Gå til innhold

Hvilke produkter til skinnpleie?


kriss66

Recommended Posts

Hei!

Tenkte å ta en god rengjøring, tenker å ta skinnet også! Men hvilke produkter vil dere anbefale?

Akkurat nå har jeg ikke så mye penger til skinn rens osv... Ville kjøpe Svissvax, men denne ble for dyr nå, så tenker å kjøpe noe midlertidig. Så, hvilke vil dere anbefale til en grei pris?

Bilen er en BMW E39.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigmund S Dy.

http://www.raceglaze.co.uk/car-care-interior/leather-care-conditioning/race-glaze-leather-care-kit/ f.eks. Kanskje noen forhandler det i Norge? Evt noen billigere i utlandet slik at du slipper mva. Ellers så har du Lexol eller Autofinesse som Bilnerden har.

Skal du ha noe virkelig billig som varer lenge så kan du se på dette http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=INS-LTHRCLN-GAL og http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=INS-LTHRCON-12

Endret av Sigmund S Dy.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surfex fungerer meget bra for å rense skinn. Så kan du kanskje koste på deg swissvax skinnmelk :)

Takker! Har du noe link? ;) Kan være interessant.

http://www.raceglaze.co.uk/car-care-interior/leather-care-conditioning/race-glaze-leather-care-kit/ f.eks. Kanskje noen forhandler det i Norge? Evt noen billigere i utlandet slik at du slipper mva. Ellers så har du Lexol eller Autofinesse som Bilnerden har.

Skal du ha noe virkelig billig som varer lenge så kan du se på dette http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=INS-LTHRCLN-GAL og http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=INS-LTHRCON-12

Takker :) På de 2 siste du nevnet, må jeg kjøpe begge? Hvor langt tid tar det å sende til Norge? ;)

Endret av kriss66
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigmund S Dy.

Den som det står cleaner på bruker du til rens så bruker du den andre etterpå for å holde skinnet mykt. Cleaneren kan brukes på det meste egentlig.

Det har tatt alt fra 3-4 dager til rett over en uke de siste gangene jeg bestilt derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som det står cleaner på bruker du til rens så bruker du den andre etterpå for å holde skinnet mykt. Cleaneren kan brukes på det meste egentlig.

Det har tatt alt fra 3-4 dager til rett over en uke de siste gangene jeg bestilt derfra.

Joda, var bare litt usikker, da jeg bare har hatt stoff. ;) Men takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Har du noe link? ;) Kan være interessant.

http://www.swissvax.no/art-353-swissvax-leather-milk-250-ml

Koster da 319,- så er det jo i ny og ne kampanje på disse så om du avventer så kan det være du får 10-15% i alle fall.

Surfex er livsviktig for en detailer og har du ikke det så ... men her har du det :Dhttp://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_34&products_id=11

Ellers kan det jo være verd å høre om noen i Bergensområdet kan selge deg en skvett av hver om det er veldig stramt med økonomien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Swissvax settet og Lexol sine tre skinnpleieprodukter. Begge gjorde en like bra jobb på mine seter i allefall. Selv foretrekker jeg Lexol. De lukter skinnpleie. Swissvax lukter tyggegumi jorbær-sjoko-melk (og rensen lukter varmt kretskort. Faktisk!) ;)
Bilnerden selger et basic sett Lexol. Fin måte å teste de ut på. Selv kjøpte jeg de løst i litt større flasker og tok med et tredje steg også, Neatfoot. Hvis ikke skinnbeinsfett fra kveg er bra for skinn så veit ikke jeg ass ;)

Endret av bsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.swissvax.no/art-353-swissvax-leather-milk-250-ml

Koster da 319,- så er det jo i ny og ne kampanje på disse så om du avventer så kan det være du får 10-15% i alle fall.

Surfex er livsviktig for en detailer og har du ikke det så ... men her har du det :Dhttp://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_34&products_id=11

Ellers kan det jo være verd å høre om noen i Bergensområdet kan selge deg en skvett av hver om det er veldig stramt med økonomien.

Hehe, takker! :) Surfex står i skape det, så det har jeg. Trenger bare den melken da. :)

Jeg har Swissvax settet og Lexol sine tre skinnpleieprodukter. Begge gjorde en like bra jobb på mine seter i allefall. Selv foretrekker jeg Lexol. De lukter skinnpleie. Swissvax lukter tyggegumi jorbær-sjoko-melk (og rensen lukter varmt kretskort. Faktisk!) ;)

Bilnerden selger et basic sett Lexol. Fin måte å teste de ut på. Selv kjøpte jeg de løst i litt større flasker og tok med et tredje steg også, Neatfoot. Hvis ikke skinnbeinsfett fra kveg er bra for skinn så veit ikke jeg ass ;)

Takker, satt akkurat å så litt på disse. Får vell se hva jeg kjøper! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei! :)

Fikk kjøpt meg "Meguiars Leather Cleaner And Conditioner" Er dette rens og melk? eller hva? Har ikke vært borti skinn pleie før! ;)

Takker på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Fikk kjøpt meg "Meguiars Leather Cleaner And Conditioner" Er dette rens og melk? eller hva? Har ikke vært borti skinn pleie før! ;)

Takker på forhånd! :)

Ingen som vet? :P Hva bruker dere av børster? Kan jeg bruke skuresvamp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigmund S Dy.

