Gå til innhold

Skader på skinnsete


Are G

Recommended Posts

Er det teknisk mulig å fikse perforerte skinnseter?

Ser egentlig for meg at eneste løsning er å erstatte hele området, alternativt bytte til et nytt sete.

Er det kanskje anbefalt å lappe hullet på en eller annen måte så det ikke utvider seg?

Dette er da selvfølgelig midt på seteputa

2hz46zk.jpg

Er dessverre skade på begge sitteflater av setet.

o6w8ep.jpg

I tillegg er det et hull og en rift i sidestøtta..

15zy2e.jpg

Så.. Er det noe håp her eller må jeg bare leve med stygt sete til jeg får tak i nytt?

Vil tro det koster en del å få sydd nye flater til stolen også?

Bildene er noe dårlige da de er tatt med blits midt på natta, er forsåvidt klar over at det er veldig skittent skinn, men det blir en runde med leather kit så fort jeg får tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skinnreparasjonssettene er jo en slags sparkel, ser for meg at den i tillegg til å tette det hullet du vil fjerne også tar perforeringene.. nå kikket jeg ikke etter noe for akkurat en slik problemstilling da jeg bestilte på dynamixdyes.co.uk (tror det er adressa), men de hadde utrulig mye greier, spesialtenger, lapper til å legge bak hull før liming, fem-seks typer sparkel/lim varianter i tillegg til alt annet av rens, dyprens, farge, avfetting, pleie..

Men hvis du trenger noe å pusle med er det _sikkert_ ingen sak å stikke opp igjen hullene når skadene er lappa ;)

Eller så kan du kanskje sende bildene til dem og høre hva de sier? Er noen helt fantastiske redningsaksjoner i galleriet

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett at det er en del tråder om skadede skinnseter, men kan ikke huske at det var noen som omtalte perforert skinn.

Søkefunksjonen på forumet er også ganske slitsom da jeg må vente så lenge mellom hvert søk :D

Tenkte på dynamix men så ikke noe når jeg kikket fort på sidene deres.

Får høre med de og se, kan jo være at det går an å sette en lapp på undersiden og så tette igjen sprekkene med sparkel?

Er heldigvis ikke så veldig store rifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker så og si aldri søkefunksjonen på forumet. Jeg går til google, og skriver i søkefeltet:

Søketekst site:www.detailersclub.no

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg bestilte noe greier for en liten evighet siden, fikk melding om at den var sendt og bare sitti og venta.

Så fikk jeg epost i går om at pakken var kommet i retur pga at noen papirer som var nødvendig i tollen hadde blitt fjerna fra pakka. Og nå sendt på nytt, merket med £20/Gift pluss en voucher. Krysser fingrene :)

Men jeg har ikke faktisk forsøkt å kommunisere med dem. Syntes det tok ganske lang tid fra jeg bestilte til pakka var sendt også, i forhold til hva man har vendt seg til fra de norske samarbeidspartnerne ;)

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti noe lignende på en av Mercedesene mine..

Førersetet var lekkert tråklet med fisketråd når vi kjøpte den:

IMG_0847.jpg

Etter et besøk hos Skinnassistanse i Sande så det slik ut:

IMG_0851.jpg

De la en slags duk inn under skaden, og limte skinnet fast til denne - etterfulgt av skinnsparkel og farge. "Etter-bildet" er tatt rett etter reparasjonen - den var mindre synlig etter litt bruk.. Han som kjøpte den la iallfall ikke merke til det :)

Endret av HenrikTA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har dessverre ikke det.. Men jeg er ganske petimeter - og jeg mener å huske at det knapt syntes etter en liten stund. Husk at det på bildene er zoomet inn - og reparasjonen se da veldig "synlig" ut..

Mener jeg betalte rett over tusenlappen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Takker for tipset :)

Skal ta å høre med de og se hva de mener.

Fikk forresten også svar fra dynamixdyes, min epost hadde visst havnet i spamfilteret, så godt de kjører manuell kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...