Gå til innhold

foliering av bil


Rune88

Recommended Posts

hei

lurer på, noen som har tips til nettsider i norge, som selger foliering til bil?

trenger til hele bilen, så om noen veit hvor dette kan skaffes til en grei pris.

har funnet en nettside, som selger pakker, men der holder folien bare i 4år

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hel rull på 25 løpemeter (37,5 kvadratmeter) ligger på ca 6500kr inkl mva.

Dette er da av typen 970RA (rapid air) som betyr at den er reposisjonerbar og har luftkanaler i limsjiktet, slik at man lett bare stryker ut eventuelle bobler man får når man legger den. At den er reposisjonerbar betyr at den har et limsjikt som består av mikroskopiske limperler, slik at man legger folien der man skal ha den, og når den er strekt på plass så går man over med litt hardt trykk på applikatoren. Dette gjør at limperlene sprekker og folien låser seg.

Man får den selvfølgelig av igjen uten limrester osv, men da risikerer man at den går i stykker. Men det er jo også poenget når man tar den av etter x antall måneder eller år.

Endret av Haakon O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei store folie-orakel! (Haakon, om noen skulle lure)

Går det an å få sitt eget trykk på folie? Regner med deg går an, men helst uten å måtte selge hus og hjem! Skal kun foliere under listene på to dører.

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah kan du skaffe eventuelt i denne fargen her?

http://www.unikbil.n...&product_id=116

å i svart metalic

bilen som skal folieres er en nissan primera p11 144 sedan 2000m

hvor mye trenger jeg da eventuelt?

Alle fargene jeg kan skaffe står oppført i linken jeg la ved, blått børstet stål og svart metallic finnes ikke i sortimentet til Oracal desverre. Det er nesten 100 andre varianter derimot.

På en hel personbil type mellomstor så vil jeg anslå at det går bortimot en hel rull. Brukte akkurat 20 løpemeter på en 911, og den er ikke veldig stor. Og så blir det nok en hel del prøving og feiling i starten om en ikke har erfaring med dette. Så en rull på 25 meter bør en nok gå for.

Hei store folie-orakel! (Haakon, om noen skulle lure)

Går det an å få sitt eget trykk på folie? Regner med deg går an, men helst uten å måtte selge hus og hjem! Skal kun foliere under listene på to dører.

Alt går ann (omtrent) :) Iallfall print på folie. Jeg har ikke maskiner for det, men det kan bestilles inn. Men oppstartskostnaden er høy (relativt sett), så om det bare er småtteri som skal trykkes så blir kanskje kv.meter prisen noe drøy.. send en pm så kan vi se på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, da skal jeg sjekke ut den:)

skal ikke foliere den selv, blir satt bort til et lakkeringsverksted her, som skal gjøre det for meg

hva er billigst løs vekt, eller kjøpe hel rull? blir vel greiest med hel rull?

taket skal være svart tenkte eg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hel rull er greiest, det blir gitt ca 30% rabatt fra leverandør på hel rull, det har jeg tatt med i prisoverslaget over her. Så man kan regne ca 30% høyere meterpris ved kjøp av mindre kvanta. Men fikser selvsagt en bra pris på løs folie om du vil ha f.eks en hel rull i en farge + noen meter i svart til taket for eksempel :)

Det som er nytt for 2013 (fargene er på vei ut på markedet nå) er matt metallic, og oracal har nå 15 forskjellige fargevarianter av denne finishen. Liker veldig godt denne som er brukt på vwvortex sin prosjektbil, det er den som heter Azure Blue metallic matte.

vwvortex-superbeetle1.jpg

Denne finnes også i blank, da ser den slik ut:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foliering av hele biler varierer i pris... her i Kristiansund har vi 2 firma som driver med slikt, ett av dem tarn7-10tusen for helfoliering hvis du hjelper til litt selv... Andre, mest serriøse og beste tar godt betalt, oppi 20tusen og mere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foliering av hele biler varierer i pris... her i Kristiansund har vi 2 firma som driver med slikt, ett av dem tarn7-10tusen for helfoliering hvis du hjelper til litt selv... Andre, mest serriøse og beste tar godt betalt, oppi 20tusen og mere....

7000 for helfolering????? det er bare folien som koster ca 5000 og jobben tar minst 3 dager... Folerer de med matfolie liksom?

Ta å kontakt de http://www.ngdigital.no/. De selger Hexis og den er mye mye bedre en 3m og Orafol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går ann (omtrent) :) Iallfall print på folie. Jeg har ikke maskiner for det, men det kan bestilles inn. Men oppstartskostnaden er høy (relativt sett), så om det bare er småtteri som skal trykkes så blir kanskje kv.meter prisen noe drøy.. send en pm så kan vi se på det

Takk for svar. Tydelig at du kan noe om dette :)

Kom på noe som må være utrolig stilig, nemlig tre-mønster. Minner om at det ikke blir snakk om å foliere hele bilen :fun:wood%2Bpanel%2Bjeep.jpeg

Edit. Fant visst verdens minste bilde, men ellers så dette ganske så akkurat likt som jeg vil ha det

Endret av jalmar

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tremønster finnes allerede ferdig på rull, med trestruktur/tekstur i folien :) 3M Dinoc heter den. De fleste kjenner den som carbonfolie, men opprinnelig er den i utallige treslag-kopier.

3M-DI-NOC-Wood-Wrapping-Material.jpg

Og den påstanden om at Hexis er "mye mye bedre enn 3M og Orafol" skulle jeg likt å ha utdypet. Har foliert biler med 3M 180 serie, 85 serie og 1080 serie, Oracal 970, 970RA og 975 (carbon) samt Hexis hx20000 og forskjellene er vel stort sett marginale..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er den bedre?

Jeg syns bare at Hexis er litt lettere å legge på og matt svart fargen er mye finere hos Hexis enn Orafol og det er bare de som har chrome folie da (kanskje jeg tar feil om chrome, er ikke helt sikker om 3m har den...))))

P.S. Det var ikke noe reklame for ngdigital, eller Hexis...

Endret av re-styling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...