Gå til innhold

Klar folie under dørhåndtak?


Simen

Recommended Posts

Sitter og klargjører en ny V70 som skal gå som taxi her nå, og den har klar folie under alle dørhåndtak for beskyttelse mot negner og fiber som riper lakken. Det har jeg faktisk ikke tenkt på før, det er jo genialt! Noen som har folie under dørhåndtak, og isåfall er det vanskelig å få til uten bobler/sprekker i folien?

Jeg er så redd for disse utsatte områdene hver gang noen skal sitte på med meg så jeg tror klar folie under dørhåndtak hadde vært godt for blodtrykket mitt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den forrige 2001 S60 eg hadde så kjøpte eg Taxi klistermerker til dørhåndtakene. Var absolutt ikkje dumt å ha:) Fin passform også.

Endret av JørgenT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer for folie siden det er det jeg har. :P Men jeg tenker det kan bli bra hvertfall, om jeg bare lager en skikkelig mal med papir etc. også klipper til fint. Lakkérte bilen min i slutten av juli men allerede har det blitt noen riper rundtom. :( Tar de nok med ScratchX eller noe slikt for hånd, så kan jeg hive på folie etterpå når det er strøkent igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willy Wonka

Biltema har begynt å selge klar folie for utsatte områder nå. Kjøpte for noen uker siden, men har ikke fått prøvd det enda. Kostet vel rundt 90 kr for 50x130 mener jeg å huske. Klarte ikke å finne det på sidene deres, men vet de har det i den nyeste katalogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en god ide! Det er ikke noe problem å få det uten bobler og sprekker bare at du bruker forsiktig en varmpistol eller vanlig hårføne.

Godt tips. Må bruke føner. Hvorfor forsiktig, det er vel folien jeg må varme opp og ikke lakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Å varme opp folien forsiktig, sånn at du ikke ødeleger den .

Det skal mye til å ødelegge en folie av god kvalitet, (eks 3m) med varme..

ville nok heller vært bekymra for lakken før folien for å si det slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

re-styling

Det skal mye til å ødelegge en folie av god kvalitet, (eks 3m) med varme..

ville nok heller vært bekymra for lakken før folien for å si det slik

Jaja men det er fortsatt mange som hadde klart det. Det var bare et tips altså...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsiktig, men bestemt, Simen. ;)

Er det fortsatt folie vi snakker om her nå...? :ph34r:

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei han snakker om demontering av Galant i forbindelse med hellakkering osv. Klarte å ødelegge noen klips osv med "forsiktig men bestemt"-teknikken til Christer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Nei han snakker om demontering av Galant i forbindelse med hellakkering osv. Klarte å ødelegge noen klips osv med "forsiktig men bestemt"-teknikken til Christer. :P

...og jeg mobber ham litt fordi han var mer bestemt enn forsiktig ;)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

hørte på Oslo Motorshow at 3m skal komme med en enda tynnere beskyttelsesfilm som gjør at den nesten ikke synes på lakken. Innsteg, dørhåndtak og foran bakhjulene hadde nok hatt godt av litt sånn film :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

///Jacobsen
Jeg er så redd for disse utsatte områdene hver gang noen skal sitte på med meg så jeg tror klar folie under dørhåndtak hadde vært godt for blodtrykket mitt. :P

Hvis du er sååå redd for bilen at du får høyt blodtrykk av å ha passasjerer Simen, foreslår jeg at du folierer hele bilen :)

En ting er jo hvis man har en show bil eller noe veldig spesiellt, men selv om du er utrolig glad i Galanten din osv, så er det tross alt en bruks bil, og jeg synes rett og slett man må finne seg i at folk tar i dørhåndtakene dine.

Så får du heller be passasjere om å være forsiktige i forkant.

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...