Gå til innhold

Valg av LED-lykt fra DealExtreme


Øystein

Recommended Posts

Vurderer å bestille meg en lykt eller to fra DX, men sliter med å bestemme meg.

(og ja, jeg har også vurdert LedLenser eller Fenix TK11)

Har snevret meg ned til følgende alternativer:

UltraFire WF-502B Cree XPG-WCR5 5-Mode 320-Lumen Memory LED

Zooming 350LM 1-LED 3-Mode Waterproof White Light Flashlight for Bicycle (pga vanntett og flere bruksområder enn detailing)

Cree Q5 270-Lumen 3-Mode White LED Flashlight (1x18650)

UltraFire WF-501B XM-LT6 5-Mode 510-Lumen Memory White LED

Har noen prøvd noen av disse? Erfaringer/innspill?

Så batterier/lader: er det ok steder her i landet som selger 18650-batterier/lader til ok pris, eller er det bare å hive seg på Ebay?

www.sanne.com / www.oysteinsanne.com
Audi A4 B9 2017, Audi A4 B8 2011Audi A3 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg hadde den øverste der, den eneste ulempen på de to jeg hadde var at de ikke tålte noe, begge 2 tok kvelden etter å ha mistet de når jeg satt på en lav arbeidskrakk..

Batterier og lader får du jo også på DX :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg denne for litt siden:

http://www.ebay.com/itm/High-power-Cree-T6-LED-Torch-502-X5-T6-1000-XM-L-5-Switch-Mode-Citipower-X5-/320817735108?pt=US_Flashlights&hash=item4ab23a25c4

Det er en kraftig led lykt (1000 lumen på max), men den har 3 nivåer på styrke (mener det er 1000, 500 og 250). Så funker knall til holospotting.

Lyser utrolig godt på maks når man skal bruke den til andre ting enn detailing :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Har denne nå Klarus XT11 som eg er fornøgd med, men har lyst å kjøpe denne også.

http://dx.com/p/diving-cree-ssc-p7-c-sxo-3-mode-900-lumen-led-flashlight-kit-2-18650-4-cr123a-4-16340-29069

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte:

35077 UltraFire WF-501B Cree XPG-WCR5 5-Mode 320-Lumen Memory LED Flashlight with Strap (1*18650/2*16340)

1283 Ultrafire 2400mAh 3.7V Protected 18650 Cell

5837 Single 18650/17670 Lithium Battery Charger (1A Charging Current)

Litt i svakeste laget til holo- og swirlspotting, men både batteriet og laderen kan i hvert fall anbefales. Ingen grunn til å ty til ebay eller andre kilder spør du meg.

Endret av EspenL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Pass på ladingen, da det har vært tilfeller av at batteriet blir for varmt under lading/vedlikeholdslading og eksploderer og setter fyr på ting i nærheten... Jeg bruker vanlige, ikke-ladbare batterier i min (kjøpt på Clas Ohlson) og synes det funker greit. Har brukt lykten en del og den viser enda ikke tegn til å ha slitt på batteriet.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Se også gjerne etter priser på ebay da disse ofte er lavere en hos deal extreme, samt de fleste shipper ut mye fortere da dx er utrolig treige samt velger laveste prioriteten på pakkene sine. finner nok alle varene på ebay og ofte til en lavere pris :)

Ellers vil jeg anbefale å se litt på Grunda lamper her i Norge da de ikke koster så mye men virkelig imponerer med lysstyrke og kvalitet. Vi har brukt led lenser i alle år på jobben men generelt så har de ikke vart så lenge i et industri miljø, en gjenganger er at en led lenser går i bakken fra ca halv meter så fungerer ikke holde funksjonen på knappen i toppen. (de nyere led lenserne, de gamle var utrolig bra) men mot all forventning så fungerer grunda utmerket! god kvalitet og faktisk bedre lystyrke på de modellene vi har prøvd. Dette er da i industri hvor disse virkelig får gjennomgå, jeg mista min fra rundt 15meter her om dagen og den er fremdeles like fin. Så anbefaler disse :) god erfaring med hodelyktene også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på ladingen, da det har vært tilfeller av at batteriet blir for varmt under lading/vedlikeholdslading og eksploderer og setter fyr på ting i nærheten..

Er vel det et "protected" batteri skal forhindre, vs. de litt billigere unprotected.

