Gå til innhold

Voks til bra pris og holdbarhet


Marius1

Recommended Posts

Jeg tror jeg ville valgt Shield. 800kr for mange påføringer. Jeg la nylig SV voks fra en sample krukke på 20ml og brukte laangt i fra hele krukka. Så en slik boks tørker nok heller inn i skapet enn at du bruker den opp. ( mest sannsynlig så kjøper du enda en voks, og setter alle ved siden av hverandre i hylla. )

Det er mange andre bra alternativ som feks. Collinite også, men hva er noen hundrelapper ekstra for en hel boks som rekker til mange mange biler??

Jeg har Collinite, Swissvax i forskjellige varianter, Scholl Vintage etc. og kan ikke uttale meg om noen av dem som en ekspert. Men jeg vet sikkert at det ikke er noen av mine vokser som er behageligere å jobbe med enn Swissvax. Å være nybegynner å gnukke seg ihjel på for tykt vokslag, med en motvillig voks, er ikke festlig.

Just my 2 cents.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - 800,- (Shield) minus 200,- (Collinite) er nøyaktig 6 hundrelapper. For noen er det kanskje "noen", men det kommer an på den enkeltes verdensanskuelse og lommeboktykkelse.

Jeg for min del har problemer med å forstå hvorfor man skal betale såvidt mye mer når man kan bruke 209,- på ei flaske collinite 845.

Vanvittig drøy, barneskirenn å legge - og min bil fikk ett lag i september: Enda perler vannet lekkert og bilen er blank og fin og lett å rengjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilnerden.no! :)

høres jo bra ut ifra det du skriver! herdetid osv?

edit: forresten hvilken clay av BH autoclay eller autoclay soft?

Endret av Marius1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, der diskuteres det i det vide og det brede...

Sist la jeg et tynt lag på 1/4 til 1/2 bil i gangen for så å buffe av. Så fikk bilen stå i garasjen over natt, og i september var det ikke så voldsomt varmt at det gjorde noe. Viktig å la flaska stå i ei lita bøtte med varmt vann mens du jobber, og rist godt med jevne mellomrom.

845 har kanskje ikke den aller råeste "wet looken" - og placeboeffekten er muligens litt redusert når den er såpass billig - om du forstår hva jeg mener, men holdbarheten og prisen er uslåelig i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, der diskuteres det i det vide og det brede...

Sist la jeg et tynt lag på 1/4 til 1/2 bil i gangen for så å buffe av. Så fikk bilen stå i garasjen over natt, og i september var det ikke så voldsomt varmt at det gjorde noe. Viktig å la flaska stå i ei lita bøtte med varmt vann mens du jobber, og rist godt med jevne mellomrom.

845 har kanskje ikke den aller råeste "wet looken" - og placeboeffekten er muligens litt redusert når den er såpass billig - om du forstår hva jeg mener, men holdbarheten og prisen er uslåelig i mine øyne.

Er med på den ;)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Vel - 800,- (Shield) minus 200,- (Collinite) er nøyaktig 6 hundrelapper. For noen er det kanskje "noen", men det kommer an på den enkeltes verdensanskuelse og lommeboktykkelse.

Jeg for min del har problemer med å forstå hvorfor man skal betale såvidt mye mer når man kan bruke 209,- på ei flaske collinite 845.

Vanvittig drøy, barneskirenn å legge - og min bil fikk ett lag i september: Enda perler vannet lekkert og bilen er blank og fin og lett å rengjøre.

Hvordan ser perlene ut nå da?

Som eksempel nr 1 eller eksempel nr 2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer som #1 enn som #2. (I starten opplevdes dråpevinkelen som mot/rundt/over 90 grader - som på #1 - nå er den nok ikke så ekstrem - som jo naturlig er.)

Det er vel bare billedbevis som gjelder ja - burde vel begynne med det...

Endret av RubberDuck
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Mer som #1 enn som #2. (I starten opplevdes dråpevinkelen som mot/rundt/over 90 grader - som på #1 - nå er den nok ikke så ekstrem - som jo naturlig er.)

Det er vel bare billedbevis som gjelder ja - burde vel begynne med det...

Selv la jeg også #845 i September (15/9-12). 3 November så det slik ut.

Jeg spør pga jeg lurer på hva folk ser på som pen beading. Tror det er mange meninger rundt dette.

Det har også litt å si hvordan vannet treffer lakken. Synes det alltid er penere dråper ved avspyling eller etter en kjøretur enn det er hvis bilen står stille i regneværet (nyvasket selvfølgelig).

Vinkelen på bildene har jo selvfølgelig noe å se mtp hvordan det ser ut på bildet, men de eksemplene her tror jeg ikke du kan få fine kun ved hjelp av vinkelen på kamera.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Benytter du noen form for QD/sprayvoks ved vask og tørk ?

Nei. Mener at dette ikke bør være nødvendig. Nyvokset lakk er en drøm å tørke. Voksene jeg bruker sies at de skal ha 6 mnd holdbarhet. På mine biler går det ca 1 mnd før dråpene blir lavere. Etter dette blir bilen vanskeligere og vanskeligere å tørke (ikke tungt å tørke, men det ligger igjen mer vann etter tørk ifrohold til når bilen er nyvokset).


For å bidra med litt on topic også, så må jeg si at her er det et hav med forskellige gode vokser å velge i.

Her som med mye annet er det smak, behag og tykkelse på lommebok som bestemmer.

Her er det en liste med merker på noen gode vokser.

- Swissvax

- Dodo Juice

- Poorboys world Natty's paste

- Collinite

Som sagt dette er noen få av mange gode vokser.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Mener at dette ikke bør være nødvendig. Nyvokset lakk er en drøm å tørke. Voksene jeg bruker sies at de skal ha 6 mnd holdbarhet. På mine biler går det ca 1 mnd før dråpene blir lavere. Etter dette blir bilen vanskeligere og vanskeligere å tørke (ikke tungt å tørke, men det ligger igjen mer vann etter tørk ifrohold til når bilen er nyvokset).


For å bidra med litt on topic også, så må jeg si at her er det et hav med forskellige gode vokser å velge i.

Her som med mye annet er det smak, behag og tykkelse på lommebok som bestemmer.

Her er det en liste med merker på noen gode vokser.

- Swissvax

- Dodo Juice

- Poorboys world Natty's paste

- Collinite

Som sagt dette er noen få av mange gode vokser.

prøve colliniten i denne omgang :) takk for innlegg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Nå koster en krukke Shield 1099 kroner og ikke 800, og en flaske 845 koster i overkant av en 200-lapp... når holdbarheten og brukervennligheten er så å si lik på begge produktene vet jeg at jeg har mye annet å bruke mellomlegget på enn fancy krukke.

Bare husk å ha god lufting når du jobber med 845, den lukter friskt av løsemidler. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Bruker selv Dodo Juice Purple Haze Pro og er fornøyd med den! God holdbarhet ved riktig vask. Legger et nytt lag hver andre/tredje måned.

Dette også er en av voksene som skal vare ca 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...