www.youtube.com/watch?v=nkuS7vctaH4


Dette har skjedd hver eneste gang jeg skal laste opp noe og er fryktelig irriterende, da bildet på en måte blir "dratt" i høyden. Noen som vet hva jeg må gjøre for å få videoen til å fylle fint ut i sidene, og ikke bare i høyden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel velge et format som går opp i normal widescreen forhold (16:9) som igjen blir 1.78:1 (bredde/høydeformat) Vanlig (eller blir vel nå gammeldags) tv-format, 4:3, blir 1,33:1. Det du har brukt vil få et bredde/høydeformat på 1,25:1, altså ennå mer kvadratisk enn tv-format igjen. Ved 720 piksel i breddeformat blir vanlig widescreen ca 400 piksel i høyden, mot 576 som du har brukt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bra svar. Da tror jeg at jeg skjønner problemet.. Jeg forstår det som at jeg må bruke en størrelse som passer perfekt til YouTube, så da skal jeg endre det til 720x405 i programmet og prøve igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...