Gå til innhold

Pulverlakkerte Felger?


cmn

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle lakkere felgene mine, og etter hva jeg har hørt skal pulverlakk tåle litt mer enn vanlig lakk. MEN, jeg har også hørt at pulverlakk ikke blir så veldig blankt... I tillegg lurer jeg på om felgene eventuelt MÅ glassblåses eller sandblåses før pulverlakkering? Eller er det nok om jeg fjerner lakken med "lakk- og malingsfjerner"? Håper noen har noen svar her, og jeg setter veldig stor pris på bilder av pulverlakkerte felger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved pulverlakkering er det en fordel med glass-/sandblåsing dersom lakken på felgen er dårlig i utgangspunktet. Er det 100% skal det visstnok ikke trenges.

De er nok blanke en liten stund ja til du har sliti ned den høyeste glossen. Litt fargebasert også da.

Det beste er å ringe en pulverlakkerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så glassblåsing eller sandblåsing er kun for å fjerne lakken? I såfall bruker jeg heller lakk og malingsfjerner så jeg får en jevnere overflate enn å sandblåse. Er vanlig billakk no særlig holdbart på felger forresten? Eller er det bare penger ut av vinduet å bruke så mye på å lakkere felgene med vanlig lakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså om felgen er yttligere skadet enn bare lakk så må du gjøre noe med det og.. Om du vil! Men resultatet vil jo ha skader også :)

Vanlig billakk. Da med herder osv vil nok kunne gå bra. men obs.. tar du den på en kant eller legger om dekk for eksempel vil du kunne dra av et stort skall. Dvs går lett i stykker. Dessuten er ikke prisen på pulverlakk så mye dyrere trur jeg. Kommer litt an på "godset" altså felgen. for den skal varmes opp til 200C. Men som sagt ring en som jobber med det :) Han vil gi deg beste rådene. Så kan du heller fylle inn ditt egetsvar og opplyse oss andre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått pris på pulverlakkering til ca. 1000kr for alle 4 felgene... Det høres jo veldig billig ut! Spray Billakkering i Trondheim skulle ha 5000 for å lakkere 4 felger. Er jo vanvittig dumt å bruke 5000kr på felgene hvis lakken flasser/skaller av allerede første mnd liksom... :/ Har ikke noe lyst til å sandblåse felgene om jeg ikke må heller, da det fort kan gi en veldig grov overflate etter hva jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt komer helt ann på utgangspunktet... :D

Det er sånn gjennomsnittspris på pulver det der ut i fra min erfaring.

Poenget med glassblåsing er jo for å få flaten jevn og fin så igjen kommer det ann påfelgens stand nu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
HegeKathrine

Mine er til lakkering nå faktisk. De har blitt sandblåst og det blir brukt vanlig billakk :) Kan jo si fra åssen det ble når jeg får de tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HegeKathrine
Bedre og legge ut bilder ;)

Det skal jeg gjøre vettu :) Snakka med han som skal gjøre det i dag og han har ikke fått lakka de ennå men alt det andre er gjort så han satsa på å få lakkert de i mårra en gang og så må de bare tørke først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet blir nok knall. Problemene som vil oppstå ser du først når du skal legge om dekk om de er litt uforsiktige. da det kan skale av, noe pulverlakk ikke gjør. ( I allefall ikke skal gjøre )

Farge skal du ha da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HegeKathrine
Resultatet blir nok knall. Problemene som vil oppstå ser du først når du skal legge om dekk om de er litt uforsiktige. da det kan skale av, noe pulverlakk ikke gjør. ( I allefall ikke skal gjøre )

Farge skal du ha da? :D

Mine blir sorte :D Er vinterfelgene jeg skal lakkere da, hehe. Helt vanlige kjedelige bmw e36 felger, men de var så stygge i lakken fra før, og så har jeg en kamerat som er lakkerer og da blir det gratis så da var det jo bare å hoppe i det så blir de hvertfall litt bedre enn de var :) Sommerfelgene må være som de er! Bare lakke litt over og file ned eller noe der de er kantkjørte :o (det var ikke meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HegeKathrine
skjønner. er det gratis blir resultatet 100% uansett! :D

