Gå til innhold

Mini (bil)støvsuger, eller ...


HTB

Recommended Posts

Vi har bare sentralstøvsuger, og slangen på den er ikke lang nok til at det er praktisk å suge i bilen selv når den nærmest parkeres oppå inngangsplattingen.

Derfor har jeg fått lyst på en liten og nett og ikke alt for dyr ekstrastøvsuger. I første omgang fikk jeg lyst på en B&D Flexi bilstøvsuger, men jeg har for vane å kaste bort (mye) tid på å se meg rundt før jeg handler. Er liksom ikke typen for impulskjøp.

1023206_PAD1200_5.jpg

Derfor fant jeg også et alternativ, en "PB&D Pivot Auto - bla. bla.", som koster det samme. Denne syntes jeg virket litt mindre praktisk, dog likte jeg den ene/store børsten, som så noe stivere ut enn den på Flexi'n.

699685_PAV1205_1.jpg

Fant også en annen liten snasen en som tilsynelatende ikke er å finne i norske (nett)butikker, en Electrolux WorkZone.

electrolux-z61a.jpg

Noe jeg bør tenke på ved valg av støvsuger, som kun husmødre og detailere vet? Eller er jeg kanskje på blindspor med slike små bilsugere?

Skulle jeg rett og slett bare kjøpt en billig og litt stilig tørr/våtstøvsuger — selv om jeg ikke ser for meg behovet for våtsuging. (Er gift, og setene i bilen er skinn 8o) ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Hadde kjøpt meg en billig våtsuger.Mye bedre sugeevne og samler mer i "tanken"

Har vel på bilextra,jula, clas osv..

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Hadde kjøpt meg en billig våtsuger.Mye bedre sugeevne og samler mer i "tanken"

x2. like greit å gjøre det med en gang :)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en slik b&d pivot, husker ikke modellen i farta men var dyreste og kraftigste av disse små batterisugerene tilgjengelig når den ble kjøpt.

Jeg bruker den aldri i bilen da jeg synes den er for svak.. Kona liker den veldig godt for å sveipe over etter ungenes utallige strabaser med boller, kjeks og brød.

Jeg ville heller lagt penger i en større suger/våtsuger .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Den på bilextra kostet vel 399.- og tror det er hanske lik den simen hadde i sine S&S.. Tror han var meget fornøyd. Kan seff kjøpe litt dyrere merke, menn går helt greit med noname:)!

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke noe annet en B&D Pivot'en på nettsidene til Bilextra i går kveld, men tidligere på dagen i går var jeg innom både Jula og Obs! for en kikk.

Den våtsugeren jeg hadde øya på hos Jula fant jeg mindre tiltrekkende i "levende live" der den stod med et brukket bein/hjul. Den virket liksom ikke så sprek som på bildet jeg hadde sett på nettsiden, og i tillegg gav den og tilbehøret inntrykk av å være kjip kvalitet.

De hadde derimot en liten askesuger som fristet meg p.g.a. den nette størrelsen. Den gav heller ikke samme kjipe inntrykket som sugeren over, og lignet umiddelbart litt på Foma'en så vidt jeg husker.

Det som derimot hindret meg fra å bare ta en med meg var at den er definert som askesuger, og hadde et Hepa-filter som så papiraktig ut — og var skrudd fast. Ikke det at jeg egentlig har behov for våtsuger, men hvorfor ikke ...

459012-jpg.jpg

Og i manualen på nett ser jeg nå at det står, bl.a.;

  • "Ikke bruk apparatet på våte flater".
  • "Ikke støvsug opp ... våte eller fuktige stoffer, ...".
  • "Ikke bruk apparatet til å støvsuge fin sand eller støv, for eksempel gips, murstøv og lignende".

Tilsynelatende har de våtsugere over alt, for det stod noen helt greit prisede på EuroPris også når jeg var innom der for litt Cider på tilbud, men de fleste sugerne er større enn jeg ønsker meg. Dermed blir det nok en Kärcher WD 2.2000 fra Obs! Haugesund på meg over helga.

daf85ea8-8429-43cc-b9c5-31fc7991c868_productToFashion.jpg

Den ser både liten, nett og sprek ut, gir litt bedre inntrykk av å være skikkelig laget — og kvaliteten til merket er ikke noe jeg har hørt noe negativt om i mitt liv. Prisen på merkets produkter derimot ... var på denne var helt topp; 399,- på tilbud. 8o)

Jeg likte forøvrig også at det er rikelig med tilbehør, børster (med myk og hard bust) o.l. for bil til merket, og at den hadde holder for kabel, slange og rør på den ene siden.

28631450.jpg?LjQBAA28631470.jpg?LjQBAA28631460.jpg?LjQBAA ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg trålet byggvareforretninger o.l. I Haugesund på jakt etter en Foma Handyvac, men den er ikke å finne der jeg har vært. Dermed ble det kjøpt en Kärcher WD 2.200 i dag. Skulle gjerne hatt den noe mindre Handyvac'en, men jeg skal nok bli fornøyd med alternativet etter jeg har fått tak i et par ekstra munnstykker til den. Fargen er jo fornøyelig ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...