Gå til innhold

Grundig svampvasking?


Sonniir

Recommended Posts

Hei. har nettopp kjøpt meg "ny" bil, en mercedes s210. Er nøye med bilvedlikehold å vil vaske bilen ofte og på best mulig måte får å holde den fin.

når jeg har vasket den har jeg brukt wurth rød såpe, latt det virke og spylt av. så svamper jeg bilen med jif bilshampo. men er fortsatt knuppete på siden. er det andre produkt som vil fungere bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bilen nuppete er det sannsynligvis asfalt/tjære flekker som gjør dette. Disse går ikke vekk ved vanlig vask. Da trenger du en petroleumbasert avfetting som f.eks prickbort :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. har nettopp kjøpt meg "ny" bil, en mercedes s210. Er nøye med bilvedlikehold å vil vaske bilen ofte og på best mulig måte får å holde den fin.

når jeg har vasket den har jeg brukt wurth rød såpe, latt det virke og spylt av. så svamper jeg bilen med jif bilshampo. men er fortsatt knuppete på siden. er det andre produkt som vil fungere bedre?

Hei! :)

Hadde også dette på min bil, men ta og prøv Prickbort som "Mighty" også nevner. Den tar asfalt som er i lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

///Jacobsen

Bilen min har også masse asfaltnupper, har glemt å bruke Prickbort to håndvask på rad nå, like fæl følelese hver gang. :P

urutinert Simen

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Så fremt du spyler bilen jevnlig om vinteren så setter det seg ikke så mye asfalt fast (så fremt du har voks/sealer på den), så en trenger ikke Prickbort så ofte.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Lager ikke asfaltnupper riper på lakken ved vask hvis de ikke blir fjernet ? hvis ikke da er det kanskje ikke så mye vits med Prickbort så veldig ofte da, kanskje etter hver 3 mnd

De riper bare hvis du tar på dem og drar dem rundt på lakken. Hvis de får være i fred gjør de ingen annen skade enn å ødelegge utseendet ved å være svarte flekker :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...