Kan jo ikke bli værre enn de var :P (flisete i lakken både her og der!) Får håpe sort blir best da for det sto mellom sort og hvit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er til lakkering nå faktisk. De har blitt sandblåst og det blir brukt vanlig billakk :) Kan jo si fra åssen det ble når jeg får de tilbake :)

Ble så jeg sendte mine på vanlig lakkering også. Egentlig var det riiimelig bortkasta da jeg plutselig fant ut at jeg skulle ha nye felger og solgte de nylakkerte BBS-felga :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

felger er like greit å lakke selv egentlig. Lakken som er på alufelger er til vanlig så myk at du former og matter med halvgrovt sandpapir (240). Selve felger former du til kantkjørte kanter med grovt papir (60eller 80 f.eks).

Hakk som er (for)jævlige, de sparkler du, ingen problemer!

pusse,sparkle,pusse,lakke.. er ikke så lenge gjort. Men jeg ville glassblåst de om jeg hadde mulighet/utstyr. Men hadde lakka selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Tenkte jeg skulle lakkere felgene mine, og etter hva jeg har hørt skal pulverlakk tåle litt mer enn vanlig lakk. MEN, jeg har også hørt at pulverlakk ikke blir så veldig blankt... I tillegg lurer jeg på om felgene eventuelt MÅ glassblåses eller sandblåses før pulverlakkering? Eller er det nok om jeg fjerner lakken med "lakk- og malingsfjerner"? Håper noen har noen svar her, og jeg setter veldig stor pris på bilder av pulverlakkerte felger! :)

Her en bilder...helt nye felger som blei glassblåst og pulverlakkert av Åros Industrilakkering for 1600,- Blei ganske godt resultat men fargen fadet lite granne over tid. Ikke noe en god polering/forsegling ikke fikser...veldig holdbar lakk også.

sommer2.jpg

sommer1.jpg

venstreferdighjul.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Det så veldig bra ut 100% B) og det var billig også.

Har 4 stk ekstra felger av typen Momo X-43 som jeg har lyst til å pulverlakkere hvite, det trur jeg hadde blitt veldig tøft. Hvite felger på sort bil har jeg alltid likt veldig godt.

Så kan jeg sikkert selge de andre 4, da det ikke er så mye poeng i å ha 8 stk :P

Slik ser felgene ut:

post-1-1215078859_thumb.jpg

Noen som vet om noen steder i Drammens området som driver med pulverlakkering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så veldig bra ut 100% B) og det var billig også.

Har 4 stk ekstra felger av typen Momo X-43 som jeg har lyst til å pulverlakkere hvite, det trur jeg hadde blitt veldig tøft. Hvite felger på sort bil har jeg alltid likt veldig godt.

Så kan jeg sikkert selge de andre 4, da det ikke er så mye poeng i å ha 8 stk :P

Slik ser felgene ut:

post-1-1215078859_thumb.jpg

Noen som vet om noen steder i Drammens området som driver med pulverlakkering?

Var egentlig fornøyd med de også eneste var bare at de ikke tålte Würth sin felgrens...blei skjoldete. Gikk å polere vekk men jeg tror at man skal være litt forsiktig med pulverlakken. Er liksom ikke så lett å reparere kantkjørte felger hvis de er pulverlakkerte...

Åros er 15min fra Drammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...er et år siden jeg var der sist...kjørte kanskje litt fort, er jo fine svingete veier den siste biten i hvert fald som jeg husker det. Rene Rally etappen :lol:

Ligger vegg i vegg med en autolakkerer...kommer ganske brått på når du kommer fra Drammen. Adressen vet jeg ikke, finner de sikkert på gule sider :D

Veldig hyggelig mann som driver det...prøvde å prute ned prisen (er jo dansk hehe) men nei da...1600,- var fast prisen det. Jeg kan kanskje advare deg/dere; fargekartet hans er kjedelig. Bare industri lakk koder han opererer med...Er ikke som i USA gitt...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...