Gå til innhold

Lakkering av callipere?


Marius1

Recommended Posts

Bruk dertil egnet verktøy for å rengjøre kalipperne og kostemal de med blank hammerslagslakk eller kalipperlakk minst to strøk for holdbarhet mot vær, vind og generell slitasje. Vil også anbefale å demontere kalipperen(uten å koble den fra slangen) for å komme til alle veier :)

Lykke til!

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jekket opp bilen og tok av hjula, så brukte jeg stålbørste på kaliper og nav. Deretter vasket jeg med rødsprit for å fjerne møkk. Så lakket jeg 2-3 lag med Sølv Hammerite, med pensel. Dette var i sommer, og det ser helt nytt ut fortsatt. Ingen misfarging, flassing el. Kjempeprodukt, kjøpte på Europris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg jekket opp bilen og tok av hjula, så brukte jeg stålbørste på kaliper og nav. Deretter vasket jeg med rødsprit for å fjerne møkk. Så lakket jeg 2-3 lag med Sølv Hammerite, med pensel. Dette var i sommer, og det ser helt nytt ut fortsatt. Ingen misfarging, flassing el. Kjempeprodukt, kjøpte på Europris.

Rødsprit fjerner ikke møkk. Kun fett og olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willy Wonka

Har du tilgang på kompressor er sandblåsing å anbefale for rengjøring. Her er gjennomgang av hele prosessen.

Og så har jeg sett at biltema har caliperlakk som tåler høy varme.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar! skal kjøpe meg nye felger nå, står melllom sølv og røde calippere. Har en svart honda civic fk2 sport `07. Hva tror dere passer best?

Blir seende noe slik ut sett bort fra felgene :

http://www.geilekarre.de/upload/karre/1897937.jpg

Her er felgene!:

http://www.dekk1.no/felger/sparco/Sparco_Assetto_Gara-Black.jpg



Bruk dertil egnet verktøy for å rengjøre kalipperne og kostemal de med blank hammerslagslakk eller kalipperlakk minst to strøk for holdbarhet mot vær, vind og generell slitasje. Vil også anbefale å demontere kalipperen(uten å koble den fra slangen) for å komme til alle veier :)

Lykke til!

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Sett bort i fra redline felgene ser det for mye ut med røde calippere, svarte felger og svart bil? som du sier det er jo smak og behag

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=688101&stc=1&d=1336463912

Så sant du ikke har veldig flotte bremser, så ville jeg ikke valgt en skrikende farge som rød, gul grønn osv.

Små orginale bremser inne i en stor felg er ikke noe man vil vise frem hvis du skjønner hva jeg vil frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant du ikke har veldig flotte bremser, så ville jeg ikke valgt en skrikende farge som rød, gul grønn osv.

Små orginale bremser inne i en stor felg er ikke noe man vil vise frem hvis du skjønner hva jeg vil frem til.

helt enig i det! husker ærlig ikke hvordan bremsene ser ut en gang men tror nå det er rimelig standard så får vel gå for en litt diskre farge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig uproblematisk med sølv, jeg synes bremsestøv nesten er fraværende, og de holder seg lett rene.

Tenkte over det jeg også, praktisk farge

Tenk deg om litt før du bestemmer deg hvertfall.

Bilde eksempler:

Dette ser bra ut, men her er det ikke noe fordel å si "se på bremsene mine"

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Jeg bruker Foliatec sitt kit til lakk av caliptre.

Dette har sittet på i et par år nå uten tegn til slitasje på lakken.

Veldig fornøyd! før dette hadde jeg biltema sin lakk, den holdt drøyt et halvt år. (Bremsene på min bil blir veldig varme pga størrelse/dårlig utlufting)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde på 2 lag med biltema caliperlakk. Ingen klarlakk. har prøvd syrebasert felgrens på caliperlakken også, ser ut til å tåle dette.

Veldig viktig med god rengjøring. Få bort løs rust osv. Vask skikkelig med bremserens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...