Gå til innhold

Metal Halogen lampe, Jula Kr.Sund


Torkild

Recommended Posts

  • Forhandlere
polishduden

30w flood, 2år gamle fra lednordic. Burde nok få seg en vask snart.

dec2cb0c7146ab589224f51c824c7ed6.jpg

ec38f4726340ab06b0a068b506ba5c35.jpg

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Her er 400W metallhalogen, samme som brukes til bl.a belysning av fotballbaner ;)

dsc02539.jpg

dsc02541.jpg

dsc02544.jpg

dsc02545.jpg

dsc02549.jpg

dsc02550.jpg

wp20141116184322pro.jpg

  • DCN Poeng 1

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Her er 400W metallhalogen, samme som brukes til bl.a belysning av fotballbaner ;)

dsc02539.jpg

dsc02541.jpg

dsc02544.jpg

dsc02545.jpg

dsc02549.jpg

dsc02550.jpg

wp20141116184322pro.jpg

Lekker lakk!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Lekker lakk!

Jepp, det var en billig polakk som har polert hele bilen på 1time :thumbup:

Wash&polish pakke til 99kr :rofl1:

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all input! :thumbup:

Virker som om lampen i seg selv er bra nok, så derfor havner en slik under juletreet. Forstår at pæren som følger med ikke er av de beste og bør oppgraderes. Stativ har jeg som sagt fra før, så da gjenstår kun innkjøp av kabel før går jeg lysere tider i møte på nyåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Selvfølgelig er Kelvin også viktig. Det samme er RA verdi.

Men her finnes det et bredt utvalg.

Du som driver å mye med lys, ville du satset på varmhvitt lys eller rent hvitt? Man får jo tak i pærer med alt fra 3000k og opp til 8000k.

har akkurat byttet ut alle lysrør i garasjen til 6500k (965 rør) fra 4000k (840 rør). Og synes det er lettere å se deffekter i lakken nå.

Men samtidlig har jo de vanlige halogen arbeidslampene rundt 3000k temp, og viser ganske mye deffekter.

Skal uasett ha høyest mulig RA verdi, for å kunne se deffekter lettest mulig, så det blir en 9XX pære til lampa.

Men om jeg skal gå for 930, 942 eller 965 er jeg faktisk litt usikker på.

Ser for meg at 930 kommer nærmest mulig vanlig halogen. Mens 965 vil være nærmest både LED og takbelysningen i garasjen.

regner med du har prøvd litt forskjellig, og kan si hvilken farge temp. du opplevde som best til å spotte deffekter.

Reposter denne til makki siden jeg aldri fikk noe svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Etter som jeg var en tur i Steinkjer i dag så svingte jeg innom jula og kjøpte med meg en metallhalogenlampe og en slik pære. Glemte selvfølgelig å kjøpe stativ. Er det noen andre som selger brukbare stativ feks biltema, elkjøp eller på nett. Lurte også på å kjøpe en reserve osram pære på ebay passer denne? ble litt i tvil da den har annerledes sokkel enn den philips pæren fra jula. 

Endret av Rotiform
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ordens skyld: jeg stusser bittelitt på bilder, men det står RX7S, og det er det du skal ha. Har selv fore slike lamper og har satt i Philips 942-pærer [emoji41]

De ser annerledes ut enn de originale, og ligner heller ikke på Osram'en du fant, men det passer.

Helt rått lys med ordentlige pærer, men jeg kommer til å gå ned i styrke da det blir litt voldsomt. (10 70-watts pærer på vei fra Tyskland nå, så skal jeg kjøpe flere lamper så fort de får inn igjen, har tømt jula på tiller to ganger nå..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...