That said, alt som er made in hong kong og skal kobles til 220V er det greit å være obs på.

Endret av EspenL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se også gjerne etter priser på ebay da disse ofte er lavere en hos deal extreme, samt de fleste shipper ut mye fortere da dx er utrolig treige samt velger laveste prioriteten på pakkene sine. finner nok alle varene på ebay og ofte til en lavere pris :)

Ellers vil jeg anbefale å se litt på Grunda lamper her i Norge da de ikke koster så mye men virkelig imponerer med lysstyrke og kvalitet. Vi har brukt led lenser i alle år på jobben men generelt så har de ikke vart så lenge i et industri miljø, en gjenganger er at en led lenser går i bakken fra ca halv meter så fungerer ikke holde funksjonen på knappen i toppen. (de nyere led lenserne, de gamle var utrolig bra) men mot all forventning så fungerer grunda utmerket! god kvalitet og faktisk bedre lystyrke på de modellene vi har prøvd. Dette er da i industri hvor disse virkelig får gjennomgå, jeg mista min fra rundt 15meter her om dagen og den er fremdeles like fin. Så anbefaler disse :) god erfaring med hodelyktene også

Du kjenner ikke til steder hvor disse kan sjekkes ut og kjøpes? Gjerne østlandet.

www.sanne.com / www.oysteinsanne.com
Audi A4 B9 2017, Audi A4 B8 2011Audi A3 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Du kjenner ikke til steder hvor disse kan sjekkes ut og kjøpes? Gjerne østlandet.

Tools blant annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Er vel det et "protected" batteri skal forhindre, vs. de litt billigere unprotected.

That said, alt som er made in hong kong og skal kobles til 220V er det greit å være obs på.

Stoler på det omtrent så langt som jeg kan kaste det...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med følgende to:

7w 500Lm CREE Q5 LED Zoomable Flashlight Torch +2x18650+ Charger Zoom A013 http://www.ebay.com/itm/270900202760

5W CREE XR-E Q5 LED Flashlight Torch KW5+18650+CHARGER

http://www.ebay.com/itm/270900203005

Så får vi se hvor gode de er og hvor lenge de holder.

Endret av Øystein

www.sanne.com / www.oysteinsanne.com
Audi A4 B9 2017, Audi A4 B8 2011Audi A3 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Endte opp med følgende to:

7w 500Lm CREE Q5 LED Zoomable Flashlight Torch +2x18650+ Charger Zoom A013 http://www.ebay.com/itm/270900202760

5W CREE XR-E Q5 LED Flashlight Torch KW5+18650+CHARGER

http://www.ebay.com/itm/270900203005

Så får vi se hvor gode de er og hvor lenge de holder.

Fått testet disse? evt. hvordan var de? :)

Min bilpleielogg
Min samling av bilpleieprodukter


- 1999 Volkswagen Lupo 1,0 
- 1995 Saab 900 2,0 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Forøvrig salg på Led Lenser lykter i Tools butikkene nå.

Mente han sa det gjaldt alle butikkene?

Jeg kjøpte meg ihvertfall en T5 da jeg synes det er en kjekk størrelse til div arbeid og ga vel rundt 220kr ink moms, synes ikke det var så ille. Fordelen er jo at den bruker 1xAA batteri og er veldig gjerrig på strømmen :)

Sto vel noe i tilbudsavisen om grunda lykter også tror jeg?

Min erfaring er at kina/ebay lykter lyser ganske bra, men sluker strøm kontra led lenser lyktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig salg på Led Lenser lykter i Tools butikkene nå.

Mente han sa det gjaldt alle butikkene?

Jeg kjøpte meg ihvertfall en T5 da jeg synes det er en kjekk størrelse til div arbeid og ga vel rundt 220kr ink moms, synes ikke det var så ille. Fordelen er jo at den bruker 1xAA batteri og er veldig gjerrig på strømmen :)

Sto vel noe i tilbudsavisen om grunda lykter også tror jeg?

Min erfaring er at kina/ebay lykter lyser ganske bra, men sluker strøm kontra led lenser lyktene.

Skal sjekke dette ut! :)

Min bilpleielogg
Min samling av bilpleieprodukter


- 1999 Volkswagen Lupo 1,0 
- 1995 Saab 900 2,0 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...