Gå til innhold

skal begynne med blipleie , trenger hjelp til div.


Boundish

Recommended Posts

Boundish

Hei! Jeg skal begynne med bilpleie i forbindelse med bruktbil utleie samt litt på siden.

Jeg har satt opp en liste over produkter jeg skal handle inn og lurte på om dere her inne kunne se på den sånn at jeg ikke handler produkter som ikke fungerer så bra sammen osv osv .

Fra før har jeg tilgang på en nilfisk alto neptune 8 og en hall til og holde på med polering.

I tillegg til det har jeg en foma mimo og cg :green clean

Så til lista :

Chemical Guys Citrus Wash & Gloss 1 Gallon

Bøtte med Gritguard, Lokk, Vaskehanske, Såpe og Tørkehånkle

Chemical Guys Aggresiv Clay 209 Gr.

Chemical Guys Mild Clay 209 Gr.

Chemical Guys Luber Claysmøring 1 Gallon

Scholl Concepts 3 pakk med S30+ 250gr

Hex-logic gul rubbing pute 140mm 2 stk

Hex-logic hvit polerings pute 140mm 2stk

Hex-logic orange lakkrens pute 140mm 2 stk

Chemical Guys Jetseal 109 Lakkforsegling 450ml

sv:sheild

tekstil børste

Chemical Guys Streak Free Glass Rens 450ml

Swissvax Protecton Matt 250 ml

Swissvax Pneu Svart Matt 470 ml

Påføringsputer i gult skum 3 pakk

Rain x

Så er spørsmålet er jeg helt på jordet her?

Setter stor pris på innspill og hjelp av alle slag! :)

Mvh Boundish

Endret av Boundish
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Du er ikke helt på jordet nei, for det er mange fine produkter der :) Men kjøp inn skikkelige flasker med scholl om du skal gjøre dette ukentlig! Når det er firma ville jeg kontaktet en nettbutikk og fleska til med absolutt alt x 2, hehe.Men det er meg da..Du har vel en bra startpakke her.Så prøv det du har og les her inne og prøv nye produkter etterhvert. Jeg ville gått for scholl pads også.Særlig til heavy cut.Der er de vel noe av det beste.+ gul uber tror jeg den heter.Til finish liker jeg mer og mer menzerna produkt.Bedre å dosere enn scholl flaskene og gir fin wetlook.

Jetseal 109 liker jeg ikke.Finnes mange vokser som holder like lenge eller lengre! Shield er bedre synes jeg..

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boundish

Du er ikke helt på jordet nei, for det er mange fine produkter der :) Men kjøp inn skikkelige flasker med scholl om du skal gjøre dette ukentlig! Når det er firma ville jeg kontaktet en nettbutikk og fleska til med absolutt alt x 2, hehe.Men det er meg da..Du har vel en bra startpakke her.Så prøv det du har og les her inne og prøv nye produkter etterhvert. Jeg ville gått for scholl pads også.Særlig til heavy cut.Der er de vel noe av det beste.+ gul uber tror jeg den heter.

ukentlig blir det ikke da , men blir fem biler på rappen til og begynne med vertfall ,4 + en varebil (sprinter) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Jeg synes at dette så bra ut. CG CW+G er sterk, og hvis dette skal gjøres før polering er den til å anbefale. Kunne jo også kjøpt CP IX eller BH Korrosol? Hva med å kanskje kjøpe P21S til felgene også?

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Du mangler 2 viktige produkter her.

  • Bilt-Hamber SurfexHD (Eventuelt Autofoam hvis du har skumkanon)
  • Mac24 Prickbort

Dette er må ha produkter når det kommer til forvask.

Ta gjerne en titt i vaskeguiden min :)

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ColdFusion

Og ikke minst Iron X, så kan du mest sannsynlig droppe clay (eller mye mindre jobb etter en runde med IX). Den skal på tørr bil etter PB og Surfex HD. Jeg pleier å ta bøttevasken helt til slutt, fungerer finfint på felger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Ville vel ikke droppet clay,men iron-x er meget fin ¨ha:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Og ikke minst Iron X, så kan du mest sannsynlig droppe clay (eller mye mindre jobb etter en runde med IX).

Tror ikke jeg ville droppet clay. Det er veldig viktig å claye bilen for å få vekk all skitt. Og som de fleste vet så er en god forvask alfa omega :)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte nettopp surfex hd 1-20, prick bort,korrosol etterfulgt at av dcn håndvask på en volvo xc90 og jaggu fant clayen en god del alikevel..trodde nesten ikke mine egne øyne hvor mye dritt som clay løfta ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt trøtt, men kan ikke se at du har noen maskin? Som nybegynnermaskin duger das 6 pro eller variantene av denne godt. 900W-utgaven er den du burde satse på. Ellers er Flex-maskinene flotte også!

Og tror ikke 250g-flaskene fra scholl holder til 5 biler totalt... Ellers holder jeg med tipsene til de andre her. :)

Endret av Klykken

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boundish

Takk for flotte innspill :-) , IronX hadde jeg glemt , er vel bankers å claye etter en runde med ix ?, glemte å nevne at jeg ikke har peiling på hvilke MF kluter jeg burde handle inn så tar gjerne i mot forslag der. Maskinen jeg tenkte på var en ny flex da( siden det er første gang med maskin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange MFer er kjekt. Bruker alt fra 10 til 20 stk på en bil jeg. Bytter ofte, og kanskje mye mer enn nødvendig... :) Men om du regner 10 per bil, så kommer du nok langt. Viktig at disse vaskes for seg selv også og ikke sammen med klær og annet. Tørkedukene må også ikke vaskes med MFene, da disse gjerne er litt satt inn av voks og vil impregnere tørkedukene.

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er greit å gå for 1 liter med polish med en gang ja..

Men trenger du 1 gallon med claylube? Det virker ganske ekstremt for meg.

Jeg bruker BH clay og kun vann som lube, har fungert veldig greit, og man bruker vel ikke mye lube når man først clayer en bil.

Om du planlegger å gjøre bilene fine kun til utleie så ser jeg heller ingen grunn til å bruke en dyr voks, kjøp deg Collinite 476 eller Collinite 845.

Sistnevnte er flytende og kan legges på raskt og greit med DA-maskin og finishing pad.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Collinite 845 legges også kjapt på hele bilen for hånd og buffes i løpet av 20-30 minutter om man ikke vil rote frem maskinen hver gang man skal vokse.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...