Gå til innhold

Selvvask i Oslo, hvor kan man stå i fred?


KimA82

Recommended Posts

Etter at man flyttet inn til storbyen er det ikke akkurat en stor gårdsplass å boltre seg på lenger.

Noen som har tips til hvor man kan stå i fred å vaske/skumme bilen etc?

Endret av KimA82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at jeg virkelig markedsfører SoftWash i dag, men er jo ganske fornøyd med dem da, så :P

SoftWash på Stovner er fint, er vel en 6 eller 8 haller, med port, ingen tidsbegrensing og du kan bruke de produktene du vil! Skumme bilen er ikke dødsnødvendig, bruker ikke dette om vinteren da jeg ofte bruker det om sommeren til lette vasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes gjennomtenkt ut å ikke skumme bilen på vinteren siden man gjør dette på sommeren.

Vet ikke om du var ironisk, eller hva du prøvde på, men jeg skal "break it down for you".

Om vinteren er det bedre med tyngre skytts enn bare litt skum, som f.eks en del Prickbort og Surfex fordi det er mye salt og dritt i det "vannet" som spruter opp og legger seg rundt om på bilen, og dette klarer man ikke ta med bare skum (Autofoam) alene. Grunnen til at jeg i all hovedsak bruker skum om sommeren er fordi da er det ofte kun litt pollenstøv som er på bilen og kanskje noe annet småtteri som skum (Autofoam) klarer å hanske opp med alene.

Så, det jeg sier her er at det er ikke vits å bruke skum om vinteren når man allerede bruker produkter som Prickbort og noe sterkere blandinger av Surfex, hvertfall ikke slik jeg ser det og det jeg har erfart, selv om Autofoam er basert på Surfex.

Endret av Johansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Prickbort + såpeskum fra selvvasken er greia mi her, det rydder godt opp i gammal møkk, men en sparer litt om en tar med seg feks BiltHamber surfex HD ferdigblanda ja, tross alt 35 pr polett her jeg holder på og det blir en del kr av det når en vasker ofte ;)

Her dosserer de såpa ut ifra sommer/vinter, så den er sprekere om vintern.. tar godt gjør den i allefall de gangene jeg bare svipper innom og såpelegger/høytrykksvasker bilen uten bøttevaska..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prickbort + såpeskum fra selvvasken er greia mi her, det rydder godt opp i gammal møkk, men en sparer litt om en tar med seg feks BiltHamber surfex HD ferdigblanda ja, tross alt 35 pr polett her jeg holder på og det blir en del kr av det når en vasker ofte ;)

Her dosserer de såpa ut ifra sommer/vinter, så den er sprekere om vintern.. tar godt gjør den i allefall de gangene jeg bare svipper innom og såpelegger/høytrykksvasker bilen uten bøttevaska..

Har fått ett godt inntrykk av det skummet som er på SoftWash, men jeg føler det ikke er "trygt" å ta berøringsvask med bare den og PB, så jeg tar kun berøringsvask etter PG og Surfex/KCL MR. For en kjapp vask bruker jeg skummet på SoftWash, men bare når bilen er moderat møkkete.

Vet du hva som er i dette skummet truhaa?

Forresten 'Johnsta', så antok jeg at trådstarter mente skum som var medbrakt, altså av typen Autofoam, Magifoam osv.

Endret av Johansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Det er også SoftWash på Oppsal, om det er nærmere for deg. :)

Endret av Core2Duo

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Prickbort + såpeskum fra selvvasken er greia mi her, det rydder godt opp i gammal møkk, men en sparer litt om en tar med seg feks BiltHamber surfex HD ferdigblanda ja, tross alt 35 pr polett her jeg holder på og det blir en del kr av det når en vasker ofte ;)

Her dosserer de såpa ut ifra sommer/vinter, så den er sprekere om vintern.. tar godt gjør den i allefall de gangene jeg bare svipper innom og såpelegger/høytrykksvasker bilen uten bøttevaska..

Hvor vasker du bilen, Truls? Bruker du selvvask på Lerberg, eller finnes det faktisk andre plasser i Øvre/Nedre Eiker som funker? :P

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Hvor vasker du bilen, Truls? Bruker du selvvask på Lerberg, eller finnes det faktisk andre plasser i Øvre/Nedre Eiker som funker? :P

Finnes en god en ved by the way også, men ja, jeg lusker rundt på Lerberg ja ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...