Gå til innhold

Bilt-Hamber Korrosol VS Iron-X


hanso

Recommended Posts

Har søkt litt på forumet men ikke funnet noen tester på BHKorrosol.

Hva slags erfaringer har folk om denne? Og hvordan hamler den opp med Iron-X (Som jeg er forelsket i fra før??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Det er en del delte meninger om denne, men den er en god konkurrent til Iron-X. Anbefaler at du kjøper deg en liter og prøver deg frem!

Var flere som meldte seg på et gruppekjøp som ScandicShine hadde, og etter dette kom BH med en sterkere versjon. Har ikke fått testet den enda, men var forsåvidt fornøyd med den "gamle".

BH Korrosol lukter litt hubbabubba (tyggegummi), så hver gang jeg åpner skapet i gangen så kan det fort ende opp med en vask. Jeg synes BH Korrosol tar veldig bra, men testet kun på felger. Den jobber umiddelbart, og det ser man jo siden den begynner å blø, akkurat som Iron-X.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

BHK reagerer ikke like fort som IX, men jeg tror den gjør en like god jobb hvis du bare gir den litt tid.

BHK er litt tykkere i konsistensen og lukter mye bedre (Cherry) enn IX og er også billigere.

Utifra det jeg har erfart, så blør IX mer enn BHK, men tror ikke dette har noe betydning for renseeffekten.

Her kan du se begge produktene i bruk på noen felger jeg prøver å få rene.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du den gamle eller nye Korrosolen ?

Jeg henta nylig en dunk med korrosol (nye) og tenkte å kjøre en test mellom disse to men har ikke fått gjort dette ennå, og nå har det kommet snø og da spørs det om det ikke drøyer litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet den såvidt. Ikke 100% av effekten til iron-x, men det er det eneste produktet hittil som har kommet i nærheten. Hvor mye det blør og hvor fort sier mye. Det blør ikke for å se tøft ut. Det er den kjemiske reaksjonen som resulterer i fargen.

  • DCN Poeng 1

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Har du den gamle eller nye Korrosolen ?

Jeg henta nylig en dunk med korrosol (nye) og tenkte å kjøre en test mellom disse to men har ikke fått gjort dette ennå, og nå har det kommet snø og da spørs det om det ikke drøyer litt..

Det aner jeg ikke. Hvordan kan man se forskjell på de?

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aner jeg ikke. Hvordan kan man se forskjell på de?

Effekten? :)

Men jeg vet egentlig ikke, min skal være av nye typen men står ikke noe "new formula" eller noen andre tegn på dunken om at det er noen endringer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Jeg prøvde å se etter produksjonsdato, men det var visst ikke det der heller

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Pettersprett

Første bilde er korrosol av nye typen, andre er iron-x.

Ingen tvil om at begge virker, begge hadde samme virketid. Ble dessverre ikke noe bilde etter alt var spylt av da jeg rett og slett glemte det... :P

Skal sies at begge gjorde jobben utmerket, neste jeg kjøper tror jeg blir korrosol rett og slett fordi den lukter godt.

post-5530-0-83338500-1355934202_thumb.jp

post-5530-0-89800300-1355934266_thumb.jp

Endret av Pettersprett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 1 year later...

De inneholder samme virkestoff så tåler det ikke den ene så tåler det sannsynligvis ikke den andre heller.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

Iron-x er heller ikke anbefalt på chrome, men folk bruker begge deler på chrome med kort virkeltid.

Kanskje heller skrubbe enn å la den virke kun på egen hånd.

Denne gjør også nøyaktig den samme jobben:

http://www.blankbil.no/products/dodo-juice-ferrous-dueller-1l

Ligger test av den her på forumet, og han var meget fornøyd. Jeg bruker Dodo sin, og anbefaler den på det sterkeste.

Endret av RuZleBiFf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan en får bort lukta av produktet? la det på uten hansker, og nå stinker det av fingrene. Har prøvd med såpe, antibac og eddik.... Samme med mitten min. Den stinker så ille at den må ligge ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Noen som vet hvordan en får bort lukta av produktet? la det på uten hansker, og nå stinker det av fingrene. Har prøvd med såpe, antibac og eddik.... Samme med mitten min. Den stinker så ille at den må ligge ute!

Håndsåpe, la den virke litt, agiter med neglebørste, og skyll med så varmt vann som du tåler. Bruk 2-3 minutter på en slik runde og gjenta etter behov. Avslutt med noe fuktighetskrem, og bruk hansker neste gang :)

Mitten bør i vaskemaskinen...

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har jeg brent meg på for noen år siden med Iron-x, skulle på julebord kl1800, og dynket hendene ufrivillig i Iron-x noen timer før når pumpeflasken gikk til helvete. Ble myyye skrubbing, med Jif skurekrem, PB, Surfex og så sprayet jeg på masse parfyme. Da virket det ikke så galt. Helt til jeg fikk vann på hendene morgenen etter i dusjen, da lukta det like jævlig.

Det tar ca. 2 dager før lukten er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Gni inn hendene med sitron eller lime (helst sitron). La virke noen minutter, evt til det begynner å svi. Skyll av og vask med zalo, deretter med håndsåpe. Tørk og sniff etter IronX-lukt. Hvis det lukter IronX, gjenta. Hvis ikke, smør inn hendene med fuktighetskrem, sitronsaft og zalo tørker ut huden ganske effektivt.

Bruk hansker neste gang du skal håndtere IronX. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) Ja, det blir hansker neste gang. Har brukt Iron-X mye tidligere uten problem. Nå var det korrosol jeg brukte, og den orginale sprayflaska siklet veldig... :( Skal ha det over på en annen flaske. Eddik ser ut til å hjelpe, selv om eddik heller ikke er en fantastisk lukt. Men er stort sett lukt fri nå etter 2 eddikbad. 35% eddik i håndsåpemengde.

Ellers er det litt rart å ha på plasthanske inne i mitten. Den har forresten vært i vaskemaskina og har ligget ute i 3 uker nå, men den stinker like jæ....! Men er ferdig med Iron-X for i år, så da er det vel greit. Bilen er iallefall rustfri og hvit igjen. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da brukt både iron-x og korrosol med bare hender i årevis uten å merke noe til lukt. Korrosol lukter litt søtlig godis i vaskehallen, det er det eneste :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...