Gå til innhold

Polere iPhone-chassis


Bjørnar

Recommended Posts

Som topic...noen som har forsøkt å polere kanten rundt på sin iphone 4/4s? Grunnen til at jeg ønsker å gjøre dette er fordi den har blitt veldig stygg etter at jeg har brukt en bumper på den i lengre tid. Ser for meg at det å polere den helt blank kan være redningen. Tips? Såvidt jeg vet er dette rustfritt stål, så det bør jo være muligheter for å få det til!

Endret av Bjørnar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Jeg har også tenkt på det samme, noen innspill med erfaringer hadde vært bra :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Du burde vaske den for å få vekk "dritten" før du begynner, også bruke for eksempel SV Metal Polish. Fungerte bra her ihvertfall :)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problemer har jeg med min iphone. Masse "blankslitte" merker rundt på metallrammen. Et problem nå når jeg har kjøpt iphone 5 og skal selge 4'ern. Burde jo egentlig få ny telefon av apple siden det er deres originale bumper som lagde merkene. Ser for meg at å polere hele rammen blank kan se ganske sært ut også.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Den ble ikke HELT blank hos meg (testet bare på et lite område), men fant veldig mye dritt når jeg vasket og ga en fin finish etter SV Metal Polish synes jeg ihvertfall :-) Som sagt ble det ikke HELT blankt, men blankERE.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Jeg synes dette her var tøft, jeg (og det er ikke offtopic engang): http://www.wired.com/gadgetlab/2011/05/aged-to-perfection-years-old-gadgets-worn-smooth/

Det var stilig ja! Men ulempen er at iPhone 4 har glass bak, så det blir ikke så "kul" slitasje.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å matte ned en eventuell blank, uønsket finish på rammen med en nanosvamp? De er jo kjent for å matte ned overflaten ørlite grann :)

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde såvidt i går, med en slags "skrubbesvamp" og polerte det etterpå med autosol. Tror det omtrent sånn jeg kan leve med. Det tar cirka ganske lang tid om man skal ha den helt høyglanspolert tror jeg, men kan vel eventuelt slenge på en slik bust på en drill for å polere det også. Det viktigste er å få skjult disse dumme ripene.

Det som er enda mer irriterende er jo som det har blitt nevnt her at de kommer med originale bumpere. Nå har jeg ikke hatt original selv, men det ser ut som resultatet blir det samme uansett så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...