Gå til innhold

Leverer etter voks til vw + noen andre spørsmål


jonespen90

Recommended Posts

jonespen90

Har en vw tiguan sort som jeg skulle hatt en voks til. Har jo sett på sv sine. Jeg bruker stort sett alt annet fra sv.

Også har jeg ditec på den, noe jeg angrer på etter alt jeg har lest her om det. Er det noe jeg kan gjøre for og bedre det eller burde jeg ta det av etter vinteren og gjøre noe annet med den?

x Opel Vectra 1989 4x4 2l 110hk hvit gått 230k
x Volkswagen Passat 2001 140tdi sort gått 130k
x BMW X1 2010 1,8l 136hk brun gått 40k
x Volkswagen Caddy 4motion 2l 110hk Sort/sølv gått 30k-50k X2 (firmabil)
x Volkswagen Caddy 2012 4motion 2l 110hk sølv gått 13k (firmabil)
x Volkswagen Tiguan 2013 4motion Rline 2l 140hk sort gått 10k

nå Volkswagen Caddy Cross 2014 4motion 2l 110hk sølv gått 20k Firmabil

nå Tesla Model S P85+ 2014 grå gått 20k

nå Mersedes-Benz GL350 2014 sort gått 20k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jonespen90

3uker siden eller noe sånt:)

x Opel Vectra 1989 4x4 2l 110hk hvit gått 230k
x Volkswagen Passat 2001 140tdi sort gått 130k
x BMW X1 2010 1,8l 136hk brun gått 40k
x Volkswagen Caddy 4motion 2l 110hk Sort/sølv gått 30k-50k X2 (firmabil)
x Volkswagen Caddy 2012 4motion 2l 110hk sølv gått 13k (firmabil)
x Volkswagen Tiguan 2013 4motion Rline 2l 140hk sort gått 10k

nå Volkswagen Caddy Cross 2014 4motion 2l 110hk sølv gått 20k Firmabil

nå Tesla Model S P85+ 2014 grå gått 20k

nå Mersedes-Benz GL350 2014 sort gått 20k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Om du synes ditec fungerer og ser greit ut, er det jo ikke noe i veien med det. Men ser ofte at det er en del defekter i lakken på "nye" biler "under" ditec. Men da snakker vi ikke store greiene..

Bruker shield selv om dagen, og skal ha det på i vinter. Om du liker å drive på litt, er det kos.

Du kan jo ha voks over ditec,men blir jolitt smør på flesk.

Du kommer sikkert til å "kvitte" deg med ditec, blir nok et tidspørsmål. Men igjen, er jo ikke noe vits å bytte om du er fornøyd:)

P.s mener ikke å "rakke" ned på ditec, men om man er interessert i bilpleie finner man fort produkter man kanskje heller velger å bruke:)

Ps 2: når jeg leser innlegget ditt igjen, ser jeg at du ikke var kjempeforøyd med ditec, så da blir det tidspørsmål:)

Endret av cocos

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

I verste fall er det bare å legge en voks over Ditec'en hvis du ikke har tid/mulighet/lyst å fjerne det helt med en gang, og så forsvinner den som en del av vårpreppen når du (eller noen andre) stryker kjærlig over lakken med en poleringsmaskin :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

La det sitte over vinteren, eventuelt med ekstra lag voks. Det er i mine øyne, ikke noe galt med Ditec, det det ofte er noe galt med er grunnarbeidet - ofte derfor det ser jævlig ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

La det sitte over vinteren, eventuelt med ekstra lag voks. Det er i mine øyne, ikke noe galt med Ditec, det det ofte er noe galt med er grunnarbeidet - ofte derfor det ser jævlig ut. :)

Enig med deg der! Det er ett eller flere trinn av denne prosessen en god del av disse som legger dette gjør feil!

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en vw tiguan sort som jeg skulle hatt en voks til. Har jo sett på sv sine. Jeg bruker stort sett alt annet fra sv.

Også har jeg ditec på den, noe jeg angrer på etter alt jeg har lest her om det. Er det noe jeg kan gjøre for og bedre det eller burde jeg ta det av etter vinteren og gjøre noe annet med den?

Har hørt en del cons & pros om ditech, fungerer bra men ikke alle er like fornøyd med "glans-resultatet"

Jeg selv bruker sålangt kunn Swissvax Shiel, fungerer meget bra, brukt shield i over ett år og holdbarheten og resultatet er helt konge!

Det er stivpris på shield, men om du virkelig er glad i bilen din, er det ikke verd det?? ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i mine øyne, ikke noe galt med Ditec, det det ofte er noe galt med er grunnarbeidet -

og ikke minst prisen på "hærligheten".... ;)

Det er stivpris på shield, men om du virkelig er glad i bilen din, er det ikke verd det?? ^^

Selvfølgelig er det verdt det, i tillegg burde du klare nesten 30 lag på en krukke. Jeg får like god holdbarhet av 1 lag som 2 lag, og mener at andre laget går stort sett rett i mf`n ved avtørking. Med holdbarheten på disse swissvaxene er det skjelden nødvendig med mer enn 3 påføringer i året, og da har man i teorien beskyttelse i bortimot 10 år på en krukke. Da er jo egentlig den boksen ganske billig mtp at man får god holdbarhet, god brukervennlighet, god lukt og en anelse eksklusivitet med på kjøpet.

Så jeg har ingen problemer med å bruke 1700.- på en boks concorso, får tross alt mye for pengene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...