Gå til innhold

Fjerne asfalt/tectyl fra felger.


Øyvind G

Recommended Posts

Øyvind G

Ca samme tema har hvert tatt opp tidligere, men lager denne tråden pga. ingen av de tipsene hjalp.

Jeg har kjlpt meg noen felger til bilen min. Disse var gasnke så møkkete, så jeg pakket div ting igår for å få de rene. Inne i felgene er det masse møkk igjen som kan se ut som asfalt eller tectyl. Dette sliter jeg med å få bort med de produktene jeg har testet.

Liste over produkter som er testet.

  • Autowheel
  • Korrosol
  • Surfex
  • Bilberry
  • Pricbort
  • White spirit
  • Aceton
  • Tec7 Cleaner
  • Diesel
  • Omega Citrusrens

Det som tok mest av disse produktene var Aceton. Aceton fordamper, så det kan ikke ligge og virke over tid (jeg er også redd for å ødelegge noe med Aceton da jeg ikke har noen erfaringer med produktet fra før).


Jeg holdt på med disse felgene i hele går. De ble ganske mye renere, men er ikke fornøyd enda. Er det noen her som har andre tips til meg?



Skik så den verste felgen ut før jeg startet.

IMG_1907_1024x683.jpg

Etter PB, Autowheel, korrosol og White spirit så det slik ut.

IMG_1931_886x768.jpg

Tok mange runder med WS og kost uten at dette gjorde noe serlig. Som sagt tok Aceton endel, men måtte fortsatt jobbe mye med kosten for å få det vekk. Etter mange timer pakket jeg sakene. Da så felgene slik ut.

IMG_1944_1024x683.jpg

IMG_1945_1024x683.jpg

Som sagt mye bedre, men jeg vil prøve å få de enda renere.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Øyvind G

Citrusrens og mf funker fint..

Citrusrens ble også prøvd. Glemte dette litt. Tec7 cleaner ble også prøvd (har oppdatert listen nå).

Clay tok heller ikke noe serlig av det (da går det hvertfall mange timer + noen kg med clay)

Har en flaske med Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover som jeg tenkte jeg skulle prøve. Denne er hvertfall veldig efektiv på limrester (kun det jeg har brukt den på hit til)

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Iron-X funker ikke på asfalt/tjære..

Jeg bruker Citrusrens på større asfaltflekker. Tar på litt mf og legger den oppå flekken i 30 sek.

Valet Pro sin som du nevner fungerer også fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Iron-X funker ikke på asfalt/tjære..

Jeg bruker Citrusrens på større asfaltflekker. Tar på litt mf og legger den oppå flekken i 30 sek.

Valet Pro sin som du nevner fungerer også fint :)

Emig med deg der. Skal prøve VP sin ctirus jeg (Omega sin citrusrens gjorde ingenting med dette).

Nå har jeg lagt til noen bilder i første post. Selv misstenker jeg at det er Tectyl eller kanskje asfalt og div skit som har satt seg fast etterhvert som år og km har gått.

Prøvd crc sin brake cleaner?

Ja. Uten hell desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, vinter felgene til bmw jeg har så slik ut da jeg kjøpte den. Brukte mg wheel cleaner 3-4 ganger og så iron x. Og gikk over felgene med crc brake cleaner for så og bruke clay. Til slutt brukte jeg sv strong cleaner på håndpad, dette tok de siste restene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Øyvind G

Tardis tok tectyl på noen felger jeg har hatt

Tardis er kanskje produktet jeg leter etter. Er den sterkere enn WS?

Vurderer å ta med meg en felg på jobben, så jeg kan se hva steameren klarer.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Tardis lukter veldig som tynner egentlig. Men når du får den på hendene, er den ikke tynner ich lenger.

Er verdt å prøve ihvertfall..

OK, hvem selger denne nå? En stund siden jeg har sett dette produktet i noen av nettbutikkene. Autobahn bilpleie er jo lagt ned.

Etter et lite Google søk ser det ut som at http://www.chemsmart.no/ selger Tardis. Fant det i denne tråden.

Før jeg handler noe skal jeg prøve et produkt jeg allerede har. VP Citrus Tar & Glue Remover. Dette virker som et ganske sprekt stoff som jeg er villig til å gi en kjangs.

Når jeg laget denne guiden var jeg borti felger med Tectyl på innsiden. Den gangen fjernet jeg dette med PB og børste. Rart jeg ikke får det bort nå?

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...