Gå til innhold

Piasava-kost


Øystein

Recommended Posts

Øyvind G

Kvalitetmessig, så er bidlet ganske likt som verdens første bilde som ble tatt for 187 år siden :P

1photo_niepce_lg_523097a.jpg

Det er nok mange som er ivrige med kosten på bilen sin i vinterhalvåret. Har også sett at noen bruker snøskuffe i alu for å "skrape" bilen ren for snø og is.

Endret av Øyvind G
  • DCN Poeng 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei huff huff :P har sverget til heldekkende trekk av nylon? er bare å riste det og putte det i en egen bag som ligger i bagasjen xD har fått fattern til å gjøre det samme med sin bil når han er på jobb:P hjemme står hans bil i garasje :P

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at noen gjør det slik når man våkner opp med en halvmeter snø på taket. Gidder ikke stå "timesvis" med den lille snøkosten å puffe snø jeg heller om morgenen. Men er til gjengjeld sjeldent helt nede i lakken med "storkosten" da, og resultatet ser ikke verre ut enn at det er mulig å rette opp kjapt i til våren. Ser også for meg at det blir mer ugagn fra grusete sørpe og det som verre er som spruter oppetter panser og bilsider. :)

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at noen gjør det slik når man våkner opp med en halvmeter snø på taket. Gidder ikke stå "timesvis" med den lille snøkosten å puffe snø jeg heller om morgenen. Men er til gjengjeld sjeldent helt nede i lakken med "storkosten" da, og resultatet ser ikke verre ut enn at det er mulig å rette opp kjapt i til våren. Ser også for meg at det blir mer ugagn fra grusete sørpe og det som verre er som spruter oppetter panser og bilsider. :)

+1 på det med søle og alt det der :P

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at noen gjør det slik når man våkner opp med en halvmeter snø på taket. Gidder ikke stå "timesvis" med den lille snøkosten å puffe snø jeg heller om morgenen. Men er til gjengjeld sjeldent helt nede i lakken med "storkosten" da, og resultatet ser ikke verre ut enn at det er mulig å rette opp kjapt i til våren. Ser også for meg at det blir mer ugagn fra grusete sørpe og det som verre er som spruter oppetter panser og bilsider. :)

I en viss grad kan jeg forstå behov for å ta unna store snømengder.

Men når snøen er borte (les: under 1cm snø på lakken) har ikke en slik kost noe på bilen å gjøre.

Og som bildet viser.. det er ikke akkurat halvmeter'n med snø igjen.

www.sanne.com / www.oysteinsanne.com
Audi A4 B9 2017, Audi A4 B8 2011Audi A3 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greier egentlig ikke å se hva det er bilde av jeg.. Hvilken del av bilen er dette?

Hehe...jeg også trodde dette var ett bilde som var innzomet på en detalj av en bil. Men nå ser jeg en mann med kost midt på bildet som koster av panseret på bilen. Svart vegg i bakgrunnen og hvit snødekt bil(?) i forgrunnen..... :)

Endret av xc70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en viss grad kan jeg forstå behov for å ta unna store snømengder.

Men når snøen er borte (les: under 1cm snø på lakken) har ikke en slik kost noe på bilen å gjøre.

Og som bildet viser.. det er ikke akkurat halvmeter'n med snø igjen.

Hehe, nei, det gjør jeg aldri heller. :P Er snakk om større mengder som den lille snøkosten ikke makter å ta.

Noen ganger når man dytter mye snø uten at man er borti lakken klabber det seg til og man dytter hele snødungen av bilen og lakken blir eksponert (mulig det har skjedd i bildet ditt?). Man drar ikke kosten over en gang til da, altså! Ønsker ikke å rasere mer enn nødvendig liksom, men så har man tidsklemma som omtrent ikke gir meg noe valg. Mangler garasje, så det er mye av det som er årsaken. Å pakken inn bilen i en eller annen form for embalasje (i mangelen av et bedre ord) etter en kjøretur er også uaktuelt. Iallefall når den skal av og man dytter den våte snødekte saken i bagasjerommet. Fukt = kondens = is på innsiden av vinduene.

EDIT:

Merker forøvrig jeg gir litt mer f nå som jeg har en bil jeg ikke helt er tilfreds med, mot mine to forrige biler som jeg var meget glad i. Eide en 04 Mini Cooper S frem til 2010, og en 07 BMW E92 320D fra 2010 til 2012. Nå eier jeg en 100% original 4motion Passelat 1,9TDI fra 2004. Var mye mer forsiktig med de to førstnevnte bilene mot det jeg er med passaten. Ingen storkoster kom i nærheten av minien og BMWen!

Endret av Klykken

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...