Det er lett rens og melk ja. Slik som navnet på utenlandsk sier; Cleaner and Conditioner ;)

Hvis du trenger en børste kjapt så hadde jeg stoppet innom en skobtuikk og kjøpt en Kiwi eller Boston/eller hva de måtte ha inne skobørste ;) Eller en neglebørste som du får på apotek og de fleste krambuer i typen Nille og Europris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett rens og melk ja. Slik som navnet på utenlandsk sier; Cleaner and Conditioner ;)

Hvis du trenger en børste kjapt så hadde jeg stoppet innom en skobtuikk og kjøpt en Kiwi eller Boston/eller hva de måtte ha inne skobørste ;) Eller en neglebørste som du får på apotek og de fleste krambuer i typen Nille og Europris.

Ah, takk for det, da trenger jeg bare å se etter en børste eller noe lignende! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite spørsmål. Kan jeg bruke Zalo så meguiars sin melk? Vil rense det på best mulig måte, så all dritten blir borte før melk!

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zalo er vel laget for bestikk og ikke skinn... Jeg hadde kjøpt en flaske med Surfex, det er antakeligvis det mest anvendelige du kan kjøpe til bilpleie. En flaske holder til mange sett med seter og koster lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vel heller si kategorisk at zalo er lagd for å fjerne fett og matrester. Det funker supert til å vaske puter man har brukt til voks, forøvrig. Hvis man skulle føle for å vaske dem.

Ville valgt noe annet til skinn, zalo brukes jo sjelden til annet enn vindu og vanlig oppvask, og tørke over bord og kjøkkenbenk mens man allerede har varmt såpevann tilgjengelig. Til gulvvask har jeg andre ting som funker bedre. En ting er lett støvtørk, men til rens av skinn velger jeg å tro at dedikerte produkter er bedre, så du ikke fjerner naturlig oljer og tørker ut skinnet mer enn nødvendig.

Men har du det travelt og ikke finner noe bedre, så er en støvtørk med zalovann (en dråpe er nok, sier dem) og påføring av melk/lotion sikkert ikke noe som ødelegger interiøret ditt. Men jeg ville ikke gjort det på en kundebil;)

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vel heller si kategorisk at zalo er lagd for å fjerne fett og matrester. Det funker supert til å vaske puter man har brukt til voks, forøvrig. Hvis man skulle føle for å vaske dem.

Ville valgt noe annet til skinn, zalo brukes jo sjelden til annet enn vindu og vanlig oppvask, og tørke over bord og kjøkkenbenk mens man allerede har varmt såpevann tilgjengelig. Til gulvvask har jeg andre ting som funker bedre. En ting er lett støvtørk, men til rens av skinn velger jeg å tro at dedikerte produkter er bedre, så du ikke fjerner naturlig oljer og tørker ut skinnet mer enn nødvendig.

Men har du det travelt og ikke finner noe bedre, så er en støvtørk med zalovann (en dråpe er nok, sier dem) og påføring av melk/lotion sikkert ikke noe som ødelegger interiøret ditt. Men jeg ville ikke gjort det på en kundebil;)

Takker! ;) har kjøpt meg Meguiars sin. Der det er rens og melk, men vil den rense bra nok? Ikke jeg legger melk over på skittent skinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! ;) har kjøpt meg Meguiars sin. Der det er rens og melk, men vil den rense bra nok? Ikke jeg legger melk over på skittent skinn.

Jeg kjenner ikke til denne spesifikt, men generelt vil jeg vel hevde at "to i en" produkter er greie til vedlikehold, når ting er skikkelig rengjort og ikke har blitt så voldsomt møkkete igjen.

Er det første gang siden 1984 at disse skinnsetene har sett vedlikehold og er hyppig brukt av sjokoladespisende barn som kommer rett fra sølepytten og inn i bilen, og de har hund også, er det jo en viss sjangs for at den ikke gjør jobben ;)

Det korte svaret. Prøv guffelura med en hvit klut og lag en 50/50 strek så får du vel en god nok indikasjon ;)

Endret av bsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg har brukt denne en gang på en 1 år gammel Volvo, og hos meg så ble den stående i skapet etterpå.

Setene ble glatte og langt ifra rene. Om du skal ha noe som er lett tilgjengelig så gå heller for Autoglym sin Leather Cleaner og Leather Care Balm, himmelvid forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bayersk-mach-werk

Jeg prøvde meguiars sin på bilen til mine besteforeldre og de har bersje skinnseter som var blitt brune smurte på med meguiars siden jeg hadde glemt sw leather care kit hjemme .

Setet var akkurat like møkkete når jeg var ferdig , men kjentes noe glattere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...