Gå til innhold

TEST: Nanolex Rejuvenator


Norbech

Recommended Posts

2012-11-13162938.jpg

Liten test av Rejuvenator.

Mottok en liten 30ml flaske i posten. Førsteintrykket var bra! Rent,pent og enkelt design, lukten var heller ikke noe å klage på. God søt lukt med en liten twist av negellakk lukt :)

Bak på flasken står det:

Nanolex Rejuvenator er en reaktiverende coating, som umiddelbart etter påføring danner en kjemisk, molekylær forbindelse med plasten den påføres.

Nanolex Rejuvenator frisker opp og beskytter lett falmet / bleket plast med en enkel påføring.

Behandlede overflater vil få tilbake sin farge, glans og naturlige utseende. Lister og andre eksteriørdetaljer av plast kan nå rengjøres på en enkel måte, og er samtidig beskyttet mot miljømessige påvirkninger.

Produktet er utviklet, testet og produsert i Tyskland.

Min metode for å påføre dette:

-Pga.været ute ble ikke bilen vasket. Så vasket godt over listen på bakfangeren der produktet skulle testes. Ble vasket med Citrus rens først og spylt av med vann etterpå.

-Maskerte opp ett lite område for å få et 50/50 bilde. (Ikke nødvendig å maskere, veldig lett å få av lakken med en MF klut om du griser litt)

-Tok noen dråper med rejuvenator på en påførings pad og smurte dette på listen. Produktet tørket fort, kunne se striper/spor etter påførings pad'en.

-Tok en MF klut og "polerte" lett over listen etterpå slik at den ble helt glatt å fin!

Tok også en liten vann test, sprutet på vann med en spayflaske. Vannet pærlet seg og rant fort av :)

Så noen bilder! Skriver en liten forklaring under hvert blide... (Desværre mobilbilder, kameraet var tomt for strøm)

20121114_201919.jpg

Her er hva jeg brukte...

2012-11-14200453.jpg

Her er da utgangspunketet, ferdig rengjort...

2012-11-14200453.jpg

Maskert opp en liten del....

2012-11-14200833.jpg

Produktet påført, veldig enkelt å påføre og lite produkt blir brukt!

20121114_200902.jpg

50/50 bilde, har glattet ut med MF der det er behandlet...

20121114_200911.jpg

50/50 nærbilde...

2012-11-14202131.jpg

Sprayet på med vann :)

20121114_201825.jpg

Så mye av flasken ble brukt på hele listen rundt bakfangeren... Pad'n spiser jo produkt også da :)

20121114_201324.jpg

Random bilde, hele listen er behandlet...

Konklusjon: -Anbefales!

Et godt produkt som er lett å påføre, lukter godt å har en god umiddelbar virkning!

Kunne ikke se noen negative sider med dette produktet.... Gjenstår å se holdbarheten nå da!

Dette er gjort på en kompis sin bil, han er slurvete med vask og vedlikehold og bilen brukes daglig... Skal følge opp holdbarheten med gjevne mellomrom og oppdaterer denne posten med bilder etter hvert!

  • DCN Poeng 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin liten test Elly. Gleder meg til å teste min! Siden du kom meg i forkjøpet så kommer jeg med min testing og legger det inn i denne tråden så vi får samla testingen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble jo bra! Spent på åssen holdbarheten er på denne! :)

Har du noen formening om åssen denne er i forhold til GTechniq sin C4? Jeg er nødt til å prøve noe annet på mine lister enn polytrol... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Fin test:) Jeg hsr også motatt en flaske, jeg tenkte å prøve på egen bil, men må vente til uken, da bilen er på verksted (igjen) og så skulle jeg jo vasket bilen først. Men neste uke, prioriteres egen bil, fremfor ekstra overtid på jobben!

Skal jeg legge inn "min test her i tråden og kanskje, eller er det best med egen?:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Når jeg fikk pakka mi var den pakket inn i en gjennomsiktig plastpose fra Posten, og det luktet sterkt gjennom plastposen. Så da skjønte jeg at noe ikke var som det skulle. Derfor tok jeg bilder av hele prossesen med åpningen av posen og konvolutten. Men dere skal få slippe å se alt det kjedelige og heller få se resultatet. Det eneste jeg kan si om Rejuvenator er at den lukter godt.. :P

2012-11-14%2014.05.07.jpg

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det interessant å se hvor lenge den holder :)

Det jeg ikke skjønner er hvordan du kan anbefale et slikt produkt rett etter påføring, alle slike produkter ser bra ut rett etter påføring, og kan du stå for den anbefalingen om produktet viser seg å ha elendig holdbarhet? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Da blir det interessant å se hvor lenge den holder :)

Det jeg ikke skjønner er hvordan du kan anbefale et slikt produkt rett etter påføring, alle slike produkter ser bra ut rett etter påføring, og kan du stå for den anbefalingen om produktet viser seg å ha elendig holdbarhet? ;)

Er kjept ute der ja :) Men det meste fra nanolex holder det de lover da.Jeg var først å teste denne for mange uker siden, så må prøve å oppdatere...

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Har du testet Polytrol? Evt om du kan sammenlikne disse? Og hva er prisen på Rejuvenator?

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok bare en ren test av dette produktet, mange andre skal også teste rejuvenator så da kan noen eventuelt teste det opp imot andre stoffer....

Priser jeg har fått er:

30ml : 160-170,-kr

100ml : 400,-kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Holdbarhet er nå det som er viktigst for meg, finnes mye som får listene svarte men lite som virker mer enn noen dager..

Med godt forarbeid så vil polytrol sitte godt. Min har begynt å flasse av, og jeg gjorde 0 forarbeid (kan skylde meg selv). Så derfor det hadde vært spennende hvis noen hadde tatt Rejuvenator vs Polytrol :-D

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Might just do that too. Demonterte like godt grillen og tok den med inn (ligger klar på kjøkkenbordet as we speak =P) for å teste ut dette her. Værgudene har gitt klar beskjed om at utendørs påføring utgår :angry:

Endret av EspenL
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Fikk testet litt idag

50/50 på dørhåndtak jeg har slitt med å få til noe forskjell. Ble vertfall litt bedre, så får vi se på holdbarheten..

Ble ikke så svart som jeg hadde trodd, men ble jo bedre